Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - ROZRZĄD - uszkodzenia.

fiacik69 - 2013-02-14, 20:50
: Temat postu: ROZRZĄD - uszkodzenia.
jak powinna wygladac glowica w miejscu podparcia walka bo u mnie sa slady jak by przytarcia i na walku tez sa ma ktos zdjecia walka z krzywkami do dolu? i zdjecia glowicy po wyjeciu walka?










Posty 2013-02-14, 21:50 i 2013-02-14, 22:56 przeniesione z tematu DEKOMPRESATOR - napawa / regeneracja. - kmaj

kmaj - 2013-02-14, 21:56
:
fiacik69 napisał/a:
jak powinna wygladac glowica w miejscu podparcia walka bo u mnie sa slady jak by przytarcia i na walku tez sa ma ktos zdjecia walka z krzywkami do dolu? i zdjecia glowicy po wyjeciu walka?

Poka o które miejsce chodzi. (daj fotke twojej)
MaciekTOS - 2013-02-18, 07:23
:
Nie wiem czy to jest dobry temat ale wrzucam fotkę mojej d 1/4 wigienki przy okazji rozebrania uszczelki wyszło takie cudo .Co z tym zrobić panowie ?




kmaj - 2013-02-18, 08:31
:
MaciekTOS napisał/a:
Nie wiem czy to jest dobry temat ale wrzucam fotkę mojej d 1/4 wigienki przy okazji rozebrania uszczelki wyszło takie cudo .Co z tym zrobić panowie ?

Obrazek

Obrazek

MaciekTOS nie wygląda to dobrze :-/ Powierzchnia mocno spracowana, a jak krzywka z którą współpracowała to d 1/4 wigienka?
EDYT: Z tą ostatnią d 1/4 wigienka, to szukałbym używanej w dobrym stanie.
MaciekTOS - 2013-02-18, 13:48
:
Ehhh czyli zeszlifowanie nie pomoże ? tak się zastanawiałem po zeszlifowaniu trzeba by jakąś obróbkę cieplną zastosować ? .Czyli co tylko nowa (używana d 1/4 wigienka) ?

fiacik69 - 2013-02-18, 17:25
:
predzej bym to zostawil jak jesn niz szlifowal
Sosna - 2013-02-18, 17:56
:
oj oj wytarta powierzchnia utwardzona ja miałem coś podobnego i niestety musiałem kupić nowe Honda Sikora Bielsko Biała nie mogłem wyregulować zaworów , chciałem dać do regeneracji ale się nie opłaca napisz na pw która to z d 1/4 wigienek chyba jest symbol zobaczę bo ma te swoje stare były chyba dwie zużyte a któreś jeszcze spoko może bym miał lepszą to zrobię zdjęcie OK
http://honda.pl/pl/motocy...to-centrum.html
wojtekk - 2013-02-18, 18:37
:
Jeżeli ta powierzchnia jest specjalnie utwardzana tylko w miejscu styku z wałkiem to wydaje mi się że bez napawania regulacja po szlifowaniu by wydała tylko jakoś znowu to utwardzić. fiacik69, ale jak zostawisz to wałek zje prosto mówiąc. Z resztą nie wierzę że wałek w tym miejscu jest git bo zużywa się wraz z d 1/4 wigienką.
Chyba, że wałek jest podmieniony lub czapka.
MaciekTOS - 2013-02-18, 20:33
:
wojtekk napisał/a:
Jeżeli ta powierzchnia jest specjalnie utwardzana tylko w miejscu styku z wałkiem to wydaje mi się że bez napawania regulacja po szlifowaniu by wydała tylko jakoś znowu to utwardzić. fiacik69, ale jak zostawisz to wałek zje prosto mówiąc. Z resztą nie wierzę że wałek w tym miejscu jest git bo zużywa się wraz z d 1/4 wigienką.
Chyba, że wałek jest podmieniony lub czapka.


Też tak myślę , no wałek nie jest za piękny,dobrze że w porę zajrzałem podrzucam fotki wałka .






wojtekk - 2013-02-18, 20:54
:
MaciekTOS, jak byś wytarł wałek do sucha i fotki porobił to było by lepiej widać tak to nie wiem czy są smugi czy podtarcia wałka ale raczej masz krzywkę ryśniętą.
Przejed 1/4 paznokciem czy coś czuć jak nie potrafisz ocenić.
Wałek zje ci krzywkę jak ją zrobisz jak ma przytarcia.
rafał - 2013-02-18, 22:19
:
I co z tym zrobisz ? bo ja bym poskręcał i je 1/4 dził :mrgreen:
wojtekk - 2013-02-18, 22:23
:
rafał, można i tak i czekać, aż się skończy regulacja krzywka z d 1/4 wigienką.
Habit - 2013-02-18, 22:36
:
MaciekTOS, Krzywki są hartowane powierzchniowo, i tak jak pisze Wojtekk jak jest trochę wytarta to wałek ją wytrze...
Ja tak w poprzednim silniku miałem, jak już ten hartowany materiał się wytrze to będzie zżerać konika co chwilę...
MaciekTOS - 2013-02-19, 10:32
:
rafał napisał/a:
I co z tym zrobisz ? bo ja bym poskręcał i je 1/4 dził :mrgreen:



