Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Magneto / Alternator - jak ściągnąć

YAGO - 2012-03-13, 23:50
: Temat postu: Magneto / Alternator - jak ściągnąć
Hejo!

Jak w temacie, orjetuje sie ktos? robilem zaworki, krecilem w lewo i chce sprawdzic czy jest odpowiednio dociagniete kolo zeby nie stac gdzies ze scietym klinem...







Posty od 2012-03-14, 00:50 do 2012-03-14, 09:03 dodane poprzez scalenie tematu Gwint Sroby kola zamachowego - kmaj
Hannibal - 2012-03-14, 05:16
:
w lewo odkręcasz w prawo dociskasz
YAGO - 2012-03-14, 08:03
:
dzieki :)
marcinek9511 - 2012-10-26, 13:04
: Temat postu: Magneto / Alternator - jak ściągnąć
Jak ściągnąć magneto w nx650?
Yukikaze - 2012-10-26, 13:20
:
Sciągaczem :mrgreen:
magicl - 2012-10-26, 15:30
:
-> yukikaze- nie CZYM tylko jak- brzmialo pytanie, wiec dales ciala, co do merytorycznej odpowiedzi- no coments
Yukikaze - 2012-10-26, 16:30
:
magicl napisał/a:
-> yukikaze- nie CZYM tylko jak- brzmialo pytanie, wiec dales ciala, co do merytorycznej odpowiedzi- no coments


Ja chociaż odpowiedziałem przynajmniej w temacie ( czym), a Twój post oczywiście wyjaśnił JAK to zrobić .
adziad - 2012-10-27, 13:09
:
Nie pochwalam, ale riposta piękna yukikaze ;] piękna !!!
marcinek9511 - 2012-11-01, 18:57
:
A z jaką siłą dokręcamy magneto?

Marcinek co Ty taki niecierpliwy jesteś ? ;-)
Yukikaze - 2012-11-02, 10:42
:
125 Nm :mrgreen:
MaciekTOS - 2012-12-23, 12:40
:
Może ktoś teraz na serio powiedzieć jak sciągnąć , jak wygląda ten sciągacz ?
Raviking - 2012-12-23, 13:19
:
MaciekTOS, pożyczyć Ci ściągacz moge :mrgreen: zobaczymy czy poczta jakas będzie działac w poniedziałek
Habit - 2012-12-23, 13:38
:
Raviking, Jak możesz pożyczyć to też się piszę:)
MaciekTOS - 2012-12-23, 15:05
:
Kurde szykowałem się tydzień żeby do zimnego garażu wyjść rozkręciłem to to i lipa , Ooo Rav jak byś był taki litościwy i pożyczył to bym był w niebie gdzie kupiłeś ten ściągacz ?
tak a propo na śrubie od magneta ( zielona) jest lewy czy prawy gwint , rozumiem że najpierw odkęcić potem sciągacz ? ja utknąłem na etapie rozebrania jak wy tą śrubę odkręcacie magiki ? , a to co zaznaczyłem na niebiesko to co to to jest ?

wojtekk - 2012-12-23, 15:11
:
To na niebiesko to czujnik luzu chyba.
Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
Co do śruby to masz silnik w ramie masz super.
Ja mam silnik rozpołowiony i nie mam jak wału wyciągnąć przez tą śrubę i teraz jak ją odkręcić.
MaciekTOS - 2012-12-23, 15:20
:
wojtekk napisał/a:
To na niebiesko to czujnik luzu chyba.
Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
Co do śruby to masz silnik w ramie masz super.
Ja mam silnik rozpołowiony i nie mam jak wału wyciągnąć przez tą śrubę i teraz jak ją odkręcić.


Hmm lewy gwint czy prawy ? ja mam silnik w ramie i jak na razie mi to nie pomaga , wepchać śrubokręt w zęby i jakoś to zablokować czy jak ?
wojtekk - 2012-12-23, 15:35
:
Gdzieś czytałem, że prawy.
klucz rura bieg, ktoś blokuje hamulec nożny i heja.
Jak nie idzie to mocniej, jak dalej nie to pneumat.
kmaj - 2012-12-23, 16:04
:
MaciekTOS napisał/a:

Hmm lewy gwint czy prawy ? ja mam silnik w ramie i jak na razie mi to nie pomaga , wepchać śrubokręt w zęby i jakoś to zablokować czy jak ?


Najlepiej k. pneumatycznym ręka przytrzymasz a moment bezwładności zrobi resztę.
Między koła zębate (wewnątrz silnika) nie wkładaj nic, bo ich wałki są mniej odporne na zginanie niż wałek zdawczej.
Jak masz silnik na stole to wbij wysoki bieg, załóż zdawcza i kawałkiem miękkiego drewna blokuj.
Jak dokręcałem sprzęgło z momentem to zamiast drewna blokowałem kawałkiem ołowiu - prędzej klocek Pb się rozleci/odkształci niż obudowa strzeli.


Wygląda na to, że prawy http://czescihonda.motori...,NX650N,3150,-1 - [E-10, pozycja 4] - przy śrubie nie ma oznaczenia ,,L"
Yukikaze - 2012-12-23, 20:23
:
Ja koło magnesowe odkręcałem śrubą M22, skok gwintu 1,5 mm :mrgreen: Twardość 10.9 lub 9.8
Na śrubie od magneta jest zwykły czytaj prawy gwint .
MaciekTOS - 2012-12-24, 12:27
:
kmaj napisał/a:
MaciekTOS napisał/a:

Hmm lewy gwint czy prawy ? ja mam silnik w ramie i jak na razie mi to nie pomaga , wepchać śrubokręt w zęby i jakoś to zablokować czy jak ?


Najlepiej k. pneumatycznym ręka przytrzymasz a moment bezwładności zrobi resztę.
Między koła zębate (wewnątrz silnika) nie wkładaj nic, bo ich wałki są mniej odporne na zginanie niż wałek zdawczej.
Jak masz silnik na stole to wbij wysoki bieg, załóż zdawcza i kawałkiem miękkiego drewna blokuj.
Jak dokręcałem sprzęgło z momentem to zamiast drewna blokowałem kawałkiem ołowiu - prędzej klocek Pb się rozleci/odkształci niż obudowa strzeli.


Wygląda na to, że prawy http://czescihonda.motori...,NX650N,3150,-1 - [E-10, pozycja 4] - przy śrubie nie ma oznaczenia ,,L"



Dobra kurde nie mam pneumata w domu :-? wbijam bieg blokuje koło chce odrkręcić i jest opór potem coś przeskakuje i się kręci dalej :-? nie da rady tego ręcznie rozgryśc ?
Raviking - 2012-12-24, 12:32
:
Blokujesz,zakładasz klucz i pneumata robisz z młotka :mrgreen:
musi puścić :mrgreen:
W środe wysyłać Ci ściągacz ?
kmaj - 2012-12-24, 12:42
:
MaciekTOS, spróbuj jak Raviking napisał. Zobacz jeszcze w serwisówce jak odkręcają magneto, może dorobisz sobie taka opaskę.
zuczek 38 - 2012-12-24, 14:27
:
wsadzasz klucz miedzy zębatkę a obudowę wbijasz bieg i odkrecasz :-D
kmaj - 2012-12-24, 14:30
:
Maćku po przemyśleniu blokowania przez skrzynie - poczekaj albo dorabiaj opaskę na magneto bo jeżeli masz ta śrubę doj***ną to możesz sobie uszkodzić inne elementy. -> WAŁ KORBOWY
Raviking - 2012-12-24, 14:36
:
kmaj, ale jak ? :shock:
kmaj - 2012-12-24, 14:45
:
Wydaje mi się, że przy takim momencie na czopie korbowodu można przestawić o kilka stopni połówki walu.
MaciekTOS - 2012-12-24, 17:01
:
kmaj napisał/a:
Maćku po przemyśleniu blokowania przez skrzynie - poczekaj albo dorabiaj opaskę na magneto bo jeżeli masz ta śrubę doj***ną to możesz sobie uszkodzić inne elementy. http://hondadominator.pl/...p?p=15430#15430


Właśnie mądrze na to wpadłeś :-) nie idzie mi to lekko czuć moment zaparcia ale potem przepuszcza i się kręci takie kręcenie na chama chyba nie jest dobre , mogłeś Już coś spieprzyć ?
Tak swoja drogą zablokowanie magneta jakimś paskiem sciągaczem dorobionym nie będzie nic szkodliwe , coś z paska klinowego może wydume :roll:
MaciekTOS - 2012-12-25, 22:03
:
yukikaze napisał/a:
MaciekTOS napisał/a:
?ciągnąłeś megneto bez opaski i bez blokowania skrzyni to jak ? siłą umysłu ? :mrgreen:

To dzięki przekazowi, przekazowi myśli :mrgreen:
A tak na poważnie to tak , czy siak już miałem zdjęty cylinder więc posłużyłem się główką korbowodu wszystko dookoła oczywiście ładnie zabezpieczając :-P


Hehe , aj cylindra nie będę ściągał raczej :-P Musze jakiś pasko klinowy sciągacz zrobić ;)
Dobrze że mit z wykorbieniem wału obalony bo już bym dawno wykorbił :mrgreen:

.

Posty od 25-12-12 23:03 do 25-12-12 23:08 przeniesione z tematu: http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1335 - kmaj
Yukikaze - 2012-12-25, 22:08
:
Spróbuj opasać pasem transportowym zaciągnąć i gdzieś ten pas zaczepić . Jeszcze bym pod pas podłożył papier ścierny taki 1500. Nawet jak by co to rys Ci nie narobi a zwiększy tarcie.
Tak kombinuje a zrobisz jak będziesz uważał :lol:

'
Posty od 25-12-12 23:03 do 25-12-12 23:08 przeniesione z tematu: http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1335 - kmaj
wojtekk - 2012-12-28, 18:26
:
Jaki jest gwint na ściągaczu 22x1,5 jak napisał yukikaze
Yukikaze - 2012-12-28, 20:09
:
wojtekk napisał/a:
Jaki jest gwint na ściągaczu 22x1,5 jak napisał yukikaze


Ja kupiłem taką śrubę i poszło bez niczego. Nie używałem ściągacza :-P
wojtekk - 2012-12-28, 21:13
:
Czyli jak nie znajdę śruby to na spokojnie mogę zamówić coś takiego
http://allegro.pl/sciagac...2832498615.html
Coś mi świta, że w ciężarówkach szpilki były 22x1,5 a twarde jak diabli.
MaciekTOS - 2012-12-29, 13:48
:
Jak to u mnie tradycyjnie problemów ciąg dalszy ... :-| miał ktoś problem że wyjątkowo nie chciało zejść magneto ?
Yukikaze - 2012-12-29, 14:17
:
Jak już wspomniałem użyłem śruby i rury około 1,5 mb i poszło po trzecim szarpnięciu :-P
Miałem tym lepiej, że silnik był przymocowany do stołu za pomocą pasa transportowego takiego na zaciąg a korba była zablokowana o główkę korbowodu .
Jak już odkręciłeś śrubę to wkręć ściągacz , napnij śrube i kilka razy młoteczkiem w ściągacz od czoła itd. Może puści :roll:
MaciekTOS - 2012-12-29, 15:48
:
Hmm ten sillnik na stole pomaga :mrgreen: ale nie ma opcji kierownik jak to czyta pewnie klnie jak szewc wysłał mi sciągacz a tu jeszcze problemy , swoją drogą rav wiesz ze ta śruba przechodząca przez sciągacz u mnie nie ma kompletnie na czym się zaprzeć :-? nie wiem może ja mam jakiś wał rzeżbiony :-P
Raviking - 2012-12-29, 16:37
:
MaciekTOS, spróbuj wkręcać tylko dużą,może puści

wkręcasz dużą do oporu i jebnij młotkiem
Yukikaze - 2012-12-29, 16:43
:
MaciekTOS napisał/a:
swoją drogą rav wiesz ze ta śruba przechodząca przez sciągacz u mnie nie ma kompletnie na czym się zaprzeć :-? nie wiem może ja mam jakiś wał rzeżbiony :-P


No więc przeca w wale masz otwór w który wkręcasz śrubę z siłą 125 Nm i tam Ci włazi ta wewnętrzna śruba ściągacza :mrgreen:
Przeca mówiłem, że moja śruba jest the best :-P Zrób tak jak Rav mówi chyba, że Ci braknie ściągacza na długości :lol:
Walcz dalej i się nie poddawaj ;-)
Raviking - 2012-12-29, 16:49
:
yukikaze napisał/a:
Walcz dalej i się nie poddawaj


twardym trza być nie mientkim :mrgreen:

rozbieranie góry silnika na stacji benzynowej :mrgreen:

Yukikaze - 2012-12-29, 23:26
:
A mamałygę z minimum 40 sto %centową zawartością dwusiarczkumolibdenu posiadasz ? :mrgreen:
MaciekTOS - 2012-12-30, 10:57
:
Dobra dobra jaką wy macie moc w głowach ;-) , nie idzie i hoy zapiera taki moment że nie puści a zaraz czuje że gwint zerwie pod magnetem :-/ to aż tak ciasno nabite u was też ?
wojtekk - 2012-12-30, 11:05
:
hmm kład 1/4 w takim razie moto na boku i wlej do tego otworu albo nafty albo coli, wd-40 niech sobie postoi kilka godzinek i znowu się zabieraj.
MaciekTOS - 2012-12-30, 11:44
:
O masz racje spróbuje tak jak mówisz patrzcie co koleś napisał od silnika z allegro od którego miałem kupić sprzęgiełko :mrgreen: , ciekawe .Mam taką wizje jeszcze wkręcenie samego sciągacza pneumatem powoli ,bo szybkim strzałem to mogę zerwać raczej gwint nie , boje się trochę bo nie mój sciągacz , ide zalać go ropą :-)

"witam. silnik nie byl rozbierany. sprzegielko działa napewno. kupilem te motocykl od kolegi , ktoremu pekl zawór i uszkodziła sie głowica.sprzęgielko dzialalo bez problemu. jedyne co bylo rozkrecane to boczny dekiel, oraz sruba od kola magnesowego( miałem juz klienta na sprzęgiełko , ale pękl mi sciągacz podczas rozkręcania dlatego tez nieudalo mi sie go rozebrać i wystawilem ten silnik w calości) trzeba bedzie tylko przykęcić srube kola magnesowego dynanometrykiem i bedzie ok."


Edit:
Poniedziałek 31.12.2012 , 13.20 Sukces !
Dzięki waszej pomocy ;-) Opukałem to ze wszystkich stron zapsikałem prawie cały odrdzewiacz zrobiłem małą rze 1/4 bę i poszło ale podelec :mrgreen: , jak by nie mogło być lekko to obrobiłem śrubę jedną z tych 5 czy 6 trzymających ten pierścień pod magnetem , ktoś to skręcił na klej , tak powinno być ? .Ps gdzie takich śrubek szukać ?


Honda NX 650 - 2018-09-11, 15:27
:
pozyczy jaks dobra duszyczka za flaszke sciagacz do magneto do NX 650 ?