Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - pompa oleju, tulejka i o-ring, wymiary

rafał - 2012-12-28, 11:44
: Temat postu: pompa oleju, tulejka i o-ring, wymiary
Witam
poszukuje wymiarów tulejki i o-ringa ze zdjęcia
managa - 2012-12-28, 11:52
:
Wg http://czescihonda.motorista.pl oring to 9.6X1.9 :)
Yukikaze - 2012-12-28, 13:55
:
managa napisał/a:
Wg http://czescihonda.motorista.pl oring to 9.6X1.9 :)


Taki o-ring tylko orid 1/4 inal za 8,61+ przesyłka :evil:
Zapomnij o ori i kup 9,5x2 za 0,80 PLN :mrgreen:
Wymiary tulejki :
- sred. zewn. - 9,75 mm
- śred. wew. - 7,90 mm
- długość - 6,90 mm
rafał - 2012-12-28, 19:23
:
o-ring kupiłem za 40 gr, a tulejkę zrobiłem z łuski od parabellum ;-)
Yukikaze - 2012-12-28, 20:07
:
rafał napisał/a:
o-ring kupiłem za 40 gr, a tulejkę zrobiłem z łuski od parabellum ;-)


A widzisz zapomniałem dodać, że ten za 0,80 PLN to silikonowy czyli na wyższe temperatury.
Myślę, ze ten za 0,40 PLN wystarczy bo w silniku więcej niż 90 st. Celsjusza raczej nie ma.
Raviking - 2012-12-28, 20:09
:
yukikaze napisał/a:
w silniku więcej niż 90 st. Celsjusza raczej nie ma

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bywa więcej
kmaj - 2012-12-28, 20:38
:
Raviking napisał/a:
yukikaze napisał/a:
w silniku więcej niż 90 st. Celsjusza raczej nie ma

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bywa więcej

oj bywa ;-)

rafał, wymieniasz, bo pogubiłeś czy już było wyniszczone?
Yukikaze - 2012-12-29, 09:04
:
Raviking napisał/a:
yukikaze napisał/a:
w silniku więcej niż 90 st. Celsjusza raczej nie ma

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bywa więcej

Kurna toście mnie zastrzelili. Zamówiłem do skrzyni simering ciśnieniowy ale do 100 stopni .
Więc porad 1/4 cie, czy dać ten ciśnieniowy czy lepiej nie ciśnieniowy ale silikon do 210 stopni ?
Jakie jest ciśnienie oleju w naszych maszynkach ?
kmaj - 2012-12-29, 11:09
:
yukikaze, ja wyżej opisywany o-ring kupiłem w motorista. Nie zwróciłem uwagi czy był silikonowy (wyglądał jak zwykły, a cena jest za nietypowe wymiary :roll: ).
Byłem teraz przeglądać części po remoncie i mam o-ring o zbliżonych wymiarach, zrobiony z czarnej gumy.
EDYT:
Jak by sprzedawca wiedział z jakiego materiału jest zrobiony uszczelniacz: http://www.sealingdevices...perature-ranges
rafał - 2012-12-29, 11:26
:
kmaj, nie było, pewnie ktoś zgubił
kmaj - 2012-12-29, 11:45
:
rafał napisał/a:
kmaj, nie było, pewnie ktoś zgubił

:shock: I jak rozrząd?

yukikaze napisał/a:
Jakie jest ciśnienie oleju w naszych maszynkach ?

Dziwne ze w naszych serwisówkach nie podają ciśnienia oleju. Znalazłem pompę podobna do naszych tylko, że z jedną sekcją. Ciśnienie oleju 4,4 Bar.
Źródło: http://hawkworks.net/manu...ice-information
rafał - 2012-12-29, 16:58
:
cały sezon przeje 1/4 dziłem i nic się nie stało ;-)
MaciekTOS - 2012-12-29, 19:53
:
Kmaj Ci dał do zrozumienia żebyś Bogu dziekował ;-)
rafał - 2012-12-30, 18:17
:
http://translate.googleus...RlMNClDk1jZ6F3Q


niemiecka strona na temat pompy olejowej ( w razie jakby ktoś szukał )
wojtekk - 2013-02-22, 11:38
:
Jak zakładacie pokrywę sprzęgła tzn. wkładacie tulejkę do pompy oleju i nieszczęsny o-ring na tulejkę czy tulejka w pompę oleju a o-ring w karter i przykręcacie dekiel?
Niby głupota mała a może być nieciekawie.
Habit - 2013-02-22, 12:01
:
Tulejka i Oring w pompie:)
Przynajmniej ja tak składam... i działa:D
wojtekk - 2013-02-22, 12:24
:
Ja włożyłem tulejkę w pompę a oring w karter hmmm
Nie śmigałem tylko odpaliłem moto pochodziło chwilkę i zgasiłem.
Czyli jest opcja że znowu będę rozpoławiał stronę sprzęgła dla pewności ajajajaj.
Z drugiej strony patrząc byli i tacy, ze bez oringu śmigali hihih.
kmaj - 2013-02-22, 12:58
:
habit napisał/a:
Tulejka i Oring w pompie:)
Przynajmniej ja tak składam... i działa:D

Ja tak samo ;-) Można dla pewności na smarze poprzyklejać.
fiacik69 - 2013-02-22, 15:43
:
a ja daje tulejke w pompe a oring mi sie trzyma na pokrywie
wojtekk - 2013-02-22, 20:33
:
Ufiacik69, to ja właśnie robię tak jak Ty.
Yukikaze - 2013-02-23, 12:04
:
fiacik69 napisał/a:
a ja daje tulejke w pompe a oring mi sie trzyma na pokrywie

Moim skromnym zdaniem jest to niepotrzebna kombinacja i większe prawdopodobieństwo ścięcia lub spadnięcia oringu podczas zakładania. Moim zdaniem najlepiej założyć oring na tulejkę i na smarze do pompy (tak ja robiłem) i wtedy dekiel. Wtedy oring na 100% zostanie na swoim miejscu :roll:
A to jest chyba najbardziej newralgiczny punkt smarowania bo tamtędy oliwa zasuwa do głowicy i na wał korbowy 8-)
wojtekk - 2013-02-23, 12:50
:
yukikaze, przekonałeś mnie czyli dodatkowo przed sezonem czaka mnie szybkie odkręcenie dekla.
Habit - 2013-02-25, 12:45
:
Panie raz, dwra, moto na glebe i ściągasz bez spuszczania oliwy:)
wojtekk - 2013-02-25, 18:01
:
habit, tak robiłem za pierwszym razem i nie zamierzam inaczej. Mimo wszystko dzięki za podpowied 1/4 .
fiacik69 - 2013-02-25, 20:21
:
mowi z sensem tez tak zrobie