Honda NX 650 Dominator

REGULACJE i USTAWIENIA - Ga 1/4 nik-uwaga

piwek - 2012-07-16, 12:02
: Temat postu: Ga 1/4 nik-uwaga
Pamiętacie,gdy miałem problem z ga 1/4 nikiem,słabo odpalała moja xr na zimnym,na ciepłym też słabo.Mechanik odkrył,że łapie lewego powietrza,co skutkowało luzem na przepustnicy.Długo szukałem i znalazłem gościa od ga 1/4 ników w Lublinie.Przez tel powiedział,że będzie trzeba rozwiercić otwór,włożyć tuleje i złożyć.Dziś dzwoni i mówi.Luz na ośce jest w normie,mieści się-05-07,podobno ok.Rozłożył,wyczyścił ga 1/4 nik i mówi mi,że będzie mnie to kosztowało 215 pln z wysyłką.Normalnie myślałem że zejdę z tego świata.Mówi,że u niego czyszczenie,rozebranie i złożenie ga 1/4 nika kosztuje ok 180 pln.Sam bym to zrobił,gdybym wiedział.Wtopa,człowiek uczy się na błędach,szkoda,że na swoich.Przestrzegam więc.Koleżka z Lublina,dokładnie uzgadniajcie z nim cenę wcześniej,choć ja próbowałem i nie dało się.Ot taka sobie moja historia.Zonk
mariusz - 2013-09-03, 17:22
:
no czyszczenie 180 pln wysyłka 35pln
;-)
slawi2006 - 2014-01-31, 03:55
:
Hej. Mam temat następujący. Moja Honda po niepaleniu w przeciągu 24 godz ma taki objaw ,że chcąc ją zapalić muszę czasem wcisnąć dwa razy starter. Stojąc parę dni lub gdy jest całkowicie wystudzona po zapaleniu pierwszym razem zgaśnie po chwili lub nie odpali .Gdy już łapnie temp. pali od strzała. Może to mały problem ale mnie denerwuje. Nie ma tego od wczoraj tylko od zawsze. Szukając wychaczyłem następujące usterki i dokonałem następujących czynności :
1. Pęknięty króciec - wymieniłem na nowy
2. Regulacja zaworów .
3.Czyściłem ga 1/4 nik .
4.Czyściłem filtr w baku z myślą że paliwo nie dochodzi
i dalej to samo .
Myśląc teraz na spokojnie doszedłem do wniosku że może to być zaworek iglicowy w ga 1/4 niku .
Nie wiem dorad 1/4 cie mi coś ... Z góry dziękuję :-P
adziad - 2014-01-31, 08:05
:
Panikujesz, duże single nigdy nie były chętne do zapalania. Mój dominator palił po przestoju dopiero jak spuściłem z ga 1/4 nika i napuściłem nowej wachy to palił. Xr to odpala na zimno czasem po 15 kopach.

2 razy starterem? Szanowni jak u Was? bo u mnie to raczej norma była......
slawi2006 - 2014-01-31, 10:05
:
Tylko miałem wcześniej Domina i palił na strzała :P
maniek - 2014-01-31, 19:26
:
zawsze przed długim postojem (kilku dniowym) zakręcam kranik i wypalam , zimnego odpalam zawsze na dwa razy , jeden obrót wału przerwa drugi obrót wału i odpala, jak ciepły 99% odpala na dotyk chyba że mam wciśnięty STOP to trochę więcej czasu to zajmuje ;)
Alibaba - 2014-01-31, 22:10
:
slawi2006, zbyt pryncypialnie podchodzisz do dominatora ;-)
slawi2006 - 2014-02-02, 14:16
:
po prostu lubię jak wszystko gra :)
marizaga - 2014-03-10, 19:27
:
moim zdaniem w kontekscie odpalania wazne jest by potraktowac rozrusznik jak swego rodzaju kopke. Nie krecic po 10 sec tylko uzyc startera na zasadzie 1-3 obrotow i odczekac jesli nie odpalil. Kolejne podejscie po chwili 1-3 obroty max. U mnie taka metoda dziala lepiej niz na upartego krecenie rozrusznikiem.
A po dluzszym postoju zwykle odpala za drugim razem max 2-3 obroty.
Rolnik1234 - 2014-03-29, 08:19
:
przy moim jest tak ze jak postoi np 5 godzin to muszę dość długo kręcić rozrusznikiem ze by odpalił jak jest ciepły to tylko raz li pali jak przyczółka ;)
ja zawsze zakręcam paliwo jak dojadę do domu na kopniaka tez ma problem z odpaleniem :(
ostatnio dojechałem do domu i zakręciłem kranik jak jechałem i rano odkręcam i to samo
jak odpali i zgaszę to od strzała prawie pali zimny ;)
nie wiem co z tym zrobić bo mnie to wkurza ;(
Trol - 2014-03-29, 08:44
:
Rolnik, jak będziesz miał w baku nie za dużo paliwa (w razie awarii zaworka paliwowego coby ci dużo wachy na dywan nie pociurkło) to po je 1/4 dzie zostaw kranik otwarty , następnie sprawd 1/4 odpalanie na drugi dzień .
Rolnik1234 - 2014-03-29, 13:01
:
oki
adziad - 2014-03-29, 20:35
:
Rolnik1234, Może być na prawdę dużo przyczyn niepalenia. Mój dominator nie palił na zimno z powodu modułu zapłonowego. Jak już odpalił to działał i odpalał ponownie bez problemu. Z kolei Elizy ćwiartka nie paliła na zimno z powodu skończonych zaworów i w rezultacie nieszczelnej głowicy. Jak już odpaliła to działała i odpalała bez problemów.

Więc może być różnie. Jedyna metoda to wszystko po kolei sprawdzać;]

Może to tylko jakiś fafroch w ga 1/4 niku albo za duży luz na lince ssania i nie otwiera się do końca???? albo brudny filtr powietrza.....
Rolnik1234 - 2014-03-29, 21:20
:
moduł mi sie spalił i wymieniłem na iny i to samo .
flit powietrza jet nowy mało co je 1/4 dziłem na nim .
możne jakiś fafroch w ga 1/4 niku ja wole ga 1/4 nika nie odkręcać bo wiem ze lepiej nie zrobię tylko gorzej ;( możne jak będziesz kiedyś miał czas i sam zobaczysz na szybkiego co może być ;P
jak mam zepsuć to wole nie ruszać
00lu - 2014-03-29, 21:49
:
nie zepsujesz ostatnio sam czysciłem sobie ga 1/4 nik nie robiąc tego wczesniej nie jest trudno go wyczyscic gorzej z wyjeciem ale daje rade, sprawdzałaś styki na kostkach ? pozalewaj je wd i przeczysc. a jak wyglada świeca i kiedy wymieniałeś przewód i swiece?
Rolnik1234 - 2014-03-30, 09:59
:
muszę kupić wd ja nigdy nie wymieniałem ja mam go ok pór roku
adziad - 2014-03-30, 17:17
:
W manualu jest wszystko rozrysowane, a na youtube jest mnóstwo tutoriali odnośnie ga 1/4 ników. Wszystkie CV działają podobnie. Każdy kiedyś pierwszy raz wszystko robi. Idzie się nauczyć. Ale wymaga to czasu , chęci i dobrego manuala;] Manual jest ogólnie dostępny , a reszta to już...... :D

Kompresje ma??
Rolnik1234 - 2014-03-31, 20:13
:
ja wiem jak sie czyści w skuterze i wsk 125
ale jak sie wyjmie i sie wyczyści nie trzeba ustawiać ga 1/4 nika jakimiś prądami specjalistycznymi czy wystarczy śrubokręt do wszystkiego ?
adziad - 2014-03-31, 20:53
:
Gdybyś się zdecydował na rozkręcanie to możesz zapisać (zapamiętać) ile masz odkręconą śrubkę od regulacji mieszanki na wolnych obrotach, co by silnik ruszył po ponownym założeniu ga 1/4 nika. Oczywiście ostatecznie trza i tak ponownie ten skład mieszanki ustawić ponownie, jak już silnik odpali i się solidnie nagrzeje. Bo jak maksymalnie ją wkręcisz albo wykręcisz to może mieć problemy z odpaleniem;] ?ruby od regulacji wolnych obrotów nie ruszaj. Wszystko jest na "takiej samej" zasadzie jak w skuterze, tylko jest dodatkowo membrana , której nie wyjmuj bo łatwo uszkodzić, jeżeli silnik się wkręca na obroty i jedzie to membrana jest w dobrym stanie i nie trza jej ruszać. Jak rozłożysz ga 1/4 nik to zakumasz jak działa i wtedy już będziesz wiedział sam z siebie co i jak..
Rolnik1234 - 2014-04-01, 10:08
:
a poskładałeś swój motor co ostatnio pokazywałeś ze masz w proszku ;D
jak coś wezne kupla on troche bardziej kuma jak coś jak mu sie nie uda to poproszę pana jak pan będzie w naszych okolicach :)