Jakie macie pomysły propozycje naprawy tego ?
1- wałek do regeneracji razem zd 1/4 wigienkami
2-używany wałek + używane krzywki ( loteria)
kmaj - 2013-02-19, 12:34
:
MaciekTOS napisał/a:

-używany wałek + używane krzywki ( loteria)

Nie taka loteria, dobrze oglądniesz czy nie uszkodzony i będzie śmigać.
To że wałek się uszkadza, to kwestia smarowania (jego brak lub niedobór).
nx-rider - 2013-02-19, 13:24
:
MaciekTOS napisał/a:
Finansowo i tak mnie każda z opcji zniszczy , ferdas na silnik za 1600 ale skąd tu teraz 1600 :roll:

Ferdas już nie ma - ja go nabyłem drogą kupna :lol:
poproszę mechanika aby zrobił zdjęcia mojego starego wałka oraz d 1/4 wigienek, ja nigdy nie narzekałem na ich działanie - u mnie z powodu zawodności deko pękła głowica a nawet na pękniętej moto szło jak popierdo......
Jak stan będzie Ci odpowiadał to się dogadamy
MaciekTOS - 2013-02-19, 13:35
:
nx-rider napisał/a:
MaciekTOS napisał/a:
Finansowo i tak mnie każda z opcji zniszczy , ferdas na silnik za 1600 ale skąd tu teraz 1600 :roll:

Ferdas już nie ma - ja go nabyłem drogą kupna :lol:
poproszę mechanika aby zrobił zdjęcia mojego starego wałka oraz d 1/4 wigienek, ja nigdy nie narzekałem na ich działanie - u mnie z powodu zawodności deko pękła głowica a nawet na pękniętej moto szło jak popierdo......
Jak stan będzie Ci odpowiadał to się dogadamy


Wiem wiem gadałem z ferdasem , a już Cię miałem klnąć że mi silnik sprzątnąłeś a tu taki miły gest z Twojej strony dzięki ;-) jak coś będziesz wiedział daj znać
Alibaba - 2013-02-19, 17:59
:
nx-rider, jak to z powodu dekompresatora pekła głowica , naswietl cos wiecej na ten temat plis
Yukikaze - 2013-02-19, 18:59
:
Alibaba napisał/a:
nx-rider, jak to z powodu dekompresatora pekła głowica , naswietl cos wiecej na ten temat plis
Też jestem ciekaw jak to 1/4 le działające deko rozwala głowicę :shock:
ferdas - 2013-02-19, 21:47
:
deko u nx-ridera oczywiście było współ winne widziałem bebechy silnika , za pęknięcie głowicy odpowiadał tłok :mrgreen: Dawid jak mam nie opowiadać szczegółów to pisz pozostawimy wszystkich w niewiedzy :mrgreen:
Alibaba - 2013-02-19, 22:41
:
nie świrujcie tylko opowiadajcie bo deko czasem zatrzymuje mi silnik w czasie pracy na wolnych obrotach i wtedy jest taki metaliczny głosny strzał jak łomem w szynę kolejową
managa - 2013-02-20, 19:34
:
nx-rider napisał/a:
miałem problemy z deko wieszał się i nie chciał się zamykac przez co ciężko było motor odpalic, natomiast raz od czasu świrował i nie chciał się otwierac oczywiście wtedy też były problemy z odpaleniem
pewnego pięknego dnia na domiar złego po wymianie świecy nie stykał jak trzeba przewód WN w związku z czym podczas jazdy motor zgasł a do cylindra poszło dośc sporo mieszanki która nie mogła się spalic z powodu braku iskry
pech chciał że jak odpalałem ponownie motor deko się nie otworzył i jak nie pierdoln ........ z tłumików marchewy na metr, walnięcie było takie że nadszarpnięta zębem czasu głowica poddała się w najsłabszym miejscu
albo muszę ten silnik na części sprzedac albo kupic głowicę i miec 2 w zapasie - bo chodził jak złoto, a poza tym to jest wersja z "kopajką" :-)

MaciekTOS - 2013-02-20, 21:14
:
wojtekk wrzucam fotki wałka w lepszej jakości mam nadzieje i trochę więcej widać .Ogólnie pod palcem nic nie czuć są tak jak widzicie przebarwienia materiału i rysy pewnie też ale pod palcem niewyczuwalne , dziwi mnie natomiast fakt że jedna d 1/4 wigienka jest przetarta a pozostałe 3 są w dobrym stanie a wałek przetarty na każdej krzywce :-? .Teraz nasuwa mi się taka konkluzja że wałek jak wytrze swoją część ( powierzchniową hartowną ) co chyba widać na moich fotkach tak mi się wydaje to teraz zacznie się proces nadmiernego szybszego zużywania krzywek , dobrze mówię jak nie to mnie poprawić .I co z tym fantem ?
( druga krzywka od łożyska wygląda dosyć nieciekawie ma lekki wżer ) 3 fotka od góry








kmaj - 2013-02-20, 21:22
:
MaciekTOS, dobrze mówisz z ta utwardzona powierzchnią (ona ma niewielką grubość).

Najbardziej uszkodzona jest krzywka pierwsza od dekompresatora?
Habit - 2013-02-20, 22:36
:
MaciekTOS napisał/a:
Teraz nasuwa mi się taka konkluzja że wałek jak wytrze swoją część ( powierzchniową hartowną ) co chyba widać na moich fotkach tak mi się wydaje to teraz zacznie się proces nadmiernego szybszego zużywania krzywek , dobrze mówię jak nie to mnie poprawić


Niestety dobrze mówisz..
MaciekTOS - 2013-02-21, 06:26
:
Najbardziej tak jak mówisz pierwsza od dekompresatora i druga od łożyska w d 1/4 wigienka tylko jedna ale to wychodzi na to że d 1/4 wigienki powierzchnie hartowną mają dobrą , poza tą jedną o której była mowa wcześniej , szkoda że się nie myliłem :mrgreen:
Sosna - 2013-02-22, 10:35
:
Witam z tych zdjęć u mnie było podobnie remontowałem całą górę wałek d 1/4 wigienki docierałem zawory z gniazdami wymieniłem tłok i pierścienie sworzeń, tłok jak ściągnąłem głowicę to latał w cylindrze i był przytarty całe szczęście że glac cylindra ok koszt tak ok 3000tyś ale serce nowe i polata jeszcze. Chciałem regenerować ale zdecydowałem się na nowe u Honda Sikora w Bielsko Białej zamówiłem części przez sklep Biel Bike
MaciekTOS - 2013-03-09, 15:08
:
Kontynuacja tematu , mam wałek o trochę innym oznaczeniu i końcu wałka widzicie różnice ? ale tam wchodzi łożysko więc wydaje mi się że nie ma to żadnego znaczenia dobrze mówie ?
Dla porównania stary i nowy wałek no i d 1/4 wigienka :
Wie ktoś co znaczą te oznaczenia na wałkach R4 , R2, E ,A ?






madart - 2013-03-09, 16:20
:
pomierz czy sa roznice w kątach na krzywkach ;-)
ferdas - 2013-03-09, 16:37
:
Ja bym nie potrafił zmierzyć kątu w krzywkach :oops:
Ale za to sprawd 1/4 wysokość /średnice krzywki noo nie umiem tego na język pisany przełożyć , Wysokość krzywki żeby zaworu nie wcisło całego jak by był za szeroki ;-)

A wracając do głowicy nx-rider`a ktoś chłopowi tłok wymienił i tak złożył siilnik że zawory Odklepały swoją pozycje na tłoku hehe i teraz dylemat czy miał tłok na odwrót założony albo dziwnie rozrząd złożony

EDYTUJ POSTY!!! :evil:
wojtekk - 2013-03-10, 07:16
:
Ciekawe te oznaczenia.
Ja miałem wałek w dominie o oznaczeniu R1 (na środku wałka literka M) a kupiłem silnik z FX VIGOR po 2000 roku i sprawdzałem wałek przy zakupie i ma oznaczenie właśnie R2 (na środku wałka literka D) .MaciekTOS, jaki miałeś a jaki kupiłeś?
MaciekTOS - 2013-03-10, 08:29
:
Miałem R4 a teraz będzie R2 różnią się tylko końcem jak na fotce R4 ma rowek na końcu nie wiem jakie to ma znaczenie tam i tak idzie łożysko :-) , pomierzyłem krzywki i nowy znaczy R2 wypada lepiej na korzyść R4 krzywki są wyższe o średnio 0,2 mm , 0,3mm
wojtekk - 2013-03-10, 11:15
:
Czyli mamy takie same wałki teraz.
nx-rider - 2013-03-11, 07:23
:
MaciekTOS napisał/a:
Miałem R4 a teraz będzie R2 różnią się tylko końcem jak na fotce R4 ma rowek na końcu nie wiem jakie to ma znaczenie tam i tak idzie łożysko :-) , pomierzyłem krzywki i nowy znaczy R2 wypada lepiej na korzyść R4 krzywki są wyższe o średnio 0,2 mm , 0,3mm


No przecież byle czego bym Ci nie sprzedał :mrgreen:
michal_dr350 - 2014-05-17, 19:45
:
Odświeżam :-)

Czy ktoś coś wie na temat zużywających się kół zębatych na wale i wałku rozrządu, kiedy kwalifikują się do wymiany :?: Czy są jakieś dane mówiące o limitach pomiarowych itp :?:

Szukałem w sieci informacji, ale nic takiego nie znalazłem :roll: