Honda NX 650 Dominator

KOŁA, OPONY, HAMULCE - jak ustawić prawidłowo tyle koło po wymianie opony???

Leo Minor - 2013-04-15, 21:06
: Temat postu: jak ustawić prawidłowo tyle koło po wymianie opony???
zdemontowałem tylne koło do wymiany opony i nie wiem jak je prawidłowo ustawić ponownie, żeby było prosto "centrycznie". Czy są jakieś sposoby na to??? Z tego co widzę to wahacz jest raczej asymetryczny.
Kubeko - 2013-04-15, 21:11
:
najlepiej w osi :-)

a tak poważnie zawsze mam z tym problem, używam suwmiarki dla porównanie obu stron. Zakładając że wahacz jest symetryczny....
W dominatorze na napinaczach wewnętrznych, w wahaczu masz podziałkę.
managa - 2013-04-15, 21:13
:
Po założeniu przejeżdżasz się po kałuży, a potem patrzysz, czy po je 1/4 dzie prosto jest jeden ślad - tak mi mówili :D
Kubeko - 2013-04-15, 21:15
:
managa napisał/a:
Po założeniu przejeżdżasz się po kałuży, a potem patrzysz, czy po je 1/4 dzie prosto jest jeden ślad - tak mi mówili :D


też se kupie FRESCO, Managa masz łyka :-)
managa - 2013-04-15, 21:18
:
Kubeko, wiesz, że nie piję alkoholu :P
Ja ustawiam na podstawie tej podziałki, o której pisał Kuba dwa posty wyżej :)
Raviking - 2013-04-15, 21:24
:
Leo Minor napisał/a:
Z tego co widzę to wahacz jest raczej asymetryczny.


Leo Minor, Masz moto po kolizji ? :-P
:mrgreen:
kreski/podziałka na wahaczu,Dojed 1/4 jakoś do Kłodzkiej jakoś się ustawi
Microbee - 2013-04-15, 21:31
:
Jak chcesz mieć perfekcyjnie ustawione tylne koło co do dziesiętnych części mm wg wyżej wymienionych przez kolegów kresek, to musisz uwzględnić przy pomiarach błąd paralaksy :)
Leo Minor - 2013-04-15, 21:41
:
wprowadze jeszcze różniczke i macierze Microbee :) a tak poważnie to podziałkę widziałem ale tylko z prawej strony. Póki co ustawiałem w sposób domatorski "po polsku" czyli mierzyłem długości wystających szpilek od naciągu. Ale to to samo w takim razie co oryginalne podziałki:) Do Kłodzka nie dojade niestety, bo obowiązki wzywają i mam wyjazd weekendowy :(:(
adziad - 2013-04-15, 22:01
:
Ja zawsze zgrubnie ustawiałem mierząc suwmiarką od środków ośki do końca wahacza. A potem jak jedziesz to puszczasz kiere i sprawdzasz czy nie ciągnie w lewo czy prawo. Jak ciągnie to wprowadzasz korekty, albo dowiadujesz się , że już czas wymienić łożyska w kiwaczce;]
madart - 2013-04-17, 15:29
:
a tego napinacza z lewej strony nie zalozyles odwrotnie? Moze schowales kreski do srodka :)
Leo Minor - 2013-04-17, 19:19
:
madart napisał/a:
a tego napinacza z lewej strony nie zalozyles odwrotnie? Moze schowales kreski do srodka :)


być może ktoś go obrócił. ja nie ruszałem nic w tym temacie. czyli nie wyciągałem na zewnątrz. Z pewnością zwrócę jednak uwagę przy następnej okazji
managa - 2013-04-23, 21:30
:
Dla precyzyjnych: http://www.motorcycliston...orcycle_wheels/