Habit napisał/a: |
red_eyed_rider, sory, jak nie w temacie... Byłeś w spedzie na opolskiej? |
adziad napisał/a: |
robertp6, Wszystko co piszesz na temat poziomu oleju to mam tak samo w xr jak i w dominatorze. Dla tego zawsze przelewam o ok 0,5l. Nie zauważyłem aby były konsekwencje w stylu pienienia się oleju lub cofania się z odmy do airboxu, a mam przynajmniej spokój że oleju nie zabraknie. Jedno pytanie jak już piszesz o uszczelniaczach, wymieniałeś na oryginały hondy czy atheny?? Bo to może mieć kluczowe znaczenie co tajemniczego dymku...
|
marizaga napisał/a: |
Linki do zrodel tych informacji podam pozniej. |
Ostasz napisał/a: | ||
marizaga, podrzucisz wspomniane linku, pls temat też mnie zainteresował |
adziad napisał/a: |
marizaga, dzięki. Artykuły i doświadczenia opisane w linkach utwierdzają mnie w zdaniu, że TRZEBA zmieniać olej według manuala czyli sla xr 1000km, dla dominatora co 3000km (jeżdżonego wyłącznie w terenie też co 1000km). Warto zalewać oleje o zwiększonej lepkości W50, W60. Przede wszystkim sprawdzać po KAŻDEJ jeździe. Warto też odrobinę przelewać stan oleju.
Z doświadczeń wynika, że nawet pompa trzymająca wymiary serwisowe nie jest w stanie tworzyć ciśnienia z przepracowanego, zużytego oleju o zmniejszonej lepkości. |
adziad napisał/a: |
Z doświadczeń wynika, że nawet pompa trzymająca wymiary serwisowe nie jest w stanie tworzyć ciśnienia z przepracowanego, zużytego oleju o zmniejszonej lepkości. |
motomax napisał/a: |
Wiekszość twoich problemów rodzi sie z przeróbek,nie chce cię straszyć ani wymądrzać,ale wszelkie big bore kity i hotcamsy kończą się albo urwaniem końcówki wałka zdawczego albo urwaniem korby...
Silników z urwanym wałkiem zdawczym robiłem 6 niezależenie czy 96r do 98r mniejsza średnica czy tych po 98r do 04... średnica zwiekszona o 1mm Przy okazji oberwie sie koszowi,zębatce pośredniej czyli tej która jest zawieszona na feralnej końcówce wałka czy zębatce kickstartera... Kwestia czasu kiedy ci się urwie choc wcale tego nie życzę... Bardzo istotnym elementem jest tulejka koła pośredniego,patrząc w widoku przekrojowym zobaczysz trapez,jej zużycie prowadzi do ukosowania koła i w konsekwencji urwania wałka... sprawdz tulejkę,wymiana na oem to cos koło 40zł tyle płaciłem za oem.. Wszystkich silników mam na koncie około 20. Porady i obserwacje z mojej strony. .Urywanie sie końcówki wałka zdawczego,problem w szczególności dotyczący modeli z lat 96-98. .Zatarcia głowicy spowodowane używaniem uszczelek lub uszczelniaczy płynnych zatykających kanał do smarowania głowicy .Urwanie korbowodu oem poprzez zwiększenie pojemności,wałki hotcams...zamienniki ponoć sie nie urywają.. .Jazda na Motulu 5100 lub innych olejach klasy SG prowadzi do szybkiego zużycia silnika.. olej to Motul 300V Lub Ktm-owski Motorex tylko klasy SJ. .demontaż automatycznego dekompresatora na oryginalnym wałku... totalna głupota i niewiedza. .używanie manualnych napinaczy prowadzące do szybszego zużycia kół zębatych rozrządu i łańcucha... i inne ale pisał by ze 2 dni... w miarę wolnego czasu udziele wszelkich porad.. |
motomax napisał/a: |
LIFTER ASSY., TENSIONER 412.05 PLN można nowy można z lc4 poprzez adapter zastosować 100zł |
motomax napisał/a: |
Napinacz od lc4 pasuje po zamontowaniu aluminiowego dystansu,który oddala napinacz na fabryczną długość i zaślepia otwory przez które mógłby uciekać olej. Pisałem o używanym napinaczu,są niezniszczalne wiec można używkę zamontować. |
Cytat: |
motomax napisał/a: |
Napinacze manualne w tym modelu należy wybić sobie z głowy i to mocno i szybko |
motomax napisał/a: |
.używanie manualnych napinaczy prowadzące do szybszego zużycia kół zębatych rozrządu i łańcucha... |
motomax napisał/a: |
Bardzo istotnym elementem jest tulejka koła pośredniego,patrząc w widoku przekrojowym zobaczysz trapez,jej zużycie prowadzi do ukosowania koła i w konsekwencji urwania wałka...
sprawdz tulejkę,wymiana na oem to cos koło 40zł tyle płaciłem za oem.. |