Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - zerwane szpilki

Alibaba - 2013-03-18, 21:58
: Temat postu: zerwane szpilki
zerwałem szpilkę pokrywy zaworów i kolektora . Tą pierwszą będę nawiercał w drugiej zostało 3/4 i urwała się równo z nakrętką , bedę próbował przyspawać do niej nową nakrętke i może dam rade odkręcić szpilkę jesli nie to pozostaje wiercenie . https://picasaweb.google.com/weronikaiadam/Rozne?authkey=Gv1sRgCP_Qi4Pq78_ZrAE
MaciekTOS - 2013-03-19, 05:06
:
Łoo ale się wkopałeś :-? , nie chce zapeszać ale chyba nie dasz rady rozwiercić stalowej szpilki w aluminium czy innym stopie będzie wiertło zchodzić na boki chyba że ładnie napunktujesz i małym wiertłem potem większym ... A te zestawy do wykręcania urwanych śrub z tymi sprężynkami testowałeś ? Ile Ci zeszło z wyjęciem silnika ?
adziad - 2013-03-19, 10:11
:
Nie polecam wiercenia szpilki. Jeszcze jeden sposób jest który czasami przy troche większych śrubach testowałem, to wywiercić w szpilce tylko krótką dziurę i wykrętakiem wykręcić w lewą stronę, czasami zdaje to egzamin. Ale jak masz szpilki tak zapieczone, że przy wykręcaniu pourywałeś to raczej ten sposób też nie zadziała:/
kmaj - 2013-03-19, 13:35
:
Alibaba, spróbuj z wkrętakiem, ale uważaj bo jak on Ci się nadłamie w szpilce, to będzie naprawdę ciężko wiercić.

Tą wystająca spawaj do nakrętki - temperatura powinna pomóc. Tylko nie nagrzewaj zbyt mocno bo duralu nie jest tam zbyt grubo.

Ta druga na jakiej głębokości została urwana? Może nie trzeba będzie jej ruszać, jak gwint nienaruszony to tylko dobierzesz krótsza śrubę.
Alibaba - 2013-03-19, 20:25
:
MaciekTOS, silnik wyrwałem po 45 min a zestawu do śrub jeszcze nie mam . kmaj, W głowicy lewa śruba przy świecy ujebała się 0,5 cm nad powierzchnią styku uszczelki , ale czułem że przy odkręcaniu zabiera aluminiowy gwint więc musze całą wywiercić . Zacznę wiertłem 3 potem 4 , 5 i zobaczymy co dalej . Chcę jeszcze kupić wykrętak do 6. ?ruba kolektora - zostało ok 1 cm z gwintem , chcę zeszlifować 1 nakrętke na 0,5 drugą dokręcę skontruję obie nakrętki i zespawam z osią śruby i będę próbował odkręcić szpilkę na gorąco. Szpilka zamówiona w motoriście za 6,50 . niestety nie mają śrubek 6x65 więc będzie jakaś zmota , może wkręcę normalną szpilkę z nakrętką do głowicy . Dzięki za porady wszystkie są b. cenne
wojtekk - 2013-03-19, 20:37
:
Alibaba, musisz to nawiercać precyzyjnie najlepiej wiertarką stołową.
Jak nie poradzisz to lepiej daj komuś kto Ci to wykręci i dużo nie skasuje.
Oczywiście samemu najlepiej jak się ma pojęcie.
Co do wykręcania śruby wydechu to nałóż nakrętkę pospadaj ją od góry zalej i dzida
Alibaba - 2013-03-19, 20:48
:
wojtekk, to muszę cały silnik zawie 1/4 ć bo głowicy nie będę odkręcał , wszystko jak w igle. A kto mi cały silnik przyjmie ? przecież silnik sie nie zmieści pod wiertarkę stołową :roll:
wojtekk - 2013-03-19, 20:52
:
Niby tak ale są fachowcy co zajmują się wykręcaniem urwanych szpilek pewnie podobnymi sposobami ale ważne by wjechać w śrubę wiertłem centralnie.
Są różne wiertarki i sposoby, tokarki. Ludziska maja patenty ale jak już rozjedziesz krzywo szpilkę to nikt po tobie się nie podejmie.
Nie namawiam do oddawania silnika do kogoś tylko podejd 1/4 do sprawy solidnie.
Widziałem kiedyś jak ktoś robił pod wiertarkę specjalny stelaż (prowadnicę i przykręcał do bloku silnika i heja ale to dużo zabawy.
Co możesz to próbuj nakrętkę na początek przyspawaj i odkręcaj.
Alibaba - 2013-03-19, 21:33
:
wojtekk, Masz dużo racji, już wcześniej obmyślałem prowadnicę , mam jeszcze trochę czasu więc na spoko się zastanowię .
Habit - 2013-03-20, 07:15
:
Alibaba, Szpilka od wydechu, jak pospawasz nakrętkę powinna się odkręcić:)
o Ta co została w głowicy spróbuj nawiercić (naturalnie centralnie) tak na głębokość 5-7mm i wbij torxa, pierdyknij solidnie młotkiem i może pójdzie...
Alibaba - 2013-03-20, 23:00
:
poszło, szóstka od pokrywy wywiercona , co wspawałem łamało się błyskawicznie . Wywiercone lekko z boku ale śruba trafia , przesunięcie ok 0,3 mm . Szpilka kolektora też spawana kilka razy nie puściła , też wiercona z lekkim przesunięciem i nagwintowana , mam nadzieje że kolektor przykręcę . Jutro ciąg dalszy relacji z moich postępów . Nie przypuszczałem że przekręcone albo zerwane śruby w głowicy to taka kaszana. Podgrzewalismy głowicę ale tak szybko oddawała ciepło że zanim złapałeś klucz do ręki to była już zimna.
MaciekTOS - 2013-05-18, 12:27
:
No i jak naprawione wszystko ? Powiedzcie co zrobić z urwaną tą długą szpilką od pokrywy ?
Lekko wkręcana pykneła i została :-| , ona jest w głowicy czy jeszcze w
cylindrze ?
wojtekk - 2013-05-18, 20:37
:
Ta długa domniemam że jest wkręcona mniej więcej po środku dekla więc nie może być wkręcona w cylinder bo musiała by być przykręcona do tłoka ;-) .
Chyba, że nie wiem o która Ci chodzi.
MaciekTOS - 2013-05-18, 21:45
:
Ta najdłuższa na fotce , od przodu czyli od wydechów w prawym rogu jest , w sumie czemu ona jedna taka długa ?


lukasz - 2013-05-19, 12:39
:
Mi się urwała szpilka w pokrywie zaworów wiec kupiłem wykrętaki i to najdroższe jakie były w sklepie nawierciłem leciutko i delikatnie chciałem wykręcić i co ? Wykretak pękł w środku męczyłem się cały dzień bo rozwiercić od góry nie było szans na szczęście udało się rozwiercić resztę śruby od dołu i wybić wykretak bo to pierwsza od przodu i było dojście ale nigdy więcej wykretaków.
MaciekTOS - 2013-05-19, 13:09
:
lukaszmadrawski napisał/a:
Mi się urwała szpilka w pokrywie zaworów wiec kupiłem wykrętaki i to najdroższe jakie były w sklepie nawierciłem leciutko i delikatnie chciałem wykręcić i co ? Wykretak pękł w środku męczyłem się cały dzień bo rozwiercić od góry nie było szans na szczęście udało się rozwiercić resztę śruby od dołu i wybić wykretak bo to pierwsza od przodu i było dojście ale nigdy więcej wykretaków.


Zgadzam się z Tobą , też tym wkrętakom nie wierzę można sobie więcej roboty narobić .Jedyne co mi przychodzi do głowy to zdjąć głowice cylinder i rozwiercać ...
franek1994 - 2013-05-19, 17:39
:
Ja testowałem kilka razy taki sposób: ostrzysz wiertło odwrotnie niż normalnie czyli na lewą stronę lewe obroty w wiertarce, i powinno się wykręcić.
Alibaba - 2013-05-19, 22:01
:
franek1994, a jak sie wiertło złamie to kaszanka. Najlepiej wiercić 3 mm i zrobić prowadzenie potem coraz większym jest to misterne ale skuteczne.
wojtekk - 2013-05-20, 08:02
:
Alibaba, dokładnie jak piszesz rozwiercamy coraz większym aż do momentu kiedy ścianki śruby stają się cienkie. Można zalewać to jakimś penetrantem i odczekać do rana albo podgrzać jak nie idzie wykrętakiem.
Artek - 2015-02-13, 23:24
: Temat postu: urwana szpilka :(.
Czy jedną z tych trzech szpilek co są na dole silnika co trzymają pokrywę sprzęgła można wykręcić?Muszę jedną wymienić![/center][/scroll]
f4u - 2015-02-14, 05:39
:
W mojej okolicy mam takiego magika co każdą urwaną śrubę odkręci ,poszukaj takiego powiem ci tylko tyle że im starszy magik tym lepszy :mrgreen:
Artek - 2015-02-14, 08:53
:
czyli rozumiem że te szpilki nie są na stałe zamontowane w karterze?
wojtekk - 2015-02-14, 09:57
:
Artek, zamieść zdjęcie o co ci chodzi.
Artek - 2015-02-14, 11:28
:
na dole karteru po zębatką pompy oleju jest jedna z trzech szpilek które trzymają pokrywę sprzęgła i jedną z nich mam urwaną.Czy i jak ją wykręcić i czy można gdzieś takową kupić czy dorabiać? tak jak tu na zdjęciu pod kołem pompy oleju jest szpilka,o nią chodzi.
Yukikaze - 2015-02-14, 12:31
:
Na razie to na fotkach nie widać nic :/ A po drugie szpilka pod pompą oleju, którą niby zaznaczyłeś na skanie to nie szpilka tylko tulejka łącząca pompę oleju z karterem.
Po drugie jedyna szpilka jaka się znajduje w karterze znajduje się po jego lewej dolnej części.
Pozostałe to są śruby . Więc zrób porządne zdjęcia i pokaż o co Ci chodzi .
No chyba że ja tego nie potrafię zrozumieć , a ktoś inny Ci pomoże :twisted:
Artek - 2015-02-14, 12:56
:
Zdjęcia wziąłem z neta i to nie ja pomazałem to fotkę,wstawiłem ją żeby zobrazować problem.Naprawdę jestem takim słabym "tłumaczem"?Yukikaze w karterze od strony sprzęgła na dole są trzy szpilki na które nakręca się trzy nakrętki żeby przymocować pokrywę zaworów,i jedną z tych trzech szpilek mam urwaną.jak ją wykręcić?czy można takową kupić?FOTA:[/code][/list][/quote]
Yukikaze - 2015-02-14, 12:59
:
No i teraz oki :mrgreen:
Więc we "włochach" widocznie jest tylko jedna szpilka tam gdzie Ci pokazałem na moim zdjęciu.
Jest możliwość wykręcenia takiej szpilki bez problemu :lol: Jednak jeśli czegoś takiego nigdy nie robiłeś to lepiej sam się za to nie bierz :-P
Jeśli ktoś Ci to wykręci to olej szpilę i przykręć pokrywę sprzęgła w tym miejscu zwykłą śrubką :twisted: Tam jest zwykły gwint metryczny.

P.S. Piszesz trochę chaotycznie ;-) Teraz napisałeś, że szpilki w karterze trzymające pokrywę zaworów. Pokrywę zaworów przykręca się do głowicy, a Tobie pewnie chodzi o pokrywę sprzęgła :-)
Artek - 2015-02-14, 13:09
:
czyli wykręcić można,to już dobrze,a kupić,szukam takiej części na stronie hondy.na razie to złożę,skręcę,może będzie trzymać,i pojadę do kogoś kto się na tym zna.

