Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - Krzywa kierownica lagi pułka itp ?

MaciekTOS - 2013-05-27, 11:56
: Temat postu: Krzywa kierownica lagi pułka itp ?
Temat niby prosty i logiczny ustawiam kierownicę prosto poje 1/4 dzimy trochę w terenie i kierownica jest krzywo a koło stoi prosto , jadąc z punktu kierowcy wygląda to komicznie .Teraz tak dojeżdżam do drzewa i na takiej zasadzie jak w rowerze uderzam kołem w kiera się prostuję , co skręcić gdzie to się krzywi - dolna górna półka ?
kmaj - 2013-05-27, 12:15
:
kmaj napisał/a:
Byłem dziś oglądać pewnego niebieskiego cudaka w moich okolicach.
Oprócz zmordowanego wyglądu miał zonka który wyszedł podczas jazdy. Otóż jadąc prosto kierownica była skręcona o około 5-9 stopni . Zastanawiam się czy to skrzywione lagi po przejażdżce jakiegoś dzwonnika czy coś się obluzowało na górnej półce. Jest jeden wątek na forum o tym ale tam chodzi raczej o tulejki na mocowaniwch kierownicy...W manualu SLR na rys. tulejki są ale nie wiem czy tak samo to wygląda w dominatorze.


Raviking napisał/a:
kmaj wiele krówek tak ma


madart napisał/a:
wystarczy lekka gleba zeby skrzywić kierownice, przy mocniejszczej przestawiaja sie lagi w półkach i jest taki efekt ;-)


adziad napisał/a:
po glebie gnie się na gumach które są wpuszczone w półki, wystarczy wtedy wziąść krowe za kiere, koło między nogi i prostować jak za dzieciaka się wigry 3 prostowało. Też miałem po pierwszej glebie zonka, że kiera krzywa, a ona się tylko na tych gumach wygieła. A tu 3 sekundy na hama wyprostowana i jak nowa. A jak się w lagach przegnie (czego mi się nigdy nie udało zrobić) to przecie wystarczy śruby poluzować, naprostować i skręcić, nie widzę problemu.....

W sumie bardzo wymyślne te gumy, gdyby ich nie było to pewnie by się kiera sama w sobie gięła, a tak przy znacznym ciężarze dominatora uchodzą drobne gleby bez szwanku;]


Cytowane z tematu ZAKUP DOMINATORA/PORADY-SUGESTIE ;-)
MaciekTOS - 2013-05-27, 12:18
:
hmmm te gumy , to chodzi i mocowanie kiedy do półki ?
Alibaba - 2013-07-19, 17:13
:
blaadee napisał/a:
Po wymianie własnie takich skarpet przy hamowaniu przodem kierownica jakby uciekała delikatnie na prawo hmmm nie wiem czym to moze byc spowodowane, wczesniej wszystko bylo ok, lagi bylo ciezko wlozyc z powrotem musiałem zalozyc kolo i pod ciezarem i hamowaniem przodem po mału wlazły, ale jest tak jak opisałem.



blaadee, 1. sprawd 1/4 czy masz proste lagi . 2. czy nie zciągnąłeś za mocno zacisku ośki w kierunku ślimaka .





Wkleiłem cytat blaadee-a, żeby było wiadome o co chodzi.
Posty od 2013-07-19, 18:13 do 2013-07-18 12:47 przeniesione z tematu o skarpetach - kmaj

blaadee - 2013-07-19, 18:38
:
Jak sie sprawdza lagi czy sa proste ?
wojtekk - 2013-07-20, 18:33
:
blaadee, trzeba je wymontować całkowicie i jak są mocno krzywe to już od razu zobaczysz banana jak nie to na tokarkę i fachowiec sprawdza czy jest bicie i jakie.
blaadee - 2013-07-21, 11:47
:
ok, zapomniałem dodać ze po puszczeniu kierownicy takze odrazu drze na prawo :!: najpierw sprawdze ustawienie tylnego koła czy jest ok, bo z nim zawsze mam czarną magie.
kmaj - 2013-07-22, 10:11
:
blaadee przeglądnij wcześniejsze posty w tym temacie i zaglądnij jeszcze do tych:krzywa oś przedniego koła i ciąga motocykl na lewo może coś z tych rzeczy ;-)
kubas9311 - 2013-07-22, 18:12
:
Witam. Gdzie moge dostac te gumy w półce trzymające kierownice, bo moje jakby sie wyrobily i kiera troche sie rusza:(
nx-rider - 2013-07-23, 06:47
:
kubas9311 trochę czyli ile ?
U mnie też się rusza, ale wg mnie ma się ruszać - to jest kolejna dodatkowa amortyzacja w tym wypadku już samej kierownicy.
Gdyby ten element był na sztywno to po powrocie z offu nie utrzymał byś w ręce szklanki z wodą.
kubas9311 - 2013-07-23, 18:08
:
no powiem ze dosyc mocno, wczesniej chyba tak nie bylo:) idzie je gdzies dostac?:P
kmaj - 2013-07-23, 20:56
:
kubas9311, motorista RAMA->F5 Rura kierownicy/Górna półka. Na rysunku nie widać dokładnie czy to to. Najlepiej zadzwoń do nich.
wojtekk - 2013-07-23, 22:04
:
kubas9311, no to co że masz luz, przecież i tak przednie koło u ciebie nie dotyka podłogi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
kubas9311 - 2013-07-24, 17:17
:
chyba znalazlem:) w nastepnym tyg moze zamowie. Dziekówka!:)
kubas9311 - 2013-08-29, 22:10
:
lipa wyszla jak cholera z tą guma w polce... na rysunku nigdzie jej nie ma, wyglada na niewymienna, a zamowilem jakies podkladki za 50zl <wnerw> (dzis przyszly) wymienial ktoś tą gume? (nr 11 zamowilem z rysunku)
tristan - 2013-09-06, 21:58
:
Jak sie ma sprawa? bo to jeden z z bardziej intrygujących tematów na forum, taki jakby rebus po trosze :mrgreen: poki nie rozbierzesz na czynniki pierwsze nie wiesz o co cho :-|
Swego czasu jak konczylem E08 na przedzie, przemierzajac blocko, wzbilem sie niczym latawiec na kanarysjkim wietrze, puszczajac domine w samopas....no ale do brzegu :mrgreen:
...Nie jestem pedantem ale w kwestii mechaniki nie lubie jak cos mi przeszkadza, a krzywa kierownice bez cienia watpliwosci, mozemy do tej grupy zaliczyc, przekopalem czesc www i nie znalazlem nic konkretnego w tym aspekcie. Stwierdzilem, ze te pare stopni roznicy jest niczym z w porownaniu z latajaca kierownica i temat odpuscilem.
Natomiast bardzo mnie ont interesuje....a wiec zwazywszy na powyzsze, pozwalam sobie ponaglic odswiezajac watek :shock: :mrgreen:
kubas9311 - 2013-09-10, 21:41
:
nie wiem co z tymi gumami;/ nikt nigdy tego nie wymienial, czy to w ogole jest wymienne... zrobilbym na sztywno ale pewnie lipa bedzie z wibracjami? nie mam pomyslow
tolczej - 2013-11-13, 15:26
:
Mam ten sam problem po glebie.
Kierownica jest krzywo wzgldem koła. O co chodzi?
Gdzie szukać usterki na początku?
Lagi krzywe? Półki? Czy może coś innego jakieś sugestie?
O co chodzi z tymi gumkami?
Habit - 2013-11-13, 16:05
:
Rozkręć półki, wyprostuj kiere i już:)
tolczej napisał/a:
O co chodzi z tymi gumkami?

W górnej półce masz gumki przez które przechodzi mocowanie kiery.
tolczej - 2013-11-13, 16:30
:
Dzieki habit.
Obczaje to.
Wlasnie szwagier mi mowil ze krzywo cos jak odebral motor po mojej glebie gdy mnie kroili ale mu nie wierzylem :D
oczywemgle - 2014-08-13, 21:47
:
witam wszystkich !!!
mam ten sam problem moja kierownica ma odchylenia 3 cm ;)rozebralem i znalazlem gumowe tuleje ktore nie chca wyskoczyc
ktos mi tu powiedzial ze muszze kupic cala pulke z tymi tulejami koszt 149F
adziad - 2014-08-14, 13:10
:
kilka postów wyżej:

"po glebie gnie się na gumach które są wpuszczone w półki, wystarczy wtedy wziąść krowe za kiere, koło między nogi i prostować jak za dzieciaka się wigry 3 prostowało. Też miałem po pierwszej glebie zonka, że kiera krzywa, a ona się tylko na tych gumach wygieła. A tu 3 sekundy na hama wyprostowana i jak nowa. A jak się w lagach przegnie (czego mi się nigdy nie udało zrobić) to przecie wystarczy śruby poluzować, naprostować i skręcić, nie widzę problemu.....

W sumie bardzo wymyślne te gumy, gdyby ich nie było to pewnie by się kiera sama w sobie gięła, a tak przy znacznym ciężarze dominatora uchodzą drobne gleby bez szwanku;]
"
oczywemgle - 2014-08-14, 19:06
:
spoko juz kumam sugestie
ale czy odchylenia kiery sa az tak wielkie
po ostatnim oraniu angielskich trawnikow w mojej miescinie ledwo co sie zmiescilem miedzy bramkami skladam sie w prawika kiera wychylona a krowa galopuje prosto ;)
dziwne uczucie szans na slizg zero sciana i plot metalowy
ok wiec jak ktos widzial i mial mozliwosc porownac odchylenia kiery
jakie one sa
tolczej - 2014-08-14, 20:55
:
Tak jakHabit wcześniej pisał.
Popuść śruby mocujące lagi w półkach. Wyprostuj kierownice, powinna lekko sie wyprostować. Potem dokręć,najlepiej odpowiednim momentem ,chyba 22 Nm. I juz. Na samych gumowych tulejach pod kierownicą nic sie nie wyprostuje.
Ostasz - 2015-06-30, 09:19
:
Hey!
Słabo tak przedstawiać Domina zaczynając od usterki no ale stało się więc piszę z prośbą o poradę…

