Honda NX 650 Dominator

NX 250 i inne maluchy :) - Remont i części NX 250

adziad - 2012-12-05, 20:20
: Temat postu: Remont i części NX 250
Czy już ktoś remontował nx 250?

Interesuje mnie dostęp tłoków i pierścieni. Czy idzie to załatwić poza hondą?

Są nadwymiary? Czy w grę wchodzi tylko tulejowanie?

Dajcie znać jak macie jakiekolwiek informacje, bo nadszedł czas, a zima jeszcze długa na grzebanie.

Ogólnie na necie nie idzie nic znale 1/4 ć oprócz motoristy za sami wiecie jakie ceny:/
Habit - 2012-12-05, 20:28
:
Tłoki wosnera występują, w jakich cenach wiadomo...
Nasz ćwiartka paliła więcej oleju niż benzyny :) a przy przyśpieszaniu robiła elegancką zasłonę dymną.
Rozebrałem górę, gład 1/4 igła, tłok igła, sworzeń miał bardzo delikatny luz w korbie, mogłem na siłę wcisnąć listek 0,02, nie na wylot tylko po troszkę z obu stron...
Pierścienie miały na zamkach po 1mm albo lepiej..
Więć pomierzyłem, telefon do firmy gdzie dorabiałem do swojego nxa, 70zł i po 3 dniach pierścienie u mnie:)
Komplet uszczelek na górę chyba za 150zł albo mniej, poskładane i śmiga.
Delikatne dotarcie, pó 1/4 niej trasa wrocław - rogacz - wrocław i grama oleju nie ubyło!!!
adziad - 2012-12-05, 21:03
:
Czyli mówisz, że trza rozebrać i zobaczyć.

Jak będzie się tłok i cylinder kwalifikować to wysyłać tłok do firmy niech dorobią pierścienie?

Nasza nie robi zasłony, nie pali oleju w jakiś tam ogromnych ilościach. Ale kompresja jest 90Psi czyli około 6 atmosfer na rozgrzanym (na zimnym 3 atmosfery), a powinno być 230Psi czyli 15,5 atmosfer.

Ogólnie objawia się to tym, że motór nie chce odpalać. Dopiero jak się przesmaruje kręcąc rozrusznikiem z parę minut!!! :/ lub naleje przez świecę oleju to odpala. Ale wtedy chodzi jak chce. Ogólnie zachowuje się jakby lewe powietrze dostawała. Dodasz gazu to się wkręca ale wolno z obrotów schodzi. Mam Taką teorię, że jak się wkręci na obroty to się przesmaruje i się uszczelni, stąd wolne schodzenie.

Proces postępował stopniowo przez kilka lat, coraz gorzej odpalała i coraz gorzej z tymi obrotami. Sytuacja się normowała dopiero po rozgrzaniu na maxa.

Habit, poleć firmę. Bo jak już mają wymiary to nie będzie problemu aby do nominału mi też dorobili bez wysyłania im mojego tłoka...

edit:

dobra znalazłem http://www.motocol.neostrada.pl/

z tego co wyszukałem u nich dorabiałeś? Czyli pewnie gdzieś w historii mają wymiary, podzwonie
Habit - 2012-12-06, 07:28
:
adziad napisał/a:
Nasza nie robi zasłony, nie pali oleju w jakiś tam ogromnych ilościach. Ale kompresja jest 90Psi czyli około 6 atmosfer na rozgrzanym (na zimnym 3 atmosfery), a powinno być 230Psi czyli 15,5 atmosfer.


Nasza na zimnym miała 4 atmosfery i zapalenie graniczyło z cudem.

adziad napisał/a:
Sytuacja się normowała dopiero po rozgrzaniu na maxa.


To samo mieliśmy://

Sprawdzałeś luzy zaworowe??
Wieczorem Ci napisze jakie wymiary pierścieni , nie musisz wysyłać tłoka, wystarczy grubość poszczegulnych pierścieni i średnica cylindra, zamki sobie dopiłuijesz:)
adziad - 2012-12-06, 07:53
:
Dzisiaj jeszcze pomierze luzy, żeby zamówić w razie W te dziwne podkładki do ich kasowania. Jak już trza rozbierać to sie zrobi wszystko na cacy.

A ja cały ga 1/4 nik po drodze porozbierałem, wyczyściłem, wyrególowałem luz pompki przyspieszającej, ustawiłem śrubkę od mieszanki na wolnych, załatałem kruciec bo było mikropęknięcie przy łączeniu z ga 1/4 nikiem.

Ostatnie co by mi przyszło to to że się poprostu silniczek skończył:/

To kolejny motór na zimę do szpitalu:(
Habit - 2012-12-06, 10:53
:
adziad napisał/a:
To kolejny motór na zimę do szpitalu:(

Bywa..

Do regulacji zaworów i tak wałki trzeba wyciągać...

Ja też z ga 1/4 nikiem walczyłem w nadzieji, że pomoże..

Wynmienisz pierścienie i będzie dobrze:)
adziad - 2012-12-07, 21:03
:
Jedno Wam powiem, moja CB 450 N z 85r odpala przy -8 od strzała z 75 tyś km na liczniku. Wychodzi, że czym starsza honda tym lepiej. Teraz się już takich maszyn nie robi. A ćwiartka też ożyje, ino trza trochę serca i dewiz wrzucić... a zima długa
Habit - 2013-03-19, 00:28
:
I jak tam się prace mają??
Żyje ćwiarteczka??")
adziad - 2013-03-19, 09:56
:
Ćwiarteczka już milutko pyrka, ale nie było wcale tak łatwo.

Okazało się, że silnik nie był otwierany od początku swojego istnienia czyli od roku '88. Oryginalny tłok, pierścienie, cylinder z firmowym hondowskim nikasilem. Na początku diagnoza była taka, że trzeba doprowadzić do szczelności głowicę, bo reszta wyglądała na całkiem spoko.

Przez zaniedbanie poprzedniego właściciela, ale też nasze bo tego nie zauważyliśmy, wyciągnięta była taka "puszka mocy" tudzież "rezonator szumów ssania" z dolotu :



Zawsze myślałem, że pozostający po nim otwór był zaślepiony, ale okazało się że nie i łapało powietrze pomijając filtr powietrza, co prowadziło do powolnej lecz skutecznej degradacji silnika.

Głowicę trza było uszczelnić. Cały silnik został złożony ponownie na oryginalnym tłoku i pierścieniach , jak wspomniałem wyżej. Bo lepsze takie rozwiązanie niż kupować teraz nie wiadomo jakiej jakości zamienniki.

Ćwiartka pali od strzała z połową ssania. Nie ważne czy jest 0stopni czy -15. Wkręca się na wyższe rejestry i stabilnie trzyma obroty biegu jałowego. jak troche pogoda zelży to zobaczymy ile ze stada koników zostało w jej leciwym ale odnowionym serduchu.

A tu kilka fot z kliniki:









































OGÓLNIE WIELKIE DZIĘKI HABIT ZA NAPROWADZENIE NA ROZWIĄZANIE TEMATU!!!
Bo oznaki były prawie identyczne jak u Was
lui - 2013-08-01, 15:06
:
Witam poszukuję korbowodu do md-21 (249 poj.) lub całego wału chyba że ktoś wie do czego można dobrać bo org. wał kosztuje majątek. :twisted:
u mnie stukanie (delikatne) doprowadziło do urwania korbowodu - całe szczęście że przy wale i nie ruszyło cylindra
AdamB - 2013-11-20, 17:43
:
Siemano,
Ponieważ Domino mojej dziewczyny zaczęło brać "trochę" oleju oddałem moto do mechaników celem naprawy. Doszliśmy do wniosku, że będzie trzeba wstawić tuleję w cylinder i do tego dokupić oryginalny tłok i pierścienie. Nasz domin to model MD25 w związku z czym dostanie tłoka i pierścieni jest niemożliwe bo są pustki w magazynach, a Pan Honda już ich nie produkuje. Są za to cześci do domina MD21 o pojemności 249 ccm. Jest więc opcja, żeby tuleję wstawić o 1,5 mm szerszą i zamontować oryginalny tłok i pierścienie od MD21. Ale żeby to zrobić muszę mieć pewność, że wysokość cylindra w MD21 i MD25 jest taka sama.

Czy ktoś z forumowiczów mógłby zmierzyć z swoim md21 jaką wysokość ma cylinder?
Czy ktoś ma również zużyty/pęknięty tłok od md12? Potrzebowałbym do pomierzenia ;-)

Wszelkie uwagi i propozycje innych rozwiązań są mile widzine :-)

Pozdro,
Adam
adziad - 2013-11-21, 18:00
:
postaram się w weekend zmierzyć wysokość cylindra md21. Ale jest na forum kolega co ma w proszku obie wersje silników md21 i md25. chyba najskuteczniej rozwiałby Twoje wątpliwości
jarkow - 2013-11-21, 23:54
:
blaadee ma cylinder do MD 21 i MD 25 oraz tuning z PL?
http://www.hondadominator...t=1543&start=60
blaadee - 2013-11-22, 14:02
:
Róznica jest tylko w srednicy tłoka (srednica tuleji), obecnie cylindrów mam 4 :) wszystkie graty juz zakupiłem do swojego zrebaka razem z orginalnym napinaczem rozrzadu, i czekam na wene twórczą i zapał do działania :mrgreen: Prosil bym jeszcze o wskazówki co do ustawienia rozrzadu.
I ciagle sie zastanawiam nad pomalowaniem tej ćwiartki jak i kobyły 650 :)
na oku mam dwa rodzaje czyli oklejenie folią termoplastyczną co w enduro bylo by niezłym rozwiazaniem
czarny mat carbon :)
http://allegro.pl/vts-fol...3723292748.html
jest tego mnóstwo http://allegro.pl/folia-b...3653675061.html do wyboru do koloru :) http://allegro.pl/folia-c...3657958781.html
lub tez niezły patent to Hydrografika
http://www.youtube.com/watch?v=pKuXyeAGzEU
mozna znalesc na allegro rózne wzorce + detergent, lecz z tym jest wiecej zabawy bo dla odpowiedniego efektu trzeba uzyc odpowiedni kolor podkładu no i pózniej jeszcze lakier bezbarwny na to.
adziad - 2013-11-23, 14:17
:
proszę bardzo, ale jest też w servisówce:



napinacz najlepiej zwolnić śrubokręcikiem tą małą śrubką w środku, a nie jak jest napisane w instrukcji poprzez lekkie uderzenie, bo to nie zawsze działa....
blaadee - 2014-01-05, 12:30
:
Hej, czy ktoś próbował dobierać tłoka do ćwiartki od czegoś ? podobnie wyglada od hondy cbf 500 http://www.scigacz.pl/zdj...013.jpg--poz--0 , czy moze taki http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62 troszke sie rózni boczną ścianką ale jezeli wymiary by sie zgrały na sworzeń i od sworznia do góry tłoka to czy mógłby byc ?
sa tez na allegro omp
http://allegro.pl/tlok-om...3855146033.html
lub http://allegro.pl/tlok-ko...3776413660.html
tylko trzeba by wyzłobac miejsca na zawory :)
Jak to widzicie, cylindrów mam całą reklamówke począwszy od 239cm jakby spasił ten od crf to mozna by tam władowac tloka nawet 73.xx o ile nie zabraknie tuleji.
ten ma podobne wymiary miedzy sworzniem, a góra tłoka sworzen taki sam 17mm brakuje tylko wyzłobień na zawory
http://allegro.pl/tlok-at...3838505112.html
jarkow - 2014-01-06, 16:11
:
Chyba jesteś prekursorem takiego patentu.Skoro twierdzisz, że w niektórych przypadkach w tłoku wystarczy wyfrezować tylko miejsce na zawory, a pozostałe wymiary są zgodne więc nie powinno być problemu z przerobieniem takiego tłoka.Zawsze ktoś musi być pierwszy!!!!Jak się uda, to dostaniesz medal i to nie byle jaki, tylko złoty.
ArturS - 2014-01-06, 17:37
:
Nie byłby pierwszy. Podobne przeróbki robią np w DR350, wstawiając tłok z DR-Z 400 (robi się wtedy coś większego niż 400, bo DRka ma większy skok tłoka od DRZ). Bez frezów pod zawory się nie obejdzie.
blaadee - 2014-01-17, 14:29
:
Na razie znalazłem cos na wzór orginału w chinach :mrgreen: teraz czekam na przesyłke.
http://www.aliexpress.com.../582523849.html
Zastanawiam sie jakie zrobic mu pasowanie przy szlifie cylindra, 0,06 czy 0,07
jarkow - 2014-01-20, 13:56
:
W sumie to logiczne rozwiązanie.Skoro masz kombinować z nie oryginalnym tłokiem, to lepiej kupić do NX 250 i nic nie przerabiać.Kwestia tylko ile to polata?W cenie oryginału kupisz cztery zamienniki.Komentarze z tej stronki co kupowałeś tłok są pozytywne na temat tłoków, więc może ten patent się sprawdzi?W końcu nie wszystkie motocykle i samochody to honda a też jeżdżą i działają.Może nie wytrzyma 80 tyś km a 40 i to w zupełności wystarczy.Jestem bardzo ciekaw jaki będzie efekt.Trzymam kciuki!!! :mrgreen:
Trol - 2014-02-01, 20:11
:
blaadee napisał/a:
Na razie znalazłem cos na wzór orginału w chinach :mrgreen: teraz czekam na przesyłke.
http://www.aliexpress.com.../582523849.html
Zastanawiam sie jakie zrobic mu pasowanie przy szlifie cylindra, 0,06 czy 0,07

Jaktam , tłok dotarł ?
blaadee - 2014-02-27, 17:10
:
Tłok dotarł i już zrobiony jest szlif z pasowaniem 0,04 :). Mam pytanie, otóż posiadam trzy głowice do nx 250 z róznych stron polski, i dwa silniki, no i dwa tłoki. W trzech głowicach sa identyczne uszkodzenia, mianowicie uszczerbane prowadnice ssące no i autowatycznie dwa ubite tłoki prawie ze tak samo. Dlaczego tak sie dzieje, czy to fabryczny feler czy jak, a moze ktos nieumiejetnie bawił sie w ustawianie luzów zaworowych :roll: szlif zrobiony, ale co z tego jak jeszcze ku....a mam wał do wymiany bo zauwazylem ze brakuje jednego ząbka na trybie od rozrządu :oops: a drugi wał znowu ma juz wyczuwalny luz góra dół na dole i rozszlifowaną główke na górze :-|
Tłoka szlifiarz jeszcze jakby centrował ( przycierał) bo dołem gdzie niegdzie był minimalnie szerszy, ale wszystko juz gra, sworzeń jest duzo cieższy od orginalnego, mam orginalny w dobrym stanie i to jego załoze. Za dwa szlify do nx650 i nx250 zapłaciłem 100zl z honowaniem oczywiscie.
http://www.sendspace.pl/f...405537fb43/view
http://www.sendspace.pl/f...5a1354d53c/view
http://www.sendspace.pl/f...a71f2b94ef/view
http://www.sendspace.pl/f...e2abb076cd/view
http://www.sendspace.pl/f...9c5c3060c0/view

Aha i jeszcze jedna uwaga, w nx 250 cylindry sa aluminiowe i pokryte nicasilem, zeby zrobic szlif trzeba go tulejowac, na szczęście jeden z 4 cylindrów miałem już zatulejowany, to ten z malutkiego tłoczka :) w nx 650 tez orginalnie jest nicasil, ale tuleje ma żeliwną.
danek182 - 2014-02-27, 21:00
: Temat postu: Podobny problem
witam wszystkich dołączam sie do tematu ,Też jestem w trakcie remontu ćwiartki , mam problem z rozbitą główką korby i pierścieniami, głowkę korby planuje zatulejować lecz nie mam pewności czy to wytrzyma, a co do pierścieni to znalazłem o tej samej średnicy lecz grubsze o 0.5mm i planuje roztoczyć tłok. Co wy na to ?? Może macie jakieś rady lub zbędne części o których mowie, chętnie sie z kimś wymienię doświadczeniami co do mojego moto. pozdrawiam :-D