http://czescihonda.motori...,NX650R,3162,-1 JEST!!!z rysunku wynika że to jest numer 18 rysunek w prawym dolnym rogu,a z listy wynika że jest to Sruba, Cwiek, 6X22 002 6,15 PLN .
hahaha,faktycznie piszę jak potłuczony,już mi się mylą wyrazy bo co chwila coś piszę,a raz piszę o pokrywie zaworów a raz o pokrywie sprzęgła.
Yukikaze - 2015-02-14, 15:11
:
Artek napisał/a:
czyli wykręcić można,to już dobrze,a kupić,szukam takiej części na stronie hondy.na razie to złożę,skręcę,może będzie trzymać,i pojadę do kogoś kto się na tym zna.

http://czescihonda.motori...,NX650R,3162,-1 JEST!!!z rysunku wynika że to jest numer 18 rysunek w prawym dolnym rogu,a z listy wynika że jest to Sruba, Cwiek, 6X22 002 6,15 PLN .


Tak niby jest napisane, ale to szpilka ponieważ na fiszce "E6-prawa osłona silnika" w tym miejscu są trzy nakrętki nr 15.

Ja bym się nie pierdolił tylko kupił śrubkę M6x20 kwaśną lub ocynkowaną na imbus . Chyba że chcesz mieć ori .
wojtekk - 2015-02-14, 16:53
:
Yukikaze, dobrze pisze.
Artek - 2015-02-14, 17:13
:
no dobra,na razie skręcę,mam nadzieję że nie będzie ciekło,kupię śrubkę i poszukam magika co mi to wykręci.
Artek - 2015-03-02, 08:56
:
Jesteście pewni że śruba m6x20 nie będzie za krótka?
red_eyed_rider - 2015-03-03, 21:50
:
Pierwszy lepszy warsztat w którym maja migomat i nakrętkę M6 Ci to wykręci, długo nie będziesz musiał szukać.
Artek - 2015-03-04, 07:55
:
najgorsze że znowu muszę ściągać pokrywę sprzęgła,mam nadzieję że uszczelka się nie porwie.
wojtekk - 2015-03-04, 08:03
:
A cieknie ci tam?
Uszczelka jak świeża to się nie porwie.
Artek - 2015-03-04, 11:00
:
no niby nie cieknie,ale kupiłem już nową szpilkę,nakrętkę dam starą bo dobra jest jeszcze.
Alibaba - 2015-03-04, 20:55
:
Artek, a wsadziłeś tulejkę i sptężynkę w głowicę pod wałek ?
Artek - 2015-03-05, 05:47
:
Alibaba,tak,wczoraj sam!włożyłem tulejkę ze sprężynką w głowicę,włożyłem wałek ustawiłem rozrząd włożyłem napinacz jejku ile ja rzeczy wczoraj włożyłem :D.
rozrząd ustawiłem na tłok GMP,znak T krzywki do dołu (kanałami do góry w stronę gaźnika) i znaki na "równo" z głowicą,powinno hulać!
Alibaba - 2015-03-05, 21:20
:
Taki trening nie zaszkodzi ;-) przynajmniej wiesz że wszystko jest na top
Artek - 2015-03-06, 10:35
:
Alibaba,rozumiem że jeżeli przed założeniem łańcucha rozrządu ustawiłem wałek krzywkami do dołu i założyłem na niego zębatkę ze znakami na równo z głowicą a wcześniej ustawiając znak t i mając tłok w gmp to po założeniu łańcucha i dokręcenia zębatki to wszystko będzie ok?przepraszam za dociekliwość ale robiłem to sam i nie jestem pewien.
Alibaba - 2015-03-06, 19:33
:
Tak toczna :mrgreen:
adziad - 2015-03-06, 19:47
:
Artek, Jak już wszystko poskładasz według Ciebie najlepiej, razem z napinaczem, to musisz jeszcze z kilka razy obrócić wałem i sprawdzić czy znak T na magnecie co drugi obrót pokrywa się z luzem na wszystkich popychaczach zaworowych. Jeżeli tak to nie masz się co martwić. Iskra jest co obrót, więc nie ma znaczenia w który cykl się wstrzelisz.
Artek - 2015-03-06, 22:02
:
adziad napinacz jest włożony i faktycznie co drugi obrót korby wychodzi "pozycja wyjściowa"czyli znak t,krzywki do dołu,tłok w górze.