Nie opanowałem mocy, wyrzuciło mnie do rowu na szutrze i przy glebowaniu w miękki żwir (prędkość przy glebie ok 40 km/h, w nic nie walnąłem) na lewą stronę trochę się przestawiła kierownica względem przedniego koła.
Innymi słowy jak się ustawi prosto kierownicę względem reszty moto (boczne owiewki, zegary) biorąc za punkt odniesienia i kierownicę i końcówki lagów (kierownica wydaje się być prosto względem górnej końcówki lagów), to wtedy koło przednie jest jakby skręcone o około 5 stopni w lewo. Więc żeby jechać prosto trzeba troszkę kontrować w prawo, wiadomo.

Po przeczytaniu porad z tego wątku dotychczas próbowaliśmy z kolegą:
a) odkręcić dolną półkę i metodą siłową naprostować
b) odkręcić tą śrubę co trzyma łożysko główki ramy i siłą naprostować
ale nie pomogło do końca. Tzn jest progres bo było gorzej (większy kąt odchylenia) ale nie jest do końca idealnie :-(

Pytanie do różnych speców i Dominatorowych weteranów – co robić dalej? Co to może być?

Do głowy mi przychodzi żeby albo ściągać lagi i sprawdzić czy proste (chcę poczekać z tym na Wasze opinie) lub wrócić do punktów a i b i prostować na siłę dalej…
Jak trzeba mogę wrzucić późnym wieczorem zdjęcia.

PS Jak poskładam to obiecuję w końcu zaprezentować Dominosa na forum ;-)
wojtekk - 2015-06-30, 09:32
:
Poluzuj 2 półki co by się to rozprężyło i po ustawieniu na prosto skręć bo już coś kombinowałeś (tu akurat mam łatwo bo jest centralna stopka w moim wariacie, jak nie masz to na jakiś koziołek wrzuć moto). Tak normalnie po przekoszeniu kiery jak moto ma lagi proste, a nie łatwo je skrzywić to trzymasz kierę mocno a druga osoba wali z buciora w koło lub podjeżdzasz pod latarnię jak nikt pod nią nie stoi i walisz z bokowca z której strony ci pasi i prostujesz.
dzoana - 2015-06-30, 10:12
:
to ja już wiem, że te krzywe latarnie w Nysie to wcale nie taki nowoczesny design;) to robota Wojtka;)
wojtekk - 2015-06-30, 10:15
:
dzoana, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Bez przesady tylko raz prostowałem po glebie ale o filar w garażu. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostasz - 2015-06-30, 12:49
:
wojtekk dzięki za porady :) zastanawiam się czy takim uderzeniem czegoś nie pokrzywię (np. felgi jak nie trafię czysto w oponę)?
Bo dotychczas stosowaliśmy metodę, że jeden koło między udami trzyma a drugi nagniata z całej siły w kierownicę :-)
wojtekk - 2015-06-30, 13:15
:
Ostasz, tą metodą to w rowerze :mrgreen:
nx-rider - 2015-06-30, 13:50
:
Ostasz napisał/a:
Nie opanowałem mocy,

Cytat:
podjeżdzasz pod latarnię jak nikt pod nią nie stoi

Ostasz napisał/a:
jeden koło między udami trzyma


Resztkami sił powstrzymuje się przed głupim komentarzem :mrgreen:

Ostasz napisał/a:
a i b i prostować na siłę dalej…

coś mi ucięło - miało byc : lub wrócić do punktów a i b i prostować na siłę dalej…
Tak ja bym zrobił
wojtekk - 2015-06-30, 21:33
:
nx-rider, :mrgreen:
Alibaba - 2015-06-30, 22:14
:
Ostasz , odkręć wzmocnienie pod błotnikiem i sprawdź czy jest proste , ta blacha łącząca obydwie lagi pod przednim błotnikiem często jest źle dokrecona albo po prostu wykrzywiona .
red_eyed_rider - 2015-06-30, 22:16
:
A odkręciłeś wieże do mocwania kierownicy? Tam są gumowe tuleje i na nich się czasem skręca.
Ostasz - 2015-06-30, 23:02
:
nx-rider napisał/a:


Resztkami sił powstrzymuje się przed głupim komentarzem :mrgreen:



Hehe, dzięki za te resztki sił :mrgreen:

Cóż mogę dodać - próbowaliśmy partyzantkę, u kumpla w Kacie to mówił mi, że w takich sytuacjach wali na chama w ogranicznik i to samo się prostuje.
Ok, jutro spróbuję podanych sposobów i sprawdzę ten łącznik przy okazji. Cieszy mnie trochę, że temat z lagami idzie (chwilowo) na bok ;-)