A może do przywitalni najpierw ? ;-)
jarkow - 2014-02-27, 22:21
:
Jeśli główka nie jest za mocno wytłuczona i zostało trochę mięsa to rozwiercisz i dasz grubszą tulejkę i powinna wytrzymać.Od czego dobrałeś pierścienie?
jarkow - 2014-02-28, 18:28
:
Pany tu jest cały silnik do NX 250 za 300 euro
http://www.marktplaats.nl...previousPage=lr
danek182 - 2014-02-28, 20:53
:
pierścienie dobrałem od Cinquecento 1.1 sporting jest minimalna rożnica co do wymiaru . Wymiaryt hondy 1.0 1.0 2.0 od cieniasa 1.2 1.2 2.5 średnica oczywiście ta sama fi 70 sprawdzałem juz na cylindrze i luz na zamkach jest prawidłowy wręcz wzorowy. Co do korby to zastanawiam sie z jakiego materiału wykonać tą tulejkę (co będzie najbardziej wytrzymałe)
danek182 - 2014-02-28, 21:04
:
Dodam jeszcze że moja ćwiartka to model Ax1 co jest bardzo żadko spotykane u nas w pl. nie widziałem jeszcze zadnego tematu ani nikt nie wypowiadał sie o tym modelu :) podoba mi sie więc chce dać jej drugie życie ;-)
managa - 2014-02-28, 21:08
:
danek182, we 1/4 Ty mi id 1/4 do Powitalni, a potem do działu "Nasze motocykle"! ;D
danek182 - 2014-03-01, 07:41
:
Managa jakbyś nie zauwazył jestem nowy na forum i chcę szczegółowo przedstawić swój problem , Widzę ze panowie mają podobne problemy.
jarkow - 2014-03-01, 16:39
:
Temat pierścieni był poruszany.Można je dostać za ok. 100 zeta ,więc nie opłaca się kombinować z przetoczeniem tłoka albo szlifowaniem pierścieni od fiacika.
Gdzie ty dorwałeś tego motora w USA czy w Japonii.Aaa.. jeszcze w Grecji tego trochę je 1/4 dzi?
Motor bardzo ładny i co zdechł silnik.
Napisz coś o nim w Nasze Motocykle .Jestem ciekaw?
wojtekk - 2014-03-01, 20:05
:
danek182 napisał/a:
Managa jakbyś nie zauwazył
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
managa - 2014-03-03, 13:14
:
danek182 napisał/a:
Managa jakbyś nie zauwazył


Trochę szacunku do kobiet ;-)
danek182 - 2014-03-04, 20:24
:
managa zwracam honor :-> . co do naprawy pierścienie juz dopasowane, teraz został tylko problem głowki korby... macie jakieś propozycje? co mogę zrobić?
Rayzeer - 2014-03-05, 15:03
:
Sorry za lekki offtop, ale moglibyście powiedzieć mi czy zawory do ćwiartki z oznaczeniem 14711-KW3-000 są zaworami wydechowymi, pod spodem posiadają cyferkę 3. Z góry dziękuję.
blaadee - 2014-03-05, 16:28
:
Mam takie same nowe, jezeli ich srednica jest 2,8cm to sa to ssące, wydechowe 2,3cm.
Rayzeer - 2014-03-05, 16:41
:
Okk, dzięki za info
jarkow - 2014-03-05, 21:37
:
danek182 napisał/a:
managa zwracam honor :-> . co do naprawy pierścienie juz dopasowane, teraz został tylko problem głowki korby... macie jakieś propozycje? co mogę zrobić?

Czyli jak.Co dopasowałeś tłok czy pierścienie?
danek182 - 2014-03-06, 16:37
:
pierścienie pod oryginalny tłok
blaadee - 2014-03-30, 12:31
:
Czy ktos wie moze co oznaczeja symbole na wałkach rozrzadu oprucz IN i EX mam 3 komplety wałków i inne oznaczenia, czy moze miec to zwiazek z pojemnosciami silnika 239cm i 249cm ?
tutaj na obu jest RG

na innym zestawie jest RH (EX), RJ (IN)

i na trzecim znowu jest RF (EX), RI (IN)


wałek IN o oznaczeniu RI ma o milimetr niższą krzywke, od pozostałych IN
adziad - 2014-03-30, 16:08
:
Pewnie będzie, że ten z mniejszymi krzywkami do mniejszej pojemności. Oprócz wysokości samych krzywek (lift z angielska;]) mogą się różnić jeszcze "lobe center" i duration, czyli kątem maksymalnego uchylenia i czasem uchylenia. Ale to już ciężej zmierzyć, za to widać na oko zazwyczaj. Zaobserwowałeś takie różnice?? Ciekaw jestem.

Nie wiem czy to widać ale tutaj wałek (nie z ćwiartki!!) po prawej ma praktycznie ten sam wznios, ale inny czas uchylenia, grubszy ten cycek jest;]


Trol - 2014-03-30, 20:48
:
Ostre wałki, te co mają wyższe odchylenia i mniej mięsa, latają w wyczynach .
blaadee - 2014-04-03, 19:18
:
Hej no skladam dalej i stoje teraz na rozrzadzie i nie wiem czy wszystkie znaki maja sie pokrywac idealnie, to znaczy na wałkach kreski maja sie pokrywac idealnie ze soba i idealnie na dole na wale ? bo mam teraz tak jakby miedzy wałkami brakowało z pół zeba.

Wyglada to tak ze jak ustawie idealnie na górze czyli tak (napinacz przykrecony jest )

to na dole znak juz mija punkt o jakies 2mm

jak na dole ustawie idealnie na wale to na górze mam tak, no kreski idealnie sie nie schodza łeb w łeb i wyglada to tak


i nie wiem czy da sie lepiej to ustawic czy zostawic to tak jak jest :?: czy ma byc perfekto ?
adziad - 2014-04-03, 19:36
:
No to już na priv Tobie odpisałem;] Nie da się zazwyczaj idealnie, u nas też tak było..
przemekgo_nx - 2014-06-21, 21:40
:
Witam!
W mojej Hondzie przez awarię napinacza przestawił się rozrząd - i to dwukrotnie. Po pierwszej awarii ustawiłem rozrząd, zblokowałem dłuższą śrubą napinacz i moto chodziło. Napinacz jednak puścił po raz drugi przy okazji położenia się na boku w terenie. Już nie odpalił. Przed przystąpieniem do rozbiórki wziąłem go jeszcze na sprawdzenie kompresji - zegar nawet nie drgnął. Dziś wziąłem się za rozbiórkę. Trochę grzebię przy autach ale ściąganie głowicy to mój pierwszy raz. W każdym razie głowicę mam już ściągniętą, od razu widać krzywe dwa zawory - te większe średnicą - ssące. Mam kilka pytań odnośnie dalszych działań.
1. Zawory to raczej chyba tylko używane znajdę?
2. Załączam zdjęcia po rozbiórce - jak wizualnie oceniacie stan tłoka?
3. W jaki sposób zdemontować zawory w warunkach garażowych? W serwisówce widzę jakiś ścisk do sprężyn, jest jakiś garażowy patent na to? Chciałbym ocenić stan pozostałych dwóch zaworów.
4. Czy oddać głowicę do fachowca na sprawdzenie, ewentualnie planowanie, gniazda, prowadnice zaworowe itd. i on od razu wymieni zawory - pod warunkiem że jakieś znajdę.
adziad - 2014-06-22, 19:51
:
przemekgo_nx, bardzo Tobie współczuję:/ ale i tak masz szczęście w tym nieszczęściu bo akurat ssące w hondzie oryginalne to "jedyne" około 300pln za komplet. Choć bardzo ciężko jest w Europie z dostępnością, my czekaliśmy z 5 tygodni. Opłaca się dać głowicę do sprawdzonego specjalisty, podkreślam SPRAWDZONEGO. Jak już masz silnik rozebrany to lepiej zrobić to porządnie. Z naszego doświadczenie, warto sprawdzić czy jesteś w stanie złapać podkładkami luzy zaworowe. Bo może się okazać, że jest to już na granicy i za kilka tyś. km. nawet jak wywalisz podkładki to i tak luzu nie złapiesz bo zawory są już wyklepane. Jeżeli zdecydujesz się na robienie głowicy i wymianę zaworów, warto ustawić większe luzy zaworowe, przynajmniej 0,25 w miejsce przepisowych chyba 0,23. Luzy w tym silniku mają tendencję do zacieśniania, co jest dość niebezpieczne...

Na prawdę polecam manualny napinacz;] to tylko jedna śrubka , a miałbyś przynajmniej z 400pln w kieszeni ..

Stanu tłoka nie idzie ocenić po jego wieczku. Kluczowy jest płaszcz tłoka, luz na zamkach pierścieni, stan nikasilu (takie cudo tu występuje) na gładzi cylindra. Ale jeżeli silnik działał i odpalał dobrze przed przygodą z rozrządem to bym nie wyjmował nawet tłoka do sprawdzenia. Zestaw tłokowo cylindrowy w ćwiartce jest dość wytrzymały...


Powodzenia!!
blaadee - 2014-06-24, 08:52
:
Radze sprawdzić stan tłoka, a dokładnie czy nie jest pęknięty, w jednym silniku miałem spawany, wiec kupiłem drugi z cylindrem, moto miało ponad 30tys. km i okazało się ze tak samo zaczynał pękać, w tym samym miejscu co stary, oba od strony IN czyli ga 1/4 nika :roll: , oba także dostaly po czapie zaworami z góry, lub kawałkami prowadnic zaworowych. Zawory można wybic, stawiasz głowice na deseczce bierzesz dluzszy klucz nasadowy dość szeroki żeby zabezpieczenie spadlo i uderzasz młotkiem z wyczuciem dociskając go reką do zaworu, zakładałem podobnie tylko z tym ze bez młotka :) zalozylem zabezpieczenia tak jak maja wchodzić i reką naciskałem nasadke, a zabezpieczenia same wpadały we właściwe miejsce, ale jest to taka zabawa. :mrgreen:
Nie wiem dlaczego te tłoki z różnych 1/4 ródel, a pęknięcia takie same, no ale jak widać w PL nie ma bata na takie błachostki :mrgreen: spaw - kit i będzie git :mrgreen:



Równiez radze głowice oddać do dobrego zakładu, sprawdz czy czasem po przygięciu zaworów nie popękały prowadnice lub powiedz o tym jak będziesz oddawal do roboty, jezeli sa już uszczerbana to pół biedy bo jak pekniete to w każdej chwili mogą się odszczerbac i będziesz miał replay.


przemekgo_nx - 2014-06-24, 19:54
:
Dzięki blaadee za poradę. Faktycznie dwa zawory dało się wyciągnąć i to bez młotka ;-) , te nieuszkodzone, nasadka na kluczu krzyżakowym do kół i wdusiłem sprężyny że zabezpieczenia wyskoczyły. Te skrzywione już nie chcą się poddać bo sprężyny są już wstępnie napięte przez skrzywienie zaworów - są lekko otwarte. Szkoda bo chciałem ocenić dokładnie straty. Przez szparę widać że pękły prowadnice zaworowe. Tłoka też wyciągnę skoro już mam go na wierzchu a jak mówisz jest ryzyko pęknięć wewnątrz.
adziad - 2014-06-25, 13:15
:
hmm, co do tłoka to nasz po wyjęciu wyglądał jak nowy (oprócz nagaru). Ale jak widać nie można generalizować;]
Rayzeer - 2014-06-25, 19:08
:
Bladee, mój tłok wyglądał tak samo. Jak wystawiłem moto na części, wiele osób było zainteresowanych tłokiem, ponieważ u nich również popękał i to w tych samych miejscach. Niestety wielu miało pecha ponieważ tłok pękł w trakcie jazdy i posypał się niżej robiąc bałagan.
przemekgo_nx - 2014-06-29, 18:11
:
Tłok wyciągnięty i niestety przykra niespodzianka. Pęknięty fragment pomiędzy wcięciami na pierścienie. Wydłubałem to praktycznie palcami. Fragment odłupany po stronie IN czyli tam gdzie tłok spotkał się z zaworami. Niestety szanse na reanimację moto maleją. Znale 1/4 ć używkę praktycznie niemożliwe.
blaadee - 2014-06-30, 19:40
:
No dziwna sprawa z tymi tłokami jest :roll: , ja kupiłem tłoka na ebay moto na razie je 1/4 dzi, jedynie to zalozylem orginalny sworzeń bo ten chiński jest dużo cięższy, lipny i zabezpieczenia. Jeżeli bys robil szlifa to trzeba wprasować tuleje do cylindra lub kupic tłok nominal 70mm chyba ze masz wersje 239cm to wtedy lipa.
http://www.ebay.com/itm/P...90d7670&vxp=mtr
przemekgo_nx - 2014-06-30, 20:01
:
blaadee napisał/a:
No dziwna sprawa z tymi tłokami jest :roll: , ja kupiłem tłoka na ebay moto na razie je 1/4 dzi, jedynie to zalozylem orginalny sworzeń bo ten chiński jest dużo cięższy, lipny i zabezpieczenia. Jeżeli bys robil szlifa to trzeba wprasować tuleje do cylindra lub kupic tłok nominal 70mm chyba ze masz wersje 239cm to wtedy lipa.
http://www.ebay.com/itm/P...90d7670&vxp=mtr

A ty robileś szlifa? Pierścienie też wsadziłeś te chińskie? Ile na tym przeje 1/4 dziłeś?
blaadee - 2014-06-30, 20:28
:
Tak robiłem szlifa, ktoś już wcześniej wprasował tuleje, tłuke od kwietnia i motor je 1/4 dzi :) pierścienie chińskie. Zrobilem już około 2500km
przemekgo_nx - 2014-07-08, 17:48
:
adziad napisał/a:


Na prawdę polecam manualny napinacz;] to tylko jedna śrubka , a miałbyś przynajmniej z 400pln w kieszeni ..


Powodzenia!!


Co do manualnego napinacza:
Rozumiem że to po prostu śruba (odpowiednio zakończona oczywiście) którą wkręcając napinamy łańcuch rozrządu?
Żadnej sprężyny tam nie ma? Z jaką siłą się napina łańcuch? Można go palcami odciągnąć choć minimalnie od zębatki wałka? Jak to się pó 1/4 niej eksploatuje? Zwiększa się nacisk co jakiś czas? Kontroluje się naciąg zaglądając pod dekiel? Oświećcie laika ;)
adziad - 2014-07-11, 18:02
:
tak, to zwykła śruba, którą po dokręceniu lekko palcami kontrujesz nakrętką, aby się nie odkręcała i nie luzowała napięcia. Co jakiś czas luzujesz nakrętkę i sprawdzasz czy idzie lekko dokręcić śrubę dalej. Co ile to nie powiem bo to zależy od lewelu ujeżdżania;] Ja dociągam co powiedzmy 2 tys km lub jak zacznie lekko cykać o prowadnice. W ćwiartce to ładnie słychać kiedy trzeba naciągnąć. Nieregularne lekkie cykanie.
przemekgo_nx - 2014-10-27, 17:52
:
Hondzine udało się w końcu poskładać. Pierwsze moto i mam sentyment do niej choć nie było łatwo z częściami. Komplet zaworów i tłok z pierścieniami upolowałem na eBayu (China) - ok 70USD za wszystko. Głowicę zrobił fachowiec, kłopot miał z prowadnicami bo te na zgiętych zaworach były pęknięte. Jedną znalazł w oryginale, drugą dorabiał. Do tego przerobił mi napinacz na manualny, poskładał zawory w głowicy, ustawił luzy zaworowe - za wszystko 200zł więc cena w porządku. W końcu wszystko miałem gotowe do montażu - uszczelki, łańcuch rozrządu i kompletna głowica. 1,5 dnia składania i moto kompletne. Rozrząd sprawdzałem po kilka razy a przy pierwszym odpaleniu miałem cykora - ale zagadała. Na razie przeganiałem kilka godzin w terenie, ca. 100km.
adziad - 2014-10-31, 08:09
:
Fajnie, że się udało. Dużo ludzi rezygnuje z naprawy ćwiartek bo są w tym dosyć wredne;]
SRsima - 2014-11-03, 09:28
:
To się nazywa trafiony prezent imieninowy :) w końcu rozsądnie wyceniona czacha do niezbędnych obróbek, rasowe manetki (!poprzednie są gładsze od lagi :)) i linki dla Celinki :)
Żaden generalny remont, ale sporo zmian się szykuje; w planach: piaskowanie malowanie ramy, wymiana amor. tył; nowe- terenowe- opony; klocki przód; ślizg. Jesli ktoś dysponuje częściami w rozsądnej cenie- kontakt :)

Przełączona na tryb czerpania paliwa z rezerwy: charczy, gaśnie, trzęsie się troszku- gdzieś się coś zabrudziło?? Czy u Was też taki krzyk,że rezerwa? :)
Trol - 2014-11-03, 14:19
:
Na rezerwie pracuje bez zmian , aż do wyczerpania ;-)
Habit - 2014-11-03, 17:33
:
SRSIMA, mi zostało jeszcze trochę gratów od ćwiartki...
czacha,sety, koła i kilka drobiazgów...
Jak coś to pisz.
SRsima - 2014-11-10, 08:56
:
Jeśli możesz, proszę o zdjęcia owiewki (kompletna w zaczepy? połamana?); jeśli części wymienione w powyższym poście masz w przyzwoitym stanie- do dalszego użytku- napisz, które i jaka za nie cena Cię interesuje (może być priv)
Habit - 2014-11-12, 11:24
:
Popstrykam Ci zdjęcia i podeślę ..
Co mam i w jakim stanie.
Ale dopiero pod koniec tygodnia.
SRsima - 2014-12-10, 12:27
:
Habit przesyłam priv; a jakie macie łożyska główki ramy?
SRsima - 2015-04-11, 06:01
:
być może jest ktoś dla kogo OCZYWISTA jest przynależność elementu przykręconego przy dolnej śrubie na zdjęciu...
został po rozbiórce i składaniu; wertujemy rysunki motoristy i albo omijamy szczegół albo w ogóle część skądeś się przyplątała przy rozkładaniu i niewiedzieć czemu została przykręcona ze śrubą aby się nie zapodziała- ale to był listopad a dziś pamięć już nie ta.
Długość ok 2 cm pośrodku otwór, u dołu kolejny mały otwór a z drugiej strony zagięta blaszka / cypel; w razie czego odkręcę i dam foto samego elementu
jarkow - 2015-04-14, 13:23
:
Patrzajta na sitko filtru oleju z NX 250.Jak się okazuje od czasu do czasu trzeba tam zaglądać bo syf się zebrał chyba z 25 lat.
jarkow - 2015-04-23, 20:07
:
Naprawiam motora a raczej robie mu generalny remont.Właśnie zabrałem się za składanie wszystkiego do kupy.Sprzedałem swój a w ramach pokuty postanowiłem dać życie drugiemu.
jarkow - 2015-04-26, 14:06
:
Uszczelki przyszli.Przerobiłem napinacz na mechaniczny,dałem nowy łańcuch rozrządu wzmocniony SV.dotarłem zawory.Kolor czerwony dałem od VW kolega akutat malował T-5 i mi się bardzo spodobał.
SRsima - 2015-04-29, 05:01
:
! :-> !
jarkow - 2015-04-30, 21:01
:
W poniedziałek odpalam.Zobaczymy czy zagada?
Alibaba - 2015-04-30, 21:34
:
Wygląda zajebiście i jadowicie , trochę podobna do xl 600
jarkow - 2015-05-03, 14:04
:
Zamontowałem całą instalację elektrycznę.Ufff jest iskra ,czyli zostaje przeczyścić gaźnik i teoretyczne powinien zapalić?
Vidon - 2015-05-04, 21:31
:
jarkow napisał/a:
Patrzajta na sitko filtru oleju z NX 250.Jak się okazuje od czasu do czasu trzeba tam zaglądać bo syf się zebrał chyba z 25 lat.


a gdzie to sitko dokładnie się znajduje ? i jaki jest dostęp do niego ?
adziad - 2015-05-05, 17:36
:
Vidon,


Vidon - 2015-05-05, 21:10
:
Czyli pokrywa sprzęgła musi być ściągnięta prawda ? jak w tej Hondzie wygląda wlewanie płynu chłodniczego, trzeba gdzieś odpowietrzać ?

Jarkow od czego masz tą przednią owiewkę ? lampa oryginał z nx 250 ? wpasowały się tam oryginalne zegary ?
jarkow - 2015-05-06, 16:16
:
Płyn wlewasz do chłodnicy i nic nie robisz.A czasza , lampa i błotnik jest chyba od XL.Zegary zostały oryginalne nawet przebieg mam niewielki bo licznik nie działał chyba od stu lat :-D Kupiłem szrota którego w całości odrestałrowałem.Z braku czasu jeszcze nie odpalałem motoru.Może jutro?

Poniżej masz zdjęcie XL 350
Vidon - 2015-05-13, 19:20
:
co tak już sprzedajesz ?
jarkow - 2015-05-13, 21:19
:
Kupiłem go z myslą o ojcu i remontowałem razem z nim,ale dziadek powiedział ,że jednak dla niego "za mocny",woli czoperka pyr pyr pyr.Więc ktoś kto wie co to za motor, napewno się ucieszy z zakupu.
jarkow - 2015-05-14, 20:58
:
Dziś pochodził sobie na wolnych obrotach.Czekałem aż się wentylator włączy.Silnik ładnie chodzi nie słychać łożyska na koszu sprzęgłowym i napinacza rozrządu na wolnych obrotach tak jak w moim byłym maluszku.Jeszcze nie mam linek gazu tzn mam jakieś od WSK czy coś dlatego nie miałem okazji nim polatać.Nawet dziadek załapał bakcyla jak usłyszał dzwięk tłumika.Mocny basowy wygar jak z maszyny pojemności co najmnie 110 . :mrgreen:
przemekgo_nx - 2015-05-15, 19:32
:
jarkow napisał/a:
Dziś pochodził sobie na wolnych obrotach.Czekałem aż się wentylator włączy.Silnik ładnie chodzi nie słychać łożyska na koszu sprzęgłowym i napinacza rozrządu na wolnych obrotach tak jak w moim byłym maluszku.Jeszcze nie mam linek gazu tzn mam jakieś od WSK czy coś dlatego nie miałem okazji nim polatać.Nawet dziadek załapał bakcyla jak usłyszał dzwięk tłumika.Mocny basowy wygar jak z maszyny pojemności co najmnie 110 . :mrgreen:


Ładnie się prezentuje...a co to za tłumik wsadziłeś do niego?
jarkow - 2015-05-17, 04:32
:
Był przy nim taki tłumik firmy Kriegech. Chyba hiszpański.
A tak wygląda dominator mede in Poland przed liftingiem? :-D
jarkow - 2015-06-15, 16:39
:
Tak chodzi silnik w w małym dominatorze
https://www.youtube.com/watch?v=UtMMBIwxQuA
adziad - 2015-06-15, 19:38
:
jarkow, olaboga toż to jak moja xr'a daje;] Ale Elizy się trochę jednak szybciej na obroty wkręca:D:D:D
jarkow - 2015-06-16, 19:49
:
Nie mam czasu wyregulować gaźnik, tak jak mówiłeś o pompce przyspieszającej.Wiem że ma za dużą przerwę między blaszką u góry a trzpieniem (mówiłeś coś o 0.5mm luzu).Ale wygar z tłumika jest zaje fajny i moc ma większą niż moja stara ćwiartka.Na razie go nie piłuje, bo jest na dotarciu.Zrobiłem nim dopiero 150 km:lol:
adziad - 2015-06-16, 20:42
:
jarkow, żartowałęm z tym wkręcaniem;] Ale dałeś się "wkręcić":D Bardzo ładnie chodzi...
SRsima - 2015-06-17, 06:01
:
:) no nic - tylko słuchać :D
jarkow - 2015-07-10, 15:59
:
No i pojechał do Goleniowa.Niech chłopak ma i cieszy się z jazdy,bo ma wszystko porobione.
SRsima - 2015-07-11, 06:05
:
no z pewenością przeszczęśliwy to zachodniopomorszczanin :)
blaadee - 2018-07-13, 13:45
:
Dzisiaj doszło do ściągnięcia głowicy i cylindra po przebiegu z 5tys/km od remontu, ponieważ motor przydymiał, ale co najważniejsze to uszkodzony był od początku czujnik wentylatora przez co nigdy mi się on nie włączał. Pewnie poszły uszczelniacze ale mając już ściągniętą głowice postanowiłem także zajrzeć do chińskiego tłoka i oczom moim ukazało się pęknięcie od strony IN :oops: . Mało tego posiadam dwa orginalne tłoki z różnych stron Polski i wszystkie pękają w tych samych miejscach :roll: nie wiem dlaczego tak się dzieje oba ktoś spawał i wygląda to tak w środku to chiński
https://www.fotosik.pl/zd...df5f234021dc93a
tutaj z prawej to chinol
https://www.fotosik.pl/zd...d6da4acc34a0838
Czy to od przegrzania hmmm ? nie wiem czy wada fabryczna :idea: jak i uszczerbiające prowadnice zaworowe
Druga sprawa to pasowanie tłoka robiłem na 0,04 i wydaje mi się że było ciut za duże ponieważ tłok ma dosyć duży luz w cylindrze do tego szlifierz prostował tłoka na dole bo nie był idealnie okrągły, lub mu wypadł z ręki nie wiem ale były ślady punktowego prostowania na dole. Teraz nie wiem już sam co robić czy kupić chinola wymiar większy i zrobić pasowanie 0.03 lub 0.02. Posiadam dobry cylinder orginał 239cm z przebiegiem 36tys/km ale niestety do niego jest właśnie pęknięty tłok, a miał być dobry, zakładanie spawanego tłoka raczej odpada ....

Zastanawiam się jeszcze nad tym tłokiem, wygląda jakościowo lepiej od tych najtańszych i ma ciut inną budowę na dole
https://pl.aliexpress.com/item/Motorcycle-Engine-parts-25-Cylinder-Bore-Size-70-25mm-pistons-rings-Kit-For-Honda-Honda-AX/32276373249.html
blaadee - 2018-08-26, 11:23
:
Hej, doszedł do mnie wreszcie tłok z chin tym razem najwyższa chińska jakość AHL. Po oględzinach wygląda rzeczywiście DUŻO, DUŻO lepiej niż poprzedni tańszy. Tamten tańszy to zwykły gładki, szary :oops: odlew i pstrykając palcami w jego dolne ścianki wydaje odgłos jakby był z hmmm papieru :) cieniutki itd.... Ten AHL wygląda jakby był grubszy nie wydaje takich dzwięków papierowych, a nawet bardziej jest sztywny i jakby był grubszy od orginałów :roll: , pierścienie również wydają się być lepszej jakości niż poprzednie, co do stopu alu to nie wiem i wszystko wyjdzie w praniu. Do tego widać że po odlewie był jeszcze obrabiany. Przedstawiam kilka fotek






I teraz pytania, jakie mu zrobić pasowanie ? wcześniej miałem 0,04 i wydawało mi sie ciut za duże, a ten motorek przecież chłodzony jest cieczą, do tego wczesniejszy tłok jakiś scentrowany był bo szlifiarz punktowo jakby go prostował hmmm i tak też tarło w cylindrze bo tłok nie stykał sie całą powierzchnią to przylgni cylindra i z czasem zaczął przydymiać. Wcześniej miałem tłoka 70mm teraz ten nowy chinol ma 70,25 i wchodzi do cylindra tylko do sworznia czy to normalne ? i wygląda to tak


Waga chinola 70mm 170g waga chinola AHL 70,25 174g
adziad - 2018-08-26, 18:22
:
Cytat:
Wcześniej miałem tłoka 70mm teraz ten nowy chinol ma 70,25 i wchodzi do cylindra tylko do sworznia czy to normalne ? i wygląda to tak


normalne, bo tłok najszerszy jest w miejscu płaszcza. Denko jest węższe, bo jak podczas pracy się nagrzewa to puchnie o wiele bardziej niż płaszcz.

Pasowanie tłoka w manualu jest od 0,010-0,040 mm

ps:

Nasza ćwiartka nie miała pękniętego tłoka, ale rzeczywiście to chyba dość pospolity przypadek, choć nie słyszałem jeszcze ani nie czytałem aby się takowy pęknięty tłok rozpadł;]
jarkow - 2019-12-21, 10:21
:
Jeśli ktoś będzie potrzebował naklejek honda nx 250 to mogę dać namiary na chłopaka który mi je robił na zamówienie.Takie jak na zdjęciu poniżej
waldek - 2021-12-05, 18:01
:
Witam,
zima to pora leczenia naszych sprzętów. Moja cwiartka również wymaga hospitalizacji :-( i potrzebuje jakiegos dobrego lekarza - specjalisty w tym temacie. :mrgreen: . Ok. Dos bajerów.
Mam problem następujący :
Latem motor pali od strzała (ale na pełnym ssaniu) i jedzie dobrze dopóki się nie zagrzeje.
Jak złapie temperaturę brakuje mu mocy, nie chce się wkrecać na obroty . Na 6 biegu to już wogóle nie jedzie. Nie ma zadnych stuków czy niepokojących odgłosów. Oleju nie bierze nic, nie dymi. Wrażenie jakby miała za bogatą mieszankę paliwową. Jak się zagrzeje tez pali od strzała - już bez ssania, ale nie jedzie tak jak powinien. Jak temperatury spadną do poziomu + 5 stopni i poniżej to odpalić bardzo ciężko. Przeczytalem całe to forum i wszyscy piszą, że walnieta głowica. Luz zaworowy sprawdziłem - ok. Kupiłem chiński tester ciśnienia i pokazał 8,5 bar na zimnym silniku , a po wlaniu 5ml oleju przez otwór od swiecy , tester pokazał 9 bar. Wydawało mi się to mało. Sciągnąłem głowce , postawiłem do góry nogami i zalałem komore spalania ropą (nafty nie miałem). Po 24 h dalej jest ropa , wydaje się , ze zawory trzymają. Nie wyciągałem ich jeszcze.. Jeszcze jedno , te chinskie testery nie mają zaworu zwrotnego u podstawy wężyka przedłużającego - dopiero jest przy manometrze, także pojemność całego węzyka i adaptera dodaje sie do pojemności komory spalania przez co rzeczywista wartość cisnienia jest na pewno większa. Nie wiem jaka jest wartość ciśnienia na ciepłym silniku, nie mierzyłem. Wydaje się wszystko byc ok - wałki rozrządu - ok, luz zaworowy ok. A jak jest ciepła nie jedzie. Miał ktoś podobny przypadek?Może to wcale nie głowica?
waldek - 2021-12-05, 18:38
:
Jeszcze jedno cp zauważylem - hamowanie silnikiem np jade na 2 biegu, dojeżdzam do skrzyżowania zamykam gaz - zamykam przepustnice - hamuje silnikem - w tłumiku słychać co jakiś czas takie - trudno to nazwac strzeleniem , ale odgłosy jagby dochodziło do zapłonów. Nie wiem czy wszystkie tak mają?
dario9z - 2021-12-06, 11:03
:
Moim zdaniem, brakuje Ci paliwa, za uboga mieszanka. Musisz przeregulowac gaźnik.
Na ssaniu dostaje więcej paliwa dlatego jedzie dobrze.
Czy czasem kolektory wylotowe nie robią Ci się czerwone?

ps. za bogata mieszanka, to przy porządnym odkręceniu gazu powinieneś mieć czarny dym z wydechu
waldek - 2021-12-06, 18:09
:
Za uboga mieszanka? Może i tak, nie kręciłem jeszcze przy gazniku odkąd ją kupiłem. Jednak jakby była mieszanka uboga to przy rozgrzanym silniku powinien chyba jednak lepiej jechać jak zaciągne ssanie , może częściowo, a nie reaguje , a nawet jak zaciągne ssanie na maxa na rozgrzanym silniku to w ogóle nie jedzie bo ewidentnie za dużo paliwa. Zrobie sobie jeszcze test szczelności głowicy pod ciśnieniem żeby całkowicie wykluczyć problem z głowicą. Potem będę szukał dalej.
waldek - 2021-12-06, 18:13
:
Wydech przy głowicy nie robi sie czerwony, świeca ma kolor książkowy - jasnobrązowy. Przy zbyt ubogiej mieszance raczej byłaby bardziej szara.
adziad - 2021-12-07, 06:51
:
A filtr powietrza wymieniałeś? Może jest zabity już? Nie widać po nich.

Wyjmij filtr powietrza i zobacz jak wtedy jedzie. To pierwsze co mogę zasugerować.


Jak jest zimno to przed odpaleniem odkręć dwa razy gaz na maxa, ssanie, to wtryśnie dodatkowe paliwo i odpala łatwiej.


Granica przy której nasza ćwiartka nie odpalała to 6,5 bara na zimno.

Luzy zaworowe to bolączka tego silnika, powinno się je ustawiać w górnej granicy czyli 0,23 albo i więcej dla pewności.

Był też przypadek, że ktoś myślał że airbox to taki schowek i sobie we wlot szmatkę do czyszczenia motoru zatknął :)) Ten sam efekt :D



Czy wcześniej motor działał normalnie?? Daj znać co się dzieje jak ten filtr powietrza wyjmiesz.


Był też na forum jeden przypadek zapchanego wydechu w ćwiartce, coś zardzewiało oderwało i zapchało w środku. Obiaw był identyczny z Twoim.

Jeżeli nie pomoże to trzeba wymontować gaźnik i sprawdzić czy nikt dyszy nie pozamieniał na inne rozmiary. Potem wyregulować zgodnie z tutorialem na forum.
dario9z - 2021-12-07, 06:58
:
Ja dalej obstawiam, że brakuje mu paliwa, szczególnie, że piszesz, że na 6 to wogóle nie jedzie, chyba że silnik masz w tak agonalnym stanie.
Ewentualnie wypróbował bym większą dysze główną i zerkną na membranę w gaźniku.
Przy nadmiarze paliwa powinien kopcić na czarno i robić buuuuu. Podmienił bym tez moduł ewentualnie na próbę, może tu jest przyczyna?
adziad - 2021-12-07, 07:07
:
Tam jest gaźnik mechaniczny z pompką przyspieszającą, nie ma membrany. Gaźnik taki z natury działa na bardzo ubogiej mieszance.

Silnik kopci gdy ma zbyt bogata mieszankę dopiero w ekstremalnych już przypadkach. Tutaj raczej nie będzie nawet tego widać w ten sposób.

Jeżeli po wyjęciu filtra powietrza sytuacja się poprawi to znak, że w pierwszej kolejności trzeba go wymienić. W drugiej (gdy juz filtr wymienimy i jest tak samo) że w gaźniku jest za duża dawka paliwa.

Jeżeli po wyjęciu filtra sytuacja się jeszcze pogorszy to można się spodziewać, że dawka zbyt uboga.

Moduł też można sprawdzić, podmienić. Ale jego awarie nie są tak silnie powiązane z temperaturą.

Jak chcesz to dzwoń po południu, postaram sie pomóc, będzie łatwiej 695 zero cztery dziewięć 896
dario9z - 2021-12-07, 08:11
:
Gaźnik z pompką w NX250? Nie wiedziałem.
U mnie na ciepłym w Dominatorze 650 za brak mocy i szarpanie odpowiedzialna była cewka zapłonowa. Tylko u mnie nie dało się ustawic wolnych obrotów po rozgrzaniu silnika, na zimnym wszystko było ok.
adziad - 2021-12-07, 10:52
:
:) http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1993

ćwiartka to nie byle co, w dzisiejszych czasach dopiero 300cm3 osiągają taką moc jak ćwiara w latach "80


Cewka to też dobry trop, zazwyczaj zaczyna przerywać po rozgrzaniu.

Może być nawet luźny kabelek gdzieś, wtyczka po rozgrzaniu zaczyna przerywać.

No niestety wszystko po kolei trzeba sprawdzać i wykluczać, zaczynając od najprostrzych rzeczy
waldek - 2021-12-07, 21:28
:
Dzieki za porady, w tej chwili nie mogę sprawdzić waszych podpowiedzi bo mam sciągniętą głowice. Kupiłem wczoraj naftę i wlałem ją w komorę spalania. Nafta penetruje zdecydowanie lepiej niż ropa. Okazuje się, że po 24h ubyło troche nafty i przedostała się przez zawór do komory ssącej - jak to tak można nazwać. Zdjecia poniżej. Także na pewno zawory nie są w 100% szczelne. Tak jak pisałem wczesiej zrobie sobie test szczelnosci pod cisnieniem. Mam zamiar dorobić równą i szlifowaną płytę aluminiową z przyłączem na jakiś wąż , przykręcić ją przez 4 szpilki i jakaś prowizoryczną gumową uszczelkę a potem podać ciśnienie z kompresora. całość zanurzę w wodzie , także od razu powinno być widać gdzie bąbelki lecą. Jak zrobie test to się odezwie.
Co do przerywania zapłonów to nie stwierdziłem takich rzeczy. Ta utrata mocy to bardziej jak jazda autem z zaciągniętym ręcznym.
dario9z - 2021-12-08, 06:24
:
Lepiej rozepnij zawory, kup pastę do docierania w dwóch gramaturach i dotrzyj zawory, a dopiero wtedy rób sobie testy szczelności. Jeżeli nafta przeszła, to ewidentnie są nieszczelne.
Jednak moim zdaniem nie ma to nic wspólnego z Twoim objawem braku mocy na 6 biegu.
jarkow - 2021-12-11, 19:03
:
Mojego też muliło tak jakby ktoś hamował. Dałem dysze główną 145 i jakoś lata. Po mimo wymiany dyszy z 138 na 145 szału nie ma, spalanie nie wzrosło, pali 3,5.Wczesniej miałem i obecnie mam MD 25 i czuć, że ma większego kopa, spalanie 4,5 l kosztem mocy i prędkości ,ale warto.MD 21 wyciągał bez problemu 140km/h a MD 25 125 km/h z wiatrem, po wymianie zębatki z 41 na 43 bo 45 nie wchodzi bo łańcuch za krótki. Daj mu większą dyszę i zmień zębatkę na większą. Ja tak zrobiłem i bangla na 6 biegu :-D bez potrzeby walki z wiatrem :lol: Głowice sprawdzałem, luzy zaworowe mam 20 ssący 25 wydechowy. W tym drugim moto co kupiłem w sierpniu ktoś ustawił nawet 30 i 25 i dał nowe wałki bo jeszcze są czarne, ale kupiłem płytki i zmniejszyłem na 20 i 25.Kupiłem nawet zestaw naprawczy gaźnika ale coś nie tak chyba poskładałem bo paliwo ciekło więc założyłem drugi gaźnik a wsadzić go to jest wyczyn. Sprawdzałem też krócieć ,czy jest dobrze założony z jednej i drugiej strony na gaźnik i nic. Jak masz zdjętą głowicę to zobacz pierścienie i tłok w jakim jest stanie. Może jak się nagrzewa to łapie albo tłok masz pęknięty ?Jeśli wszystko jest ok to nie wiem. Może trzeba go przeprosić?
waldek - 2021-12-12, 11:00
:
Zawory i gniazda dotarłem tylko pastą wykańczającą .Nie ma żadnych pęknięć czy rys. Powierzchnie styków zaworów z gniazdami nie wyglądają źle nawet pod dużym powiększeniem nie widać rys. wszystko matowo srebrzyste. zobaczymy jak to poskładam. Aczkolwiek zawory wydechowe są bardziej wyklepane niż ssące . kupiłbym nowe, ale do md25 nic nie dostane, chyba że ma ktoś informacje gdzie można byłoby kupić nowe. Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat uszczelniaczy zaworowych dostępnych w necie? Warto to kupić czy zostawić stare. Wolałbym założyć nowe. Czy uszczelka pod głowice jest taka sama w md21 i md25? W przyszłym tygodniu to poskładam i sprubóje zaś odpalić.
Jeszcze jedna sprawa. Przy pomiarze ciśnienie gdy świeca była ściągnięta i fajka luźno sobie leżała na głowicy zauważyłem, że iskra ją przebija do głowicy. Fajka jest jeszcze oryginalna - taka czerwona guma, która zaszczelnia całe gniazdo od świecy z góry. Jednak jak się założy na świece wszystko wydaje się ok. Zadne zapłony nie wypadały. Na wszelki wypadek też ją podmienie.
adziad - 2021-12-12, 13:54
:
waldek, a zwężki w króćcu dolotowym nie masz czasem? Daj zdjęcie. Może to kastrowana wersja na mniejsze prawo jazdy. Wiele takich z niemiec było
dario9z - 2021-12-12, 15:16
:
Po dotarciu sprawdź jeszcze raz szczelność naftą.
Uszczelniacze zaworowe ja kupowałem w ASO Hondy, nie wiem tylko jak z dostępnością do Twojego modelu. Od biedy szukaj w sklepie z częściami do aut, może akurat podpasują , a napewno zapłacisz grosze.
Zmieniłbym je na Twoim miejscu skoro masz wszystko na wierzchu.
jarkow - 2021-12-14, 12:26
:
Uszczelniacze zaworowe kupisz w necie.Ja kupiłem na Allegro chyba z IR ,ale nie założyłem bo moje były miękkie ,więc nie będe wymieniał dobrych na nowe.Uszczelka pod głowice jest taka sama w md 21 i md 25.Sprawdz tłok i pierścienie
jarkow - 2021-12-14, 12:53
:
Kupiłem sobie na Aliexpress uszczelki i przy okazji w razie czego pierścienie do MD 25.Jak chcesz to mogę ci wysłać uszczelniacze bo leżą niepotrzebne. W razie pytań dzwoń 602408855
https://allegro.pl/oferta/ir-uszczelniacz-zaworowy-honda-fjs-600-nps-nx-250-11277176648?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Afinished&bi_c=YjY3NGViMDItYWY3OS00ZjNmLWExYTQtMTQ1OWRjNzgzZTcyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=1e6250c6-01c5-40c0-91dc-028a6e6f4e56
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-glowicy-honda-nx-250-rebel-88-95-10762141090
waldek - 2021-12-30, 20:46
:
Poskładałem dzisiaj całość i odpaliłem sprzęta. Nie jezdziłem bo deszcz padał cały dzień. Może jutro.
W zasadzie tylko dotarłem na pascie zawory i sprawdziłem szczelność. Niby wszystko ok. nic innego nieprawidłowego nie mogłem stwierdzić . Tłok cały, pierścienie są tak na ok 2 mm grube. nie wyciagałem ich i nie mierzyłem w cylindrze bo bałem się, że mogłyby mi pęknąc przy wyciąganiu, a to by była tragedia. Gładz cylindra jak nowa.
Oprócz tego wymienione:
- uszczelniacze zaworowe
-nowa uszczelka pod cylindrem i głowicą
- nowa świeca
-nowa fajka
-filtr powietrza
- rozkręciłem gaźnik - dysza główna ma wybity numer 140

Mierzone ciśnienie bez zmian. Takie same jak przed sprawdzeniem.

Mam jeszcze pytanie odnośnie odpowietrzenia układu chłodzenia. Czy trzeba jakiś specjalny zabieg czy zalać chłodnice i tyle.
Zastanawiam sie ponieważ dopóki termostat jest zamknięty to nie ma obiegu cieczy a w głowicy jest samo powietrze, które go nie otworzy. Chyba że termostat ma jakąś małą nieszczelność przez którą te powietrze może ujść .
jarkow - 2022-01-01, 19:43
:
Nic nie trzeba odpowietrzać.Zalać chłodnice,zbiornik wyrównawczy .Po odaleniu czekać jak się rozgrzeje i włączy wentylator.
adziad - 2022-01-03, 12:09
:
dysza główna ma wybity numer 140 jak w oryginale, pilot 38.

Sprawdzałeś króciec czy nie ma zwężki? jak tutaj np. https://www.ebay.de/itm/274037003421
waldek - 2022-01-04, 22:03
:
Nie, nie ma żadnej zwężki. Zobacz wcześniej wrzuciłem zdjęcie tam widać , że nic nie ma. Wydaje mi się, że problem może leżeć po stronie gaźnika. Jak znajdę chwile to go jeszcze raz zdemontuje, wyczyszcze i wyreguluje według wczesniejszych wskazówek. Cos musi być, bo nawet jak zaciągne ssanie do końca to nie chce zapalić. Wystarczy kilka razy przed odpaleniem pokręcić manetka gazu i pali od strzała ale po sekundzie znowu gaśnie. Znów kilka razy manetką i znowu pali i znowu gaśnie itd, aż po kilku- kilkunastu próbach potem chodzi - wszystko na zaciągniętym na maksa ssaniu. Jak się już całkiem zagrzeje to pali od strzała bez ssania. Jeszcze jedna rzecz - jak palę zimny silnik na ssaniu i dodam manetką gazu to zapali i chodzi na wysokich obrotach , nie gaśnie , ale puszcze gaz i zaraz gaśnie.
Wszystko w temperaturze ok +10C.
Latem jak jest ciepło tego problemu nie ma. z odpalaniem - jest za to problem ze słabnięciem jak się zagrzeje.
Poprzedni własciciel zakrył część kanału dolotowego do filtra - tego pod siedzeniem. Myślałem, że to jakiś wiejski tuning i to wyrzuciłem. Widocznie poprzednik też miał już problem.
Może dość opisywania. Zrobie filmik i wrzuce na youtuba.
jarkow - 2022-01-07, 15:25
:
Moja "pszczółka" pali od strzała. Nie ma to nic wspólnego z tym, że i tak nie jest taki mocy jak "kubana", czyli mój drugi mały dominator ,bo pali jak stery rumpel, ale za to dobrze ciśnie. Obydwa odpalane dziś, temperatura zero stopni, jak widać na czujniku temperatury silnika. Słabe palenie, to obstawiam że to jakaś nieszczelność powietrza ,a brak mocy to bardziej elektryka, a może łańcuch dobrze umyje i przesmaruje, jest nowy ale jakoś ogniwa ciężko chodzą. Jak będzie mi się chciało, to pozamieniam gaźniki, cewkę i moduł zapłonowy. Ciekawe czy choroba przejdzie z jednego na drugi.

pszczółka

https://www.youtube.com/watch?v=zjMDcaArAiU

kubana

https://youtu.be/1-i_1s1Vb-w
jarkow - 2022-01-07, 16:20
:
Nie omieszkałem pojeździć po ogrodzie
waldek - 2022-01-09, 11:44
:
W linku poniżej krótki filmik z problemem. Za którymś razem jak się bateria nie skończy odpali i chodzi. Latem pali od strzała.
Zresztą teraz też, ąle zaraz gaśnie.

https://youtu.be/xC-3wAXBnNw

Będę miał chwilę to rozbiorę gaźnik i wyczyszcze dokładnie. Najpierw go wycią :-( gnąć........
waldek - 2022-01-10, 19:30
:
Nie dawało mi to spokoju i dorobiłem sobie taką końcówkę z zaworkiem do "poprawnego" mierzenia cisnienia w cylindrze. Poświęciłem starą swiecę - wydłubałem ceramikę , włożyłem do powstałego otworu zaworek z koła roweru - pasował idealnie i polutowałem cyną aby go zaszczelnić. Zaworek umożliwia poprawny pomiar - nie powiększa sie komora sprężania przez dołożony wężyk czy końcówkę pomiarową. Wynik pomiaru bardzo mnie zaskoczył. Z mierzonych wcześniej tym samym miernikiem bez zaworku 8 bar zrobiło sie .... zobaczcie sami.
Także zanim ktoś stwierdzi, że ma niskie ciśnienie ( tak jak ja ) niech najpierw sprawdzi czym mierzy. Bo to chińskie tanie dziadostwo sami widzicie co mierzy. Końcówka pomiarowa musi mieć zaworek na samym początku układu pomiarowego a nie na końcu bo przekłamania będą ogromne szczególnie przy małych pojemnościach .
adziad - 2022-01-11, 16:33
:
Z tym odpalaniem, to spróbuj w gaźniku zwiększyć "obroty ssania". W moim tutorialu od gaźnika nx250 jest opisane która to śrubka. Jak zaciągasz ssanie to przy gaźniku obraca się taka bieżnia, która popycha śrubkę regulacyjną i poprzez dźwignie unosi lekko przepustnicę. Obwód działa tylko przy zaciągniętym ssaniu. Zobaczysz w tutorialu i sam organoleptycznie to zorientujesz się jak to działa. Przetestuj.... Daj znać
waldek - 2022-01-12, 22:09
:
Dzisiaj wyciągnąłem gaźnik. Długo to trwało, no masakra -szybciej było by cały silnik wymontować. Gaźnik rozebrałem, wyczyściłem , kanały przedmuchałem kompresorem. Nic niepokojącego nie zauważyłem. Gaźnik nie był brudny. Ok. Trochę osadu w komorze pływakowej było, ale nic szczególnego. Jutro go włożę - jak się uda - i zobaczymy co będzie robić.
Jedna rzecz, która mnie jeszcze niepokoi to moduł CDI. Na pewno jest nieoryginalny , kable są poizolowane , wtyczka zaciaprana klejem na gorąco i jest jakis potencjometr nie wiadomo do czego - wydaje mi się, że do ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Oryginalny moduł pewnie wyprzedzenie zapłonu reguluje sam w zależności od prędkości obrotowej. Nie podejrzewałem tego modułu wcześniej bo iskra raczej stabilna była. Chciałbym sobie zamówić nowy moduł - raczej jakiś chiński zamiennik - ma ktoś jakieś doświadczenie z nimi? Wszędzie piszą, że są do NX 650 a w niektórych ofertach , że również do nx250. Czy te moduły są takie same i mozna w ciemno brać z 650? Będzie to chodzić? Mozę ma ktoś jakis sprawny do sprawdzenia albo sprzedania?
jarkow - 2022-01-16, 15:02
:
Wkręć śrubę od regulacji ssania. Ja tak zrobiłem po podpowiedzi adziada i pali od strzała. Profilaktycznie kupiłem drugi gaźnik żeby w razie czego był w zapasie
https://youtu.be/sVYTZLsejV4
jarkow - 2022-01-18, 06:31
:
Może ktoś wie jak ustawić obrotomierz koso https://allegro.pl/oferta/obrotomierz-cyfrowy-licznik-obrotow-koso-niebies-11649771284?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=CjwKCAiAxJSPBhAoEiwAeO_fPzsulJVeiyL16lIOw2rHU95sL01MfH4ldJQUMCJyZr-Jc3PFBThTnRoCd6wQAvD_BwE wpinam go w starą instalację ale pokazuje jakieś bzdury?
zuczek 38 - 2022-01-18, 16:40
:
Witam .
Postaraj się wpiąć z kablami od obrotów w przewód idący bezpośrednio z czujnika wału , przy najmniej ja tak miałem ze swoim uniwersalnym jak podpinałem pod cewkę to tez pokazywał bzdury :-D :-D :-D , dopiero podpiecie pod czujnik dało wiarygodny odczyt .
jarkow - 2022-01-19, 09:24
:
Cześć. Dziękuje za podpowiedz. Ustaliłem że od czujnika idzie kabel niebiesko-biały do modułu i tam będę musiał się wpiąć, aby uzyskać czysty sygnał do obrotomierza.
https://youtu.be/6xIdEYsfUFc
Działa :-) :-D
Dzięki zuczek38.A już myślałem że obrotomierz skończy na półce garażowej.
jarkow - 2022-01-28, 16:08
:
https://www.youtube.com/watch?v=bHkAmAIZnSY
Tu jest film jak wyjąć gaźnik z NX 250.Ja nie odkręcam mocowania silnika i osłony filtra powietrza
waldek - 2022-10-16, 15:15
:
Motor smiga , przejeździęłm cały sezon. Problemem okazał sie modul CDI. Założyłem z NX 650 i da się jeżdzić. Jest kilka "ale" - jakby kogoś interesowało to rozwinę temat. Przegrzebałem praktycznie cały internet angielsko i niemiecko języczny.
SRsima - 2023-01-21, 07:02
:
waldek napisał/a:
Motor smiga , przejeździęłm cały sezon. Problemem okazał sie modul CDI. Założyłem z NX 650 i da się jeżdzić. Jest kilka "ale" - jakby kogoś interesowało to rozwinę temat. Przegrzebałem praktycznie cały internet angielsko i niemiecko języczny.


Oczywiscie!
Pisz koniecznie co było do przerobienia, jakie "ale" i efekt :)

Części coraz mniej. Takie info o modyfikacjach na wagę złota (i zlota też ;)