Honda NX 650 Dominator

ZASILANIE I WYDECH - Dopalacz / Puszka mocy / Eko-puszka

managa - 2011-02-02, 14:35
: Temat postu: Dopalacz / Puszka mocy / Eko-puszka
CO TO KUŹWA JEST?!

Więcej poniżej w temacie :-P


pozwolę sobie przekleić z "szołboksa" bo szkoda fajnego tematu :

dzisiaj 13:05:18 managa:
Moglby mi ktos powiedziec prosze co to jest ? z gory dziekuje

dzisiaj 15:41:36 maniekp:
Moja droga , jest to bajer narzucony przez jakiś tam europejski zwiazek ekologow dzieki ktoremu dominator nie tracił dalszych koni na rzecz ekologi, a dokladnie cos co jest odpowiedzialne za dopalanie spalin, taki samochodowy egr

dzisiaj 15:43:40 nx-rider:
dokładnie tak jak kolega pisze - dopalanie spalin.

dzisiaj 16:55:27 managa:
Dziękuję za wyjaśnienie, bo nikt nie wiedział co to jest, nawet sprzedawca dominatora, ktory takie cus zawiera.

dzisiaj 18:11:01 wartburg1970:
witam ... to nie jest odpowiednik EGR-u samochodowego ... ten "szpej" odpowiada za obniżenie temperatury spalin w wydechu

dzisiaj 18:44:13 wartburg1970:
a widziałeś schemat tego urządzenia ?

dzisiaj 18:53:02 wartburg1970:
kurcze ... Tezla "gdzieś kiedyś" wrzucał schemat ... nie mogę sobie przypomnieć GDZIE - chodzi o inne forum

dzisiaj 18:53:29 maniekp:
schemat budowy czy działania ?

dzisiaj 18:53:42 maniekp:
budowy masz na moto rista

dzisiaj 18:55:23 maniekp:
moje porownanie do egr miało na celu uproszczenie zrozumienia , wpisz w google dopalnie w hondzie a wpisz egr, a ty piszesz ze nie to samo ok, olowek normalny i automatyczny tez nie jest tym samym, ale zadanie ma podobne piszesz za pomaco grafitu,

dzisiaj 18:55:24 wartburg1970:
działania - czyli w jaki sposób i z kąd powietrze "tam" dociera i "gdzie" leci pó 1/4 niej

dzisiaj 18:58:40 wartburg1970:
przez EGR-a lecą spaliny ... przez "tego" szpeja tylko czyste powietrze

dzisiaj 19:00:25 managa:
ej, spokojnie, chcialam tylko wiedziec, czy dobrze jest to posiadać, czy to tylko zwykły bajer

dzisiaj 19:02:44 maniekp:
no przecież spokojni jesteśmy , Wart szalejesz ?

dzisiaj 19:04:21 wartburg1970:
spoko ... po to jest forum żeby się czegoś dowiedzieć ;) ... nie mam zamiaru nikogo obrażać ... nie jestem nieomylny ... po wyciągnięciu tego szpeja nie ma żadnego przyrostu mocy - sprawdzone przez riderów z innych "stron" ... no przecie że "NIE SZALEJĘ" ))

dzisiaj 19:05:37 managa:
wybaczcie, po prostu mialam wrazenie, ze zaczyna sie robic nerwowo..

dzisiaj 19:06:00 wartburg1970:
eee tam ;)))

dzisiaj 19:06:54 maniekp:
ponoć ładniejszy dzwięk z tym ustrojstwem

dzisiaj 19:07:22 wartburg1970:
widocznie nie czytałaś pisaniny między mną a NX-RIDEREM ;)))))))))

dzisiaj 19:08:00 wartburg1970:
co do d 1/4 więku - nie mam pojęcia

dzisiaj 19:09:08 maniekp:
szukajac wspomnianego schematu dzialania trafilem na : http://www.zaplon.fora.pl...86-pd04,18.html

dzisiaj 19:09:37 maniekp:
szkoda ze Tezla iechwali sie swoimi osiagnieciami

dzisiaj 19:14:10 wartburg1970:
Tezla pisze na wielu różnych stronach ;)

dzisiaj 19:19:41 wartburg1970:
adres do Jego strony jest od bardzo dawna w naszych linkach : http://www.tezla.freehost.pl/

dzisiaj 19:29:07 wartburg1970:
Managa - trzeba było tak od razu - http://suzukidr.pl/forum/...um=5&topic=7587

dzisiaj 19:43:52 wartburg1970:
znalazłem : http://img300.imageshack....12/dopalacz.jpg


Temat powstałe ze scalenia dwóch wcześniejszych o DOPALACZU - kmaj
Temat przeniesiony z innego działu - kmaj
wartburg - 2011-02-02, 18:44
:
przeklejanie szołboksa jest do dupy
managa - 2011-02-02, 18:46
:
No to proszę rozpocząć rozmowę na nowo ^^
maniek - 2011-02-02, 20:14
:
to my mamy archiwum w szołboksie ?

no i fakt f klejka mało wnosi do tematu, wręcz go lekko omija heheh
rafał - 2013-01-25, 10:17
: Temat postu: Dopalacz / Puszka mocy / Eko-puszka
Witam
Co zrobić po wyrzuceniu dopalacza z wężykiem do ga 1/4 nika :?: zaślepić :?:
kmaj - 2013-01-25, 12:17
: Temat postu: Re: Dopalacz, puszka mocy
rafał napisał/a:
Witam
Co zrobić po wyrzuceniu dopalacza z wężykiem do ga 1/4 nika :?: zaślepić :?:


Zaślepić, bo z dopalaczem przez ten wężyk też nie ma przepływu - podciśnienie z niego steruje zaworem dopuszczającym powietrze do k. wydechowych.





Edyt:
Znalazłem kolorowy schemat podłączenia ;)

Cezary - 2013-04-25, 14:33
:
Tak sobie patrzę i zastanawiam się jak to działa. Gdy podciśnienie z kanału ssącego nie jest odpowiednio duże (bo takie powoduje zamknięcie połączenia wydech - filtr powietrza), wydech jest połączony z airboxem. I co wtedy? W kanałach wydechowych panuje ciśnienie, które powinno tłoczyć część spalin... do airboxu? :shock:
Chyba, że w tym ostatnim panuje na tyle duże ciśnienie, że jest na odwrót i to czyste powietrze trafia do wydechu. Ale wówczas jego ciśnienie musiałoby być większe niż ciśnienie spalin, a to mało prawdopodobne, bo z airboxu powietrze jest stale zasysane do ga 1/4 nika. Zresztą po cholerę dokarmiać spaliny czystym, filtrowanym powietrzem?! To jakaś techniczna perwersja? Niech mi to ktoś wytłumaczy!
kmaj - 2013-04-25, 16:10
:
Cezary, to jest jak z pistoletem do malowania tylko z taką różnicą, że powietrze z kompresora (pod wysokim ciśnieniem) to nasze spaliny, a farba (pod ciśnieniem atmosferycznym lub mniejszym) to świeże powietrze z airbox-a. Dzieje się tak ponieważ ciśnienie w płynie przepływającym z dużą prędkością jest niższe od ciśnienia otoczenia. Dodatkowo spaliny są studzone w wydechu.

Dopuszczenie do spalin czystego powietrza daje lepszy wynik dla ekologi, temperatury spalin, i reakcji chemicznych (tam gdzie zabrakło tlenu - dlatego też dopalacz) itp.
Innymi słowy stężenie substancji toksycznych w danej objętości spalin jest mniejsze - tak sprytne rozwiązali problem ekologi silnikowcy Pana Hondy :->
Yukikaze - 2013-04-26, 06:57
:
Cezary napisał/a:
Tak sobie patrzę i zastanawiam się jak to działa. Gdy podciśnienie z kanału ssącego nie jest odpowiednio duże (bo takie powoduje zamknięcie połączenia wydech - filtr powietrza), wydech jest połączony z airboxem. I co wtedy? W kanałach wydechowych panuje ciśnienie, które powinno tłoczyć część spalin... do airboxu? :shock:

Myślę, że nic nie cofa dzięki takiej pierdołce jak zaworek zwrotny :roll:
Cezary - 2013-04-26, 10:23
:
Słusznie. Dzięki za nauki. Tak się składa, że właśnie kupiłem taki silnik, z 97 r.
Ten, tylko taniej:
http://allegro.pl/silnik-...3188860576.html
Agathocles - 2013-06-17, 16:04
: Temat postu: Czym wyplukac puszke mocy?
Czym wyplukac puszke mocy?









Posty z dnia 2013-06-17 dodane poprzez scalenie tematu - kmaj
kmaj - 2013-06-17, 16:39
:
Użyłbym płynu do mycia silników (np. K2 AKRA, itp...) sprawdzałem na samochodach.
Rozpuszcza smary, nagary i inne brudy nie uszkadzając gumy i lakieru. Pamiętaj, żeby po tym specyfiku dokładnie wypłukać część w gorącej wodzie.
kmaj - 2014-02-15, 02:21
:
Cześć,
dziś rozebrałem dopalacz, żeby dokładniej przyjrzeć się jego konstrukcji. Po rozkręceniu okazało się, że jest nie 1/4 le zawalony nagarem - fotki poniżej.

Na każdy z przewodów idących z cylindra przypada zawór jednokierunkowy. Zawór zbudowany jest z: cienkiej blaszki (ta odgina się pod wpływem przepływającego powietrza), profilowanej płytki (jej kształt ogranicza ugięcie cieńszej blaszki), płytki powleczonej gumą oraz uszczelki.

Do rozebrania potrzebny będzie solidny "krzyżak", bo śruby siedzą jak na kleju. U mnie dał rady bit na małej grzechotce.
Do czyszczenia benzyna i szczoteczka. Przed czyszczeniem w benzynie lepiej ściągnąć z grubej płytki uszczelkę, bo nie wiadomo czy jest odporna na jej działanie.
Demontaż, czyszczenie i montaż zajmie około 20min, a zawory na pewno będą działać poprawnie ;-)
Poniżej zdjęcia przed i po.
Raviking - 2014-02-15, 07:02
:
Mam zaślepki na dziury w głowicy :mrgreen:
Habit - 2014-02-15, 07:28
:
A ja chyba ze 3 takie zestawy ekologiczne:)
wojtekk - 2014-02-15, 08:01
:
Ja też mam podobny zestawik na półce w komórce :mrgreen:
Alibaba - 2014-02-15, 12:27
:
a ja nie mam i nie chcę mieć :mrgreen:
slawi2006 - 2014-02-18, 07:44
:
kmaj, czy po wyczyszczeniu puszki odczułeś jakieś różnice w je 1/4 dzie ? motocykl sprawował się lepiej ? czy lepiej się tego pozbyć ??:)
wojtekk - 2014-02-18, 10:17
:
Pozbyć.
kmaj - 2014-02-18, 11:39
:
slawi2006, nie je 1/4 dziłem teraz na wyczyszczonej. Rożnica raczej nieodczuwalna w je 1/4 dzie, to działa inaczej jak EGR w samochodzie. Myślę że zmianie ulega temp. spalin w wydechach i ilość nagarów w całym układzie wydechowym.
Kiedy silnik zaczął brać olej to mogłem poznać to jedynie po miarce, nigdy mi z tłumików nie poszedł najmniejszy dym.
Aras - 2014-03-12, 12:06
:
kmaj napisał/a:
Cześć,
dziś rozebrałem dopalacz, żeby dokładniej przyjrzeć się jego konstrukcji. Po rozkręceniu okazało się, że jest nie 1/4 le zawalony nagarem - fotki poniżej.

A masz fotki jak wygląda silnik bez tego ustrojstwa? Domyślam się że są jakieś otwory. Da radę to jakoś załatać?
Chciałbym się tego pozbyć, bo za dużo tych wężyków tam jest i nie mogę filierka paliwa zamontować :)
tomekz - 2014-03-12, 12:47
:
A czy są zalety oprócz wizualnych pozbycia się tejże puszki ? Bo nie wiem czy jest sens kombinowania jak motorek dobrze chodzi .. ?
Aras - 2014-03-12, 15:00
:
Więcej wolnego miejsca a co za tym idzie lepszy dostęp choćby do ga 1/4 nika. Tam jest tak ciasno że nie mam jak wetknąć malutkiego filierka za kranikiem. Dlatego chciałbym wywalić ten mechanizm razem z wężem który idzie do airboxa.
No a wizualnie tez pięknością toto nie grzeszy. Wygląda jak jakaś narośl na zdrowej tkance ;-)
kmaj - 2014-03-12, 18:14
:
W cylindrze (patrząc z lewej strony motocykla) są dwa nagwintowane otwory pod śrubki M6 - na tym się trzyma urządzenie przy silniku.

Na a zaślepienie tego są dwa sposoby:
1- dorobienie/kupienie zaślepek w miejsce metalowego kolektora (z przodu cylindra). Warunkiem jest kupowanie za każdym remontem uszczelki głowicy przystosowanej do dopalacza.
2 - Nagwintowanie otworów w głowicy i wkręcenie kołków (np. są takie śruby na imbus bez łba). Uszczelka może być bez dodatkowych otworów. Pozostaje tylko estetyka, czyli i tak wypadało by zaślepić otwory z przodu cylindra.

EDYT:Dodaję zdjęcia:

Korki w głowicy.



Cylinder bez dopalacza.


Nie mogę sobie przypomnieć w jakim temacie ale na 100% gdzieś na forum jest fotka cylindra z zaślepkami ;)
Raviking - 2014-03-15, 06:08
:
Aras napisał/a:
Domyślam się że są jakieś otwory. Da radę to jakoś załatać?


da się :mrgreen:
Aras - 2014-03-15, 17:06
:
Znalazłem na ebayu gościa który sprzedaje komplety zaślepek, ale cena trochę zniechęca.
A tu ciekawy wątek ze zdjęciami:
http://www.xrv.org.uk/for...em-removal.html
Raviking - 2014-03-15, 22:58
:
Aras,Chcesz takie zaślepki?
Po ile na jebaju ?
managa - 2014-03-15, 23:03
:
Raviking, też bym chciała :-)
Aras - 2014-03-16, 10:17
:
Ja dorobię sobie u znajomego.
Komplet na ebayu 64zł z przesyłką:
http://www.ebay.pl/itm/20...984.m1439.l2649
Raviking - 2014-03-16, 17:39
:
u mnie 35 z przesyłką
Aras - 2014-04-16, 15:50
:
Wymontowałem dziś całe to dziadostwo. Zaskoczyło mnie trochę że jest tam jeszcze drugi cienki wężyk który idzie do trójnika przy ga 1/4 niku, myślałem że tylko ten gruby do airboxa. Na razie go zostawiłem zatykając na końcu. Chyba najlepiej będzie zmienić ten trójnik na dwójnik?

Stosowaliście jakieś uszczelnienie pod zaślepki? Oryginalne nakładki wchodziły dość głęboko w otwory, a zaślepki to płaski kawałek aluminium.






abwehry - 2022-04-01, 18:47
:
Trzeba rzeczywiście jakieś uszczelki pod te zaślepki?
dario9z - 2022-04-02, 06:55
:
Najprościej jest uciąć oryginalne rurki i zaspawać (zalać).
Plug n play :lol:
Wtedy nic nie musisz kombinować.
Qwet - 2022-04-05, 19:26
:
Ja po prostu wtrysnąłem do środka otworów silikonu z tubki tak dużo że aż mam obawy czy nie wyszło górą przy zaworach. zaślepki wycięte z blachy aluminiowej 5mm.