Raviking napisał/a: |
yukikaze
co,oliwki się nie dopilnowało ? |
yukikaze napisał/a: |
Więc rozebrałem serducho do zmiany rozrządu bo kto wie co tam makarony nawywijali . Jednak po zdjęciu klawiatury juz fajnie nie było Jedna d 1/4 wigienka wytarta znacząco i krzywka na wałku nadgryziona.
[url=http://i1181.photobu...613.jpg]Obrazek[/URL] Pomyślałem pójd 1/4 my dalej bo jak juz silnik wydarty z ramy , a i człowiek ciekawy co tam dalej jest . Zdjąłem głowicę , no tu się okazało wszystko dobrze. Nie widzę żeby gniazda były pęknięte lub wykruszone. No to poszedł dalej. Zdjąłem cylinder i tłok. [url=http://i1181.photobu...616.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://i1181.photobu...615.jpg]Obrazek[/URL] I teraz pytania : Wałek regenerować czy szukać używki, oraz dawać cylinder do szlifu czy nie jest jeszcze stasznie. |
maniek napisał/a: |
Nie wiem na ile dokładne te zdjęcia , ale chyba są jeszcze widoczne ślady po honowaniu, czyli cylinder nie taki zły (ale i tak do obróbki) natomiast te poziome rysy one są tylko z przodu i z tyłu ? Jak tak to zastanów się skąd się wzięły Te podłu |
yukikaze napisał/a: |
Rozbebechałem pomkę olejową tylko za piernika nic ze zdjęc na mojej serwisówce nie widać a ja z tej szkoły co ruskiego uczyli a translator warjuje .
Więc pomierzyłem co nie co i co następuje> Cieńszy rotorek : Pomiędz obudową a rotorkiem 0,16 pomiędzy wirniczkami tez 0,16. Grubszy rotorek : Pomiędzy obudową a rotorkiem 0,16 pomiędzy wirniczkami 0,12. Jeśli by ktoś to skonsultował bedę dzwięczny |
Raviking napisał/a: |
pompke ciężko "zabić" wałek prościej |
Cezary napisał/a: |
Pęknięcie głowicy... Częsta przypadłość w Hondach XBR. |
yukikaze napisał/a: |
Chyba czeka mnie kosztowny remoncik silniczka
Coś mi się nie spodobało po oczyszczeniu nagaru z głowicy i użyłem tzw. penetrantu no i wyszło: |
kmaj napisał/a: |
yukikaze, wszystko na błysk przed TV składasz
Dodawaj fotki z postępami i jak Ci się będzie chciało to rób zdjęcia porównawcze starych i nowych części. P.S. Sprężyna zmieniacza begów nówka? |
yukikaze napisał/a: |
...Spręzyny nie wymieniałem . Myślisz że by pasowało ? |
yukikaze napisał/a: |
...P.S. Jak bedziesz widział (oczywiście jak przeżyjemy koniec świata) wielka jasność w Bieszczadach to wiedz, że yukikaze jedzie do Ciebie
... |
maniek napisał/a: |
krzywka do reklamacji, dziurki wyszły po obróbce, kto wie co się kryje pod spodem, może być sito.
Gadałem kiedyś z kimś od świątka i powiedzieli mi że wałka od nx nie zregenerują całego ze względu na mechanizm dekompresatora o co im chodziło ? |
kmaj napisał/a: |
Sprawd 1/4 przykładając do krzywki czy nie wyszlifowali jej na półokrągło. |
maniek napisał/a: |
czyli jak rozbiore deko to problem znika ? |
yukikaze napisał/a: | ||
Nie wiem jak ma wyglądać ori d 1/4 wigienka. Ta jest zrobiona jak pozostałe 3. I w którym miejscu mam ją przyłożyć do krzywki i jak ma dolegać ? |
yukikaze napisał/a: |
Pospawali koło świecy (co ważne mają piec do wygrzewania po spawaniu), znale 1/4 li jeszcze jedno pęknięcie koło prowadnicy i to tez pospawali. Wymienili wszystkie gniazda na nowe i jedna prowadnicę która ponoć była uszkodzona. Zabielili pod uszczelkę i to wszystko z transportem w obie strony za jedyne 330 PLN No i oczywiście gwarancja na 12 miechów. No to idę składać bebechy a wy możecie pooglądać efekty |
kmaj napisał/a: |
Zawory masz nowe? |
Alibaba napisał/a: |
yukikaze, ale masz głowicę - igła |
yukikaze napisał/a: | ||
Tak nowe, Vesrah czy jakoś tak. Stare już były na wykończeniu . Może by jeszcze chwile poje 1/4 dziły, ale jak już robię to do spodu i może pochodzi ze dwa lata bez roboty |
yukikaze napisał/a: |
Czekaj maniek bo nie ogarniam
Przytoczony cytat dotyczy zaworów, które sam zakupiłem, a z tego co piszesz to chodzi Ci o gniazda zaworowe |
Raviking napisał/a: |
najtańszy mineralny na pierwsze 50-100 km i na następne 300-500 km |
michal_dr350 napisał/a: |
...było robione: - spawanie pęknięcia przy świecy - wymiana czterech prowadnic - wymiana czterech gniazd zaworowych - nowe cztery uszczelniacze - nowe cztery zawory z dotarciem - planowanie za wszystko wzięli 520zł |
michal_dr350 napisał/a: |
niestety nie dowiedziałem się od pana z zakładu cóż to za zawory, prawdopodobnie jakieś najtańsze, komplet vesrah kosztowałby około 400zł a może mają takie zniżki na części, trudno mi powiedzieć |
Damianel napisał/a: |
Jeśli będziesz chciał to spawać to i gniazdo do wymiany i wszystkie gwinty do poprawienia... |
Damianel napisał/a: |
NXy nie są jeszcze tak poprzegrzewane jak stare wysłużone XLki a i większość jest inaczej użytkowanych i dlatego te pęknięcia nie są aż tak gro 1/4 ne. |
yukikaze napisał/a: |
Bolo to nic strasznego |
Bolo napisał/a: |
A gdzie tak pięknie Ci to zrobili ?? |
Bolo napisał/a: |
Powiem Ci, że jakbym miał sprzęt i trochę więcej wolnego czasu to sam bym sie za to zabrał :)
Trochę w życiu już spawałem (nie jedną lagę położyłem). Podejrzewam, że amelinium też bym ogarnął. Ale myślałem jeszcze nad tym jak osadzane są gniazda zaworowe ?? Na wcisk ?? Wg mnie powinno się je zrobić ciut większe, schłodzić i nabić aby potem pod wpływem temperatury same się rozcisły. Wpadł mi do głowy taki pomysł, żeby użyć kleju epoksydowego do metalu i spróbować zalać to pęknięcie i wkleić gniazdo. Wtedy nawet jeśli pęknięcie by się pojawiło to gniazdo nie latało by bo trzymało by się na kleju. Tylko nie wiem jak ten klej się zachowuje w wysokich temperaturach ?? Z tego co wiem to taki klej po zastygnięciu nadaje się nawet do wiercenia i gwintowania, więc jest dość wytrzymały. |
Bolo napisał/a: |
...panowie stwierdzili, że takie malutkie pęknięcia nie powinny mieć znaczenia i że mogę tak je 1/4 dzić... |
wojtekk napisał/a: |
Co do jakości wykonania spoiny to tylko rentgen prawdę Ci powie. Penetrantem też można sprawdzić z grubsza. |
Bolo napisał/a: |
Dzięki za odpowiedzi. Głowica już spakowana. Napisałem też list do panów w firmie ze zdjęciami i adnotacjami, żeby wiedzieli o co mi chodzi :) Jutro po pracy wysyłam.
yukikaze, dołączyłem też fotkę twojej głowicy mam nadzieję, że nie zrujnujesz mnie prawami autorskimi |