Honda NX 650 Dominator

RÓŻNE - Przewody powietrzne i przelewowe AUT

Sarmata39 - 2012-07-23, 18:28
: Temat postu: Przewody powietrzne i przelewowe AUT
Jak zobaczyłem ile w dominie jest przewodów i przewodzików powietrznych to się załamałem . Chcę to wszystko wypie....... i zostawić ładny silniczek . Mam jeszcze jakieś dopalanie spalin czy coś takiego też chcę to zlikwidować .

( przechodzę na ga 1/4 nik mechaniczny i chcę tylko zostawić odmę ze skrzynki do filtra )
Czy moto zapali bez tej całej rurowni ?
Czy ktoś już próbował usunąć te moim zdaniem zbędne rurki ?




W temacie dodano i przelewowe + opis tematu. - kmaj
Raviking - 2012-07-23, 19:16
:
tak da się bez tych rurek,tylko nie Wywal za dużo ;-)
madart - 2012-07-23, 19:26
:
ja mam wszystko wywalone, odma do airboxa
w japoncach wiecej tego jest, tylko zostaw se odpowietrzenia baku ;-)
Raviking - 2012-07-23, 20:10
:
madart, Jurek ma,Jurek,nie Ty ;-) :mrgreen:
Tezla - 2012-07-23, 21:50
:
Nie ma zbędnych rurek przy ga 1/4 niku, odma jest tylko pokręcona a kiedyś podpinali ścieki z separatora do przekładni rozrusznika i to miało większy sens. Nie będzie rurek to będzie benzyna na nogach po wywrotce, kurz/ deszczówka w ga 1/4 niku i zardzewiała rama od oparów elektrolitu.
Raviking - 2012-07-23, 21:52
:
:mrgreen:
Sarmata39 - 2012-07-25, 08:08
:
Tezla ty chyba żartujesz "zardzewiała rama od oparów elektrolitu" co to wspólnego z całą rurownią ? ja mam akumulator żelowy i nawet podczas ładowania nic w nim się nie otwiera .Tak jak w prawie każdym ga 1/4 niku jest taka cieniutka rurka przelewowa i odprowadzona jest pod motocykl , chociaż w kilku moich byłych motocyklach nie było tej rurki . Mandart , czy przypadkiem w Dominie odpowietrzanie baku nie jest zrobione jak w innych przez korek wlewowy ?
madart - 2012-07-25, 15:38
:
we wloskim jest gruba rurka idąca do dziurki pod korkiem, sluzy chyba do odprowadzania nadmiaru paliwa i ewentulanie wody podczas mycia
do tego idzie cienka ktora odpowietrza, rozdwaja sie i idzie pod siedzenie i nadu, ona jest gdzies w srodku w zbiorniku po lewej chyba, bo jak sie moto kladzie na lewa to sie stamtad leje jak jest duzo w baku
gaznik mowiles ze zmieniasz na ten z huski ;-) a normlanie zostaje tam jeden do spuszczania paliwa ze spodu i jeden odpowietrzajacy idacy przez T pod siedzenie i drugi koniec na du
te co idą pod siedzenie służą do pływania :mrgreen:
Tezla - 2012-07-25, 21:50
:
Kowal Arkadiusz napisał/a:
ezla ty chyba żartujesz "zardzewiała rama od oparów elektrolitu" co to wspólnego z całą rurownią ?
Bo przy kwasowym akumulatorze na tej zasadzie niektórzy mogą uważać że jest nie potrzebna.
Jak czarne węże się nie podobają to można założyć takie w oplocie stalowym jeżeli ma być ładniej :-)
magicl - 2012-09-04, 23:15
: Temat postu: Re: Przewody powietrzne AUT
Sarmata39 napisał/a:
Jak zobaczyłem ile w dominie jest przewodów i przewodzików powietrznych to się załamałem . Chcę to wszystko wypie....... i zostawić ładny silniczek . Mam jeszcze jakieś dopalanie spalin czy coś takiego też chcę to zlikwidować .

( przechodzę na ga 1/4 nik mechaniczny i chcę tylko zostawić odmę ze skrzynki do filtra )
Czy moto zapali bez tej całej rurowni ?
Czy ktoś już próbował usunąć te moim zdaniem zbędne rurki ?


Hej, jakies postepy w wywaleniu rurowni? Moze pare fotek z opisem co i dlaczego. Mam w planie tez wypieprzyc te cale ustrojstwo.
kmaj - 2013-06-16, 01:00
:
Zrobiłem przegląd w klamotach i trafiłem na dwa przewody. Przypomniałem sobie, że po remoncie zostawiłem je bo nie było gdzie ich podpiąć :mrgreen: zresztą wtedy bardziej liczyło się odpalenie silnika... no i zapomniałem o nich.
Przeglądam schematy, foty ze wszystkich serwisówek i nie wymóżdżę... ten mniejszy z trójnikiem (opary ze zbiornika i AQ ??)?. Obydwa wychodziły pod koło bo są umazane smarowidłem łańcucha i piachem. Mniejszy na odgałęzieniu z objemką ma dodatkową osłonę, podobnie ten większy tylko, że w dolnej części.
wojtekk - 2013-06-16, 06:31
:
kmaj, jak na zdjęciu od strony prawej tam gdzie są 2 wężyk wychodzące z jednego: ten zagięty na końcu pod kątem powiedzmy 90 stopni idzie do ga 1/4 nika w jego boczną część od strony lewej motoru powiedzmy w środek ga 1/4 nika, a ten drugi do zbiornika paliwa jak to nazwałeś OPARY.Oczywiście pojedynczy w dół.
Natomiast ten drugi przewód na rysunku pojedynczy dolny:
-komora pływakowa od spodu, lub od aku może być.



Na tym linku co podałem rurka zagięta pod kątem 90 stopni to element numer 25.
Do zbiornika paliwa numer 14 a do komory pływakowej 24.
Yukikaze - 2013-06-16, 17:28
:
wojtekk napisał/a:
kmaj, jak na zdjęciu od strony prawej tam gdzie są 2 wężyk wychodzące z jednego: ten zagięty na końcu pod kątem powiedzmy 90 stopni idzie do ga 1/4 nika w jego boczną część od strony lewej motoru powiedzmy w środek ga 1/4 nika, a ten drugi do zbiornika paliwa jak to nazwałeś OPARY.Oczywiście pojedynczy w dół.
Natomiast ten drugi przewód na rysunku pojedynczy dolny:
-komora pływakowa od spodu, lub od aku może być.
http://www.google.pl/imgr...Q9QEwAg&dur=224

Na tym linku co podałem rurka zagięta pod kątem 90 stopni to element numer 25.
Do zbiornika paliwa numer 14 a do komory pływakowej 24.


A ja Wojtku z Toba będę polemizował ponieważ ten wężyk o którym twierdzisz, że to 25 raczej jest wężykiem składającym się z numerów 11, 27,28 .
Natomiast ten drugi wężyk to wężyk numer 29.
Oba te wężyki przychodzą do baku zaraz przy kraniku.
Ten z trójnikiem to odpowietrzenie baku co by ciśnienie oparów go nie rozdeło. Natomiast ten drugi to jak Ci się paliwko podczas trinkowania przeleje to właśnie tym na podłogę nadmiar zleci (wlewa się tym otworem koło korka wlewowego).
I jeszcze kwoli wyjaśnienia > wężyk 14 (z rysunku Wojtka) i 27 sa lu 1/4 no przypięte do ramy i nigdzie nie podłączone.
Żeby nie było, że to z palca wyssane to poznałem to po tym, że oba posiadają dodatkową osłonę idąc koło silnika .
kmaj - 2013-06-16, 22:41
:
Dzięki Panowie za odpowiedzi.
Pasuje mi opcja z przewodami od zbiornika, bo zbiornik mam nieoryginalny ;-) ale to się dopiero potwierdzi jak poprzeglądam wszystkie przewody od ga 1/4 nika.
Dam znać na czy sprawa się wyjaśniła (jak wrócę do domu).
Yukikaze - 2013-06-17, 07:01
:
kmaj napisał/a:
Dzięki Panowie za odpowiedzi.
Pasuje mi opcja z przewodami od zbiornika, bo zbiornik mam nieoryginalny ;-) ale to się dopiero potwierdzi jak poprzeglądam wszystkie przewody od ga 1/4 nika.
Dam znać na czy sprawa się wyjaśniła (jak wrócę do domu).

To przeglądaj, przeglądaj :mrgreen: Jednak oba te przewody jak by co będą za grube do ga 1/4 nika :-P
wojtekk - 2013-06-17, 07:53
:
yukikaze, to mi troszkę namieszałeś.
Podpierając się twoim rysunkiem to wężyk numer 14 idzie z kranika do ga 1/4 nika wiadomo, zasilający główny i jedyny przewód paliwowy i u mnie tak jest i nie może być lu 1/4 no przypięty do ramy i nigdzie nie podłączony bo jak paliwo dostanie się do ga 1/4 nika?
Przeanalizuj rysunek jeszcze raz. Ja napisałem jak to jest u mnie podłączone i motor śmiga.
Yukikaze - 2013-06-17, 09:24
:
Wojtek chodzi mi o wężyk nr 14 z Twojego rysunku . Czyli chodzi o odpowietrzenie ga 1/4 nika.
Na 2gim zdjęciu mam to pociągnięte na zielono.
Na pierwszym przewody które zostały kmaj-owi
I oczywiście Twoje podłączenie ga 1/4 nika i baku jest nawet lepsze bo odpada jeden przewód 8-)
wojtekk - 2013-06-17, 11:11
:
Ale mi namieszałeś.
Wiem o co Ci chodzi tylko rysunków za dużo.
To co na ostatnim zdjęciu to zkumałem z twojego postu wyżej.
Ja tą rurkę którą masz pod siedzenie mam założoną do baku na odpowietrzenie i sądzę, że nic to nie zmienia za wyjątkiem tego, że mam jedną rureczkę mniej.
Może coś by się zmianiło jak bym je 1/4 dził cały czas po kolana w wodzie ( wtedy zamiast spod siedzenia powietrze przy podciśnieniu w baku zassa wodę z kałuży)ale tak normalnie to chyba obojętnie bo odpowietrzenie baku jest i przelew ga 1/4 nika też.

Tak patrzę na to twoje pierwsze foto w ostatnim poście i powiem Ci , że ja to mam inaczej w moim baku tzn. mam jedną rureczkę wolną a druga to już przy kraniku a ty masz 2 wypustki i jeszcze do kranika jeden?

Czyli reasumując to co zaznaczyłeś na zielono na tej samej zasadzie masz w baku jedną wypustkę z wolnym przewodem w dół i w górę tak? a jeden bezpośrednio w dół i jeszcze jeden na kraniku do zasilania ga 1/4 nika.
Czy ta wolna w górę co idzie wchodzi do puchy od filtra powietrza, ta z baku.
Yukikaze - 2013-06-17, 13:24
:
wojtekk napisał/a:

Ale mi namieszałeś.
Ja tą rurkę którą masz pod siedzenie mam założoną do baku na odpowietrzenie i sądzę, że nic to nie zmienia za wyjątkiem tego, że mam jedną rureczkę mniej.

Dokładnie to samo napisałem wyżej i sądzę że też tak sobie i ja uczynię :mrgreen:

wojtekk napisał/a:

Tak patrzę na to twoje pierwsze foto w ostatnim poście i powiem Ci , że ja to mam inaczej w moim baku tzn. mam jedną rureczkę wolną a druga to już przy kraniku a ty masz 2 wypustki i jeszcze do kranika jeden?

Tak . Mam kranik plus dwa wyjścia na wężyki . Jeden grubszy prosty i drugi cieńszy z trójnikiem na tej zasadzie co ga 1/4 nik .

wojtekk napisał/a:

Czyli reasumując to co zaznaczyłeś na zielono na tej samej zasadzie masz w baku jedną wypustkę z wolnym przewodem w dół i w górę tak? a jeden bezpośrednio w dół i jeszcze jeden na kraniku do zasilania ga 1/4 nika.

Dokładnie :mrgreen:
wojtekk napisał/a:

Czy ta wolna w górę co idzie wchodzi do puchy od filtra powietrza, ta z baku.

Nie. Do filtra idzie tylko odpowietrzenie karterów z separatora który zostanie na półce a ja puszczę wężyk prosto 8-)
kmaj - 2013-07-10, 20:57
:
Sorry, ze dopiero odpisuje. Temat wyleciał mi z głowy :roll:
Okazało się, ze to przewody od oryginalnego zbiornika, bo odpowiadają długością a przewody przy ga 1/4 niku mam wszystkie.
Dziękuje Panowie za wyczerpujące objaśnienia ;-)