Honda NX 650 Dominator

WYPOSAŻENIE DODATKOWE/WYPRAWOWE - Halogeny z przodu....

ptasiu - 2013-03-17, 15:34
: Temat postu: Halogeny z przodu....
Czy może ktoś przerabiał temat halogenów z przodu. Fajnie by się prezentowało, a przede wszystkim szukam skutecznego oświetlenia z przodu (mam wrażenie, że u mnie trochę ...ujowo). Znalazłem coś takiego:

http://www.venturon.eu/ha...zne_motocyklowe

http://allegro.pl/halogen...3095013320.html

martwię się tylko, czy elektryka pociągnie taki pobór mocy (2x55W) podobno w innych motongach jest problem z bilansem mocy:

http://forum.motocyklisto...ny-a-ladowanie/

czy zastosowanie żarówek LED poprawi coś z bilansem?:

http://www.sklepledowy.pl...iennej-Bialy/93


Co sądzicie o tym pomyśle? Ma ktoś jakieś doświadczenia?
madart - 2013-03-17, 16:48
:
ja mam doswiadczenia
system uciągnie na stałe tylko 1 halogena 55W
ledy są za słabe, lepiej 1x55W
mocowany pod dolną półką - skrecany razem z kierownicą
dużo szybciej można jechać w nocy :)
i te hella strasznie drogie jak dla mnie - ja dalem za dwa soczewkowe chyba 90zl

za wieksza kase można sobie walnąć porządnego leda http://orangepower.pl/viewtopic.php?f=29&t=595
ptasiu - 2013-03-17, 17:01
:
madart napisał/a:

system uciągnie na stałe tylko 1 halogena 55W
ledy są za słabe, lepiej 1x55W
mocowany pod dolną półką


A czy jeden halogen jest przepisowy? Żeby mendy się nie czepiały.....
madart - 2013-03-17, 17:02
:
nie wiem dlaczego by nie miał być? byly z homologacja drogową E3 chyba, w srodku byla blaszka ktora obcinała swiatło od połowy wzwyż
kmaj - 2013-03-20, 01:24
:
Dokładnie chciałem zrobić to co ma madart, ale po zsumowaniu W-ów będzie za miało ( nawet na pełnym gazie). No i mogę zapomnieć o dodatkowych urządzeniach. Jedyna nadzieja w LED-ach, ale ceny dość wysokie i chyba skończy się na dobraniu mocniejszej żarówki do lampy.

ptasiu, ten temat -> Moc alternatora może być pomocny.

madart, jak z jedną soczewką wygląda doświetlenie (znaczna różnica)?
madart - 2013-03-20, 05:22
:
tak jakbyś drugą lampe od domina włączył.. DUŻA różnica, no i świeci tam gdzie skręcasz co też jest plus
Leo Minor - 2013-03-20, 08:06
:
ptasiu napisał/a:
madart napisał/a:

system uciągnie na stałe tylko 1 halogena 55W
ledy są za słabe, lepiej 1x55W
mocowany pod dolną półką


A czy jeden halogen jest przepisowy? Żeby mendy się nie czepiały.....


Ptasiu zapytam skromnie, ile motocykl ma świateł z przodu?? chyba jedno ?? to po jaka cholere montować dwa dodatkowe. Ktos pisał o oświetleniu 55W i pewnie poprawiło by to bardzo znacznie widoczność. Ja osobiście rozważałem zrowke 35W H3 http://www.interlumen.com...650-p-3477.html , lub takiego halogena rodzimej produkcji (bynajmniej na metce) :):) http://sklep.wesem.pl/5/6737/lampy_robocze_led1f . W aucie przerabiałem różne konfiguracje, ale... tam nie ograciczało mnie tak obciążnie.
wojtekk - 2013-03-20, 08:20
:
Zawsze można zapodać jakąś konkretną lampkę na akumulatorki doczepianą na noc.
Nie wiem, nie widziałem u nikogo ale może by się sprawdziła.
Habit - 2013-03-20, 09:26
:
Można zapakować drogie ale pożądne ledy, można zapodać jak Madart dodatkowe soczewki...
Można również nabyć drogą kupna przetwornice i żarnik ksenonowy pasujący w oryginalne miejsce po H4...
Bi-xenon naprawdę daje radę!!
HAL_9000 - 2014-02-09, 22:05
:
Ostatnio myślę o czymś takim (30W/3000lm/700zł) myślicie że warty ceny? (myślę o wersji OFF):
http://4xledshop.home.pl/pl/p/MOTO3-3000lm/106
Trol - 2014-02-10, 09:28
:
HAL_9000 napisał/a:
Ostatnio myślę o czymś takim (30W/3000lm/700zł) myślicie że warty ceny? (myślę o wersji OFF):
http://4xledshop.home.pl/pl/p/MOTO3-3000lm/106

Ponad dziesięć centymów to nie mało .
Widziałem jak dwa LEDY CREE po 10 W każdy doświetlają . Robią robotę aż nadto , naprawdę.
Naturalnie obydwa o różnym kącie skupienia strumienia światła .
Aras - 2014-02-10, 16:49
:
Mi to się marzy takie coś:
http://www.ebay.pl/itm/14...=item27de7c1e36
Idealne do zwalczania wszystkich wieśtuningowców co to montują w swoich dwudziestoletnich golfach i beemkach oślepiające ksenony ;)

A tak poważnie: jak nie zależy ci na gwarancji i "markowej" naklejce, to nie warto takich rzeczy kupować w kraju.
Pierwsze z brzegu:
http://www.ebay.pl/itm/40...=item565f6d09c6
Trzy razy tańsze i 10W gratis ;)
motormaniak - 2014-02-16, 09:41
:
Troll napisał/a:
HAL_9000 napisał/a:
Ostatnio myślę o czymś takim (30W/3000lm/700zł) myślicie że warty ceny? (myślę o wersji OFF):
http://4xledshop.home.pl/pl/p/MOTO3-3000lm/106

Ponad dziesięć centymów to nie mało .
Widziałem jak dwa LEDY CREE po 10 W każdy doświetlają . Robią robotę aż nadto , naprawdę.
Naturalnie obydwa o różnym kącie skupienia strumienia światła .

Pięknie świeci ten zestaw. Ja zakupuje tu też na diodach 10W każda:
dalekosiężne:
http://www.aliexpress.com.../693042505.html
rozpraszające :
http://www.aliexpress.com...1264270877.html
HAL_9000 - 2014-02-16, 09:52
:
Fajna cena i też na LEDach CREE. Te polskie z 4xLED są w aluminiowej obudowie (podobno z jednego kawałka) więc może bardziej trwałe w offie.

motormaniak, a masz pomysła gdzie je zamontujesz ?
Ja myślałem żeby na lagach pod reflektorem.
motormaniak - 2014-02-17, 14:37
:
Planuje montaż w EXC-ku ponad oryginalnym reflektorem, bo czasem w "czarnej dupie" noc zastanie a ori reflektor w Ktm-ie ledwo świeci. Zresztą instalacja w EXC-ku klasycznego dodatkowego oświetlenia nie uciągnie.
Te Chińskie z linku podobnież tez mają alu obudowę. Może wezmę coś mocniejszego np to na forum Afryki chłopaki chwalą że strumieniem światła ścina drzewa:).:
http://www.aliexpress.com...1272504517.html
Aras - 2014-02-18, 13:48
:
Chyba wszystkie tego typu lampki są z aluminium, w dodatku z radiatorem. Przy takiej mocy ilość ciepła jest taka że jajka można sadzić :)
Mam 4 chińskie latarki i 2 czołówki na diodach Cree. Wszystkie są aluminiowe a grzeją niemiłosiernie.
HAL_9000 - 2014-02-20, 23:22
:
To mnie zdziwiłeś, myślałem że LEDy sie tak nie grzeją jak tradycyjne. Jeśli tyle energii idzie w ciepło to skąd tyle światła (I zasada termodynamiki :))
kmaj - 2015-05-01, 21:55
:
Dominator i światło - chyba wszyscy przekonali się, że powinno być mocniejsze ;-)
Postanowiłem trochę to poprawić i chyba się udało - efekt ocenicie sami.

Szukałem czegoś na LED'ach - by dodatkowe światła pobierały jak najmniej energii.
Znalazłem zestaw do samodzielnego montażu sprzedawanego przez kolegę Tropas. Tutaj link do forum Transalp gdzie prezentuje swój produkt -> Halogeny LED na gmole

Dodatkowo wymieniłem żarówkę główną na X-treme Vision +130% i tu już było widać poprawę.
Zasilanie podłączyłem pod przekaźnik, który miałem wcześniej dla urządzeń akcesoryjnych -> Podłączenie akcesoryjnego urządzenia

Wygląda to tak:


1. W zestawie jest wszystko czego potrzeba, jedynym dodatkiem ode mnie są H4.


2. Hermetyczne kostki - ja zrobiłem tak, abym mógł odpiąć każdy niezależnie.


3. Gotowe do zainstalowania.


4. Przełącznik.

Teraz trochę zdjęć jak to świeci.
Warunki: śnieżnie, noc czarna jak diabeł, aparat ustawiony manualnie, aby sam nie dobierał ustawień w zależności od oświetlenia.


5. Krótkie.


6. Krótkie + LED.


7. Długie - tu widać, że muszę je ustawić.


8. Długie + LED.


9. LED.


10. Przód.


11. Dzień i dziewięć źródeł światła 8-)



Teraz jazda w nocy bez porównania z poprzednią świeczką w reflektorze :mrgreen:
adziad - 2015-05-02, 08:43
:
kmaj, Świetna sprawa!! A wiela to prundu bierze?? Ile wat??
Alibaba - 2015-05-02, 19:57
:
kmaj, rewelaCJA , ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻEBY W TE DZIURY W OWIEWCE WSADZIĆ JAKIEŚ LEDY
kmaj - 2015-05-03, 11:51
:
adziad napisał/a:
kmaj, Świetna sprawa!! A wiela to prundu bierze?? Ile wat??


Zestaw potrzebuje 20W, mierzone na przewodzie - dane od Tropas'a


Alibaba napisał/a:
kmaj, rewelaCJA , ZAWSZE MYŚLAŁEM ŻEBY W TE DZIURY W OWIEWCE WSADZIĆ JAKIEŚ LEDY

Też tak chciałem, ale mam tam mało miejsca przez zbiornik i musiałbym to jakoś kleić do owiewki. Myślę, że mniejsze soczewkowe by się zmieściły ;)
riki76 - 2017-02-26, 19:52
:
Witam
Również zapodałem do swojego Dominatora reflektory soczewkowe i fajnie świecą. Tylko mam dylemat z podłączeniem ponieważ spiąłem je pod jeden wyłącznik i owszem zapalają się równocześnie lecz każdy z nich w innej opcji...jeden zapala krótkie a drugi długie.
Z ledów wychodzą trzy kabelki :
1. czerwony (+)
2. czarny (-)
3. żółty - nie wiem od czego i go nie spinałem a może powinienem połączyć oba te kable od ledów????

Może ma ktoś schemat jak to podłączyć?
kmaj - 2017-03-06, 01:15
:
riki76, pokaż co zapodałeś. Masz do tego opis?
Czarny daj na - a żółty na +, być może masz ring'i lub postojowe w nich.
Ostasz - 2017-08-31, 19:22
:
Hey!
Jesień idzie, a jeździć się będzie chciało, nawet po zmroku ;-)

Zatem mam pytanie o halogeny albo LEDy na przód.

Na razie znalazłem dwie opcje:

1) LEDy, które wrzucił u siebie kolega Sweb.
https://pl.aliexpress.com/item/Angel-Eye-Light-Power-10W-U5-led-driving-lights-for-Universal-motorcycle-headlight/32759898903.html?spm=a2g17.10010108.1000016.1.3fda74d3oN7vCl&isOrigTitle=true
Plusem jest to, że mają jakiś tam przełącznik i można sobie wrzucić jeden z 3 trybów świecenia (długie, krótkie, stroboskop).

2) LEDy, które polecał mi znajomy.
https://www.amazon.co.uk/...549f887035&th=1
Plusem ich jest solidne wykonanie oraz to, że jak mi powiedział ziomek "no trochę napier...ją". Inny gość zamontował takie w terenówce i mówi, że teraz noc stała się dniem ;-)

Pytanie czy da się jakiś przełącznik machnąć żeby zafundować im tryby świecenia (krótkie, długie) czy to jest sterowane jakimś chipem w ledach i się nie da?
Po prostu nie chcę żeby było zerojedynkowo - full power i oślepiam innych albo nic.
Tommy - 2017-08-31, 19:40
:
mam takie ledy. wspomagają światło w nocy. przełącznik ja na aukcji ali też daje radę. najpierw świecą mocno, potem słabiej potem strobo. ogólnie świeca punktowo i trzeba je dobrze ustawić.
managa - 2017-09-01, 04:17
:
Też mam te pierwsze.. leżą od grudnia w garażu, bo nie wiem gdzie je zamontować ;D
elcede - 2017-09-29, 07:58
: Temat postu: Odkopuje
Odkopuje temat bo ostatnio zmrok coraz szybciej a oświetlenie w dominatorze to jak do skutera (przynajmniej u mnie).
Potrzebuje coś na jazdę w terenie co wyjeżdżając na ulicę będę mógł wyłączyć. Bo dla mnie asfalt służy tylko do dojazdu w teren.
Co myślicie o 2 takich lampkach: http://allegro.pl/lampa-9...6837514007.html
Jak by dał 2x 27W to moto wytrzyma? Nie mam podłączonych żadnych akcesoriów na tą chwilę. Jeszcze muszę wymyśleć dobre miejsce do zamontowania. Chciałem najbliżej dodatkowych wlotów w owiewce pod kierunkami, ale może lepiej tak zamontować aby skręcały razem z kierownicą?
madej - 2017-10-01, 18:58
:
Odpuść sobie chińskie LEDY. Wiem coś o ledach. Jak ktoś ma życzenie może do mnie wysłać dowolne źródło światła ja mu dam pełny raport fotometryczny.
Po pierwsze chińskie ledy mają gówniane odwzorowanie światła. Przykładowo kolor zielony i niebieski odwzorowywany jest w 70% procentach. Gdzie nasze oko jest najbardziej światło czułe na te kolory. Inny przykład czołówka 3W z biednroki pobiera 3W ale output lumenów jest 170 a nie 1000.

Najlepszym źródłem światła dla naszego oka jest żarówka halogenowa daje pełne odwzorowanie kolorów w całym paśmie. I np z 50W halegoenu mamy 1000lumenów. Osramy potrafią dać nawet 1600 lumenów. 20 lumenów z wata na halogenie przy ledach to nic. Ale za leda który daje 300lumenta z Wata trzeba sporo zapłacić. Pozatym jest cos takiego jak skuteczność świetlna LED kóra gwałtownie spada jak nie odprowadzimy poprawnie ciepła z LEDa. Ogólnie wszystkie chińskie ledy nie dają więcej niż 50lumenów z Wata przy odpowiednim odprowadzeniu ciepła a nie mamy pełnego odzwierciedlenia barw. Szkoda zawracać sobię głowę innymi LEDmi niż SAMSUNG, Pleasley, power ledy Cree(Chińskie) :)

Konkluzja wstaw osrama night racera 110. Po pierwsze będzie miał zawsze pełną moc po drugie kolor który da przede wszystkim kontrast, bo kontrasty najszybciej wyłapuje nasze oko.

Inna sprawa to odbłyśnik i klosz. Może warto temu się przyjrzeć są warsztaty regenerujące. Matowy klosz i stary odbłyśnik potrafi zabrać 50% lumenów.

A co do ledów które przytoczyłeś to zawsze szukaj ze szklana soczewką i uszczelnieniem. Plastik zabiera 20% mocy leda.

I taka rada dla wszystkich nic w przystępnych cenach z LEDów nie da więcej niż 300Lumenów z 1 Wata. Rynek ten co prawda błyskawicznie się rozwija i za 2 tygodnie te dane mogę być nieaktualne. Jak ktoś podaje więcej to bajki.

Wiadomo zawsze chodzi o kasę. Jak nie mamy siana to wybieramy 3W chińskie cree. I soczewka koniecznie szklana, i uszczelniacze . Chińskie cree mają około 200 luemnów z wata o ile producent danej lampki dobrze odprowadza ciepło.

Na aliexpresie masz lampy motocyklowe 50-60 zl za sztukę U7 np sie zwą i mają 200 lumenów z wata a pobierają 15W. Czyli 3000lumenów to już ładne doświetlenie drogi. Tylke ze różnie z trwałością w offroad zależy jak małe chińskie rączki podkleiły leda do radiatora :)