Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - szlifowanie kanałów głowicy

Cezary - 2012-08-23, 10:04
: Temat postu: szlifowanie kanałów głowicy
Korzystając z faktu, że mam rozbebeszony silnik chiałbym przeszlifować kanały w głowicy. Jeszcze czegoś takiego nie robiłem, czytałem tylko na forach, ale o Dominatorze nic nie znalazłem, więc mam pytanie o najważniejsze zasady, których się tu należy trzymać:
- czy dążyć do powiększenia wymiaru kanałów, czy tylko do wyrównania ewentualnych niedoróbek odlewniczych?
- czy mają być na lustro, czy z rysami (spotkałem się z poglądem, że nie na lustro, bo się paliwo skrapla),
- czy wydechowe też szlifować?
- co z granicą między odlewem a materiałem gniazd zaworowych (jest tam próg) - też wyrównać?
- na jednej z fotek widziałem, że ktoś zjechał do poziomu kanałów prowadnice zaworowe - tego chyba lepiej nie robić, no nie?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, a narzędzia już czekają. Szlifierkę wielofunkcyjną już mam i komplet frezów też.
Sarmata39 - 2012-08-23, 12:06
:
Witam ,gazeta ?wiat Motocykli nr 2 rok 1999 , tytuł - Ukryte moce silników czterosuwowych ."W głowicy nie powinniśmy wycinać lub frezować kanałów . Głowica silnika jest bardzo obciążona cieplnie . Jej kształt już w założeniach konstrukcyjnych przewiduje naprężenia i odkształcenia cieplne . Drastyczne zmiany w konstrukcji mogą spowodować trwałe odkształcenia głowicy. " a tak w skrócie - oczywiście polerownie kanałów ssących oraz wydechowych ma sens gdyż prędkość zasysanej jest bardzo wysoka ( nie pamiętam ale coś z prędkością podd 1/4 więkową ) . Wszystkie silniki maszyn wyczynowych mają kanały polerowane ( więc coś w tym musi być ) następnie mieszanka trafia na prowadnice zaworu ssącego gdzie natrafia na opór więc kształt prowadnicy należy zmienić na kroplowy ( grubszą strona w kierunku ga 1/4 nika ) Z doświadczenia wiem że kolektor dolotowy wewnątrz , różni się kształtem od przekroju głowicy , więc tam należy to skorygować , oraz oczywiście polerka na lustro . Szlifierka ale z giętkim przewodem do tego drobne kamienie szlifierskie ( kształt walec - stożek ) a potem papier ścierny a na końcu pasta polerska . Życzę powodzenia i cierpliwości bo to nie jest praca na jeden dzień .
Cezary - 2012-08-23, 13:13
:
Dzięki. ?ciągnąłem i przeczytałem cały artykuł. Na razie przeraził mnie. Muszę go przetrawić i przemyśleć, czy w ogóle nie poprzestać na wyrównaniu niedoskonałości odlewniczych. Rozpiłowywanie nie ma większego sensu, skoro kanał musi być dopasowany do kolektora i izolatora, a z tym już nic się nie zrobi.
Raviking - 2012-08-26, 21:03
:
Cezary, w Mancie (taki opel ;-) ) miałem spolerowane kanały dolotowe,pięknie fruwała :mrgreen:
może tej zimy se spoleruje w krówce :mrgreen:
Cezary - 2012-09-02, 20:40
:
Trochę już poszlifowałem kanały i przyglądam się teraz kolektorowi ssącemu i izolatorowi między nimi. Patrząc od strony mocowania ga 1/4 nika światło kanału idzie w kolektorze w dół i zwęża się w stosunku do okragłej średnicy wylotu ga 1/4 nika. Już na samej gumie występuje zwężenie, a potem w części aluminiowej przechodzi w jalowaty otwór. Zastanawiam się, czy tego delikatnie nie skorygować. Nie za wiele, bo w końcu guma ma swoją grubość. Ale to mętne co piszę... Jutro wstawię fotki.
Jakby ktos miał zdjęcie tego króćca w Dominie, to byłbym wdzięczny za wrzucenie ich tu.
Porównam sobie. W końcu silnik mam już i tak mocno zdominowany - teraz już cylinder i tłok.
Cezary - 2012-09-02, 22:36
:
Już znalazłem w necie. U mnie jest wężęj. Poniżej to, co jest w Dominatorze.
Cezary - 2012-09-03, 22:53
:
A tak to wygląda w XBR.
Cezary - 2012-10-13, 14:38
:
A tak wygląda to teraz. Na lustro nie zrobiłem, widać drobne ryski w poprzek. Na koniec zrobię wzdłuż.
szeroki10 - 2015-01-17, 14:27
:
CO TO ZA ALUMINIOWY KRUCIEC ?
Cezary - 2015-01-28, 20:44
:
Taki ma XBR 500. Ściślej - jest aluminiowo-gumowy, a miedzy króćcem a głowicą jest jeszcze podkładka z tworzywa, pełniąca rolę izolatora termicznego.