Honda NX 650 Dominator

ZASILANIE I WYDECH - Większa moc - mniejsza dysza główna?

Cezary - 2012-07-13, 04:58
: Temat postu: Większa moc - mniejsza dysza główna?
Cześć. Ponieważ ostatnio zmieniałem w mojej XBR-ce wałek rozrządu (na 44 km), pojawił się towarzyszący temat wymiany dyszy głównej. Zawsze byłem przekonany, że większa moc to i większa dysza, tymczasem znalazłem materiały świadczące, że w różnych wersjach pojawiały się odmienne dysze główne, łacznie trzy (152, 158 i 165), ale co dziwne - w takim układzie, że wersja silniejsza miała dyszę odpowiednio mniejszą.
Sprawdziłem 2 1/4 ródła i... rzeczywiście. Jedno tu:
http://www.dolecek.de/xbrat/drossel.htm
drugie - w załączniku.

Nie wiem, czy w Dominatorze jest podobnie, ale czy może mi ktoś wyjaśnić, dlaczego większej mocy towarzyszy mniejsza dysza?

Dotąd cierpię na "dziurę w obrotach" - osobny temat - z czym próbowałem walczyć zmieniając dyszę na większą - może należy pójść w przeciwną stronę?
1krzysztof - 2012-07-13, 06:27
:
Rzuciło mi się w oko, że w zestawach części dla wersji mocy: 32KW i 20KW są nie tylko inne dysze, ale też inne wałki, zwężki ga 1/4 nika i zębatka (ale to ostatnie jest bez znaczenia w tym przypadku).
Czyli, nie zawsze mniejsza dysza oznacza mniejszą ilość mieszanki dostarczonej do cylindra. Sądzę, że charakterystyka wałka (przebieg przepływów i czasu napełniania) ma tu zasadnicze znaczenie.
Nie wiem, czym jeszcze różnią się te dwie wersje mocy, możliwe, że charakterystyką układu wydechowego.
Wniosek jest jeden: modyfikacja silnika musi być modyfikacją kompleksową.
Tezla - 2012-07-13, 11:09
:
Honda XL open ma dysze 2 x 118 a dławiona 2 x 120 to nie jest więc wyjątkowa sytuacja, je 1/4 dziłem na obydwu zestawach ale tak rzadko jechałem z maksymalnie otwartymi przepustnicami (kiedy dysze główne mają swój głos) że nie było nawet jak tego porównać, zostawiłem 118.

Trochę większe dysze czasem wstawia się tylko ze względu na obniżenie temperatury spalania bo bogatsza w paliwo mieszanka chłodzi silnik od środka i tak np w V2 spotyka się większą dyszę na tylnym cylindrze.
1krzysztof - 2012-07-13, 11:58
:
Tezla słusznie prawi :-)
madart - 2012-07-13, 14:05
:
do wypowiedzi tezli dodam, że rozmiar dyszy jest też zależny od kształtu iglicy, np. przy zmianie z oryginalnej na 'prawidłową' u nas (ktm) schodzi sie ze 175 na 168 i nawet niekiedy 158
Cezary - 2012-07-13, 17:34
:
Dziękuję. To mi trochę wyjaśniło. Przywrócę ga 1/4 nikowi z Dominatora, który wstawiłem do mojej XBR-ki oryginalną dyszę 156, skoro jest ona skojarzona z iglicą. Ewentualnie jak zejdę na 152, przełożę i iglicę ze starego ga 1/4 nika.

Cóż, w wyciąganiu i wkładaniu ga 1/4 nika mam już sporą wprawę.
Cezary - 2012-07-17, 17:06
:
Zamówiłem 3 kolejne dysze poniżej 152. 152 nawet przy zakręconej śrubie mieszanki daje okopconą świecę. Teraz wiem, że trzeba iść w tą stronę.
maniek - 2012-07-17, 19:22
:
może trzeba przyjrzeć się śrubie mieszanki ?
Tezla - 2012-07-17, 21:42
:
Cezary napisał/a:
nawet przy zakręconej śrubie mieszanki daje okopconą świecę
Ilość paliwa na wolnych obrotach dozuje dysza wolnych obrotów, zakręcasz kanał jej powietrza dodatkowego i się dziwisz że świeca zakopcona?
adziad - 2012-07-17, 22:03
:
no w sumie też logiczne z tymi mniejszymi dyszami. Jeżeli wałek rozrządu ma wyższe krzywki to ilościowo więcej mieszanki łapie do komory spalania, więc może dysze powinny być trochę mniejsze. Najlepiej kupić zestaw kilku dysz, są takie na necie, i przekładać obserwować. Pracochłonne to, ale też mnie czeka w cebuli....


Z tego co pisałeś masz wałek od ?wiątka, a nie oryginalny hondowski, stąd zapisy na forach odnośnie dysz mogą być nieadekwatne do Twojej sytuacji. ?wiątek mógł sobie odpierdolić tak autorską rze 1/4 bę, że może będzie trza jakąś całkiem dziką dyszę wstawić (tak tylko dywaguję)

W sumie różne opinie ba temat tej firmy już słyszałem.


Powodzenia, śledzę temat z niepokojem;]
Cezary - 2012-07-18, 12:20
:
Tezla napisał/a:
Cezary napisał/a:
nawet przy zakręconej śrubie mieszanki daje okopconą świecę
Ilość paliwa na wolnych obrotach dozuje dysza wolnych obrotów, zakręcasz kanał jej powietrza dodatkowego i się dziwisz że świeca zakopcona?


Ustalmy jedno - żeby wzbogacić mieszankę trzeba wkręcać czy wykręcać?
madart - 2012-07-18, 14:00
:
w dominatorze wykręcanie wzbogaca, w innych moze byc inaczej
adziad - 2012-07-18, 17:47
:
Wygląda na to że w dominatorze śruba regulacji dawkuje paliwo tak jak to Madart pisze.

tutaj przydatny link:

http://www.youtube.com/watch?v=YxpQjDQzX7g
Cezary - 2012-07-18, 19:05
:
Mnie się też tak wydawało - że w ga 1/4 nikach Keihin VE wykręcanie wzbogaca. Filmik mnie tylko utwierdził. Lokalizacja śruby składu mieszanki wskazuje jednoznacznie, że jest to śruba paliwa a nie powietrza. Generalnej zasady jednak nie ma, by zacytować klasyka gatunku: "zależnie od sposobu regulacji składu mieszanki biegu jałowego, rozróżnia się ga 1/4 niki, w których reguluje się dopływ powietrza do układu biegu jałowego lub dopływ paliwa do układu biegu jałowego" (Rafał Dmowski "Ga 1/4 niki motocyklowe", Warszawa 2004, s. 47).
Cezary - 2012-07-20, 05:42
:
Włożyłem dyszę #142 i w końcu silnik zaczął reagować na kręcenie śrubą składu mieszanki. Za to w tej chwili śruba wolnych obrotów jest wykręcona na maksa, bo bez dodawania gazu jest przepisowe 1200. Dziś zobaczę jak motocykl sprawuje się na drodze.
Tezla - 2012-07-20, 07:02
:
Lubię od czasu do czasu zaspokoić sobie chęć wyskoczenia z odwrotną opinią :-) a akurat w takich sprawach jak regulacja ga 1/4 nika wszelkie dywagacje na forum mają poboczne znaczenie bo śrubki ustawia się tak żeby silnik pracował najrówniej a nie tak jak wychodzi z teoretyzowania ;-)

Cezary napisał/a:
Lokalizacja śruby składu mieszanki wskazuje jednoznacznie, że jest to śruba paliwa a nie powietrza. Generalnej zasady jednak nie ma, by zacytować klasyka gatunku: "zależnie od sposobu regulacji składu mieszanki biegu jałowego, rozróżnia się ga 1/4 niki, w których reguluje się dopływ powietrza do układu biegu jałowego lub dopływ paliwa do układu biegu jałowego" (Rafał Dmowski "Ga 1/4 niki motocyklowe", Warszawa 2004, s. 47).
Nie jest to śruba powietrza jak by wynikało z mojej wypowiedzi ale paliwa tym bardziej bo ustawione jest na stałe dyszą, najbardziej pasuje śruba emulsyjna albo mieszanki, odmierzająca ilość wstępnie zmieszanego paliwa z powietrzem.
W nowym silniku kiedy uchylenie głównej przepustnicy jest minimalne zachowanie może być więc różne od zachowania na uchylonej i jeszcze dodatkowo nakładał się na regulacje będzie główny rozpylacz.
W PD03 była śrubka od dołu i wykręcanie zubożało, w chinolach też się tak dzieje.

Nie mące już, wracam do swoich ga 1/4 ników z regulowanym powietrzem :-) i w dodatku z boku a nie od dołu :-P :lol:
Cezary - 2012-07-20, 13:55
:
Na dyszy #142 je 1/4 dzi się o niebo lepiej niż na poprzednich. Silnik pracuje spokojnie i regularnie, jest mocniejszy, na czwórce go nie muli, co prawda ale na piątce nie rozwija pełnej spodziewanej mocy, lecz to już zapewne wina zużycia cylindra. Wkrótce rozbiorę górę silnika i wszystko się wyjaśni.
Artek - 2014-08-14, 07:10
:
Ma może ktoś założoną dyszę 160 w Dominatorze?bo ja taką dyszę dostałem z "nowym" ga 1/4 nikiem i nie wiem czy to dobrze,czy nie będzie go zalewać i czy nie założyć dyszy ze starego ga 1/4 nika 148.
wojtekk - 2014-08-14, 20:36
:
Artek, mają chłopaki pozakładane. Nie pamiętam tylko kto habit ma chyba.
tomekz - 2015-03-28, 22:04
:
Witam.

Miałem moto na kołkach i czekając za częściami do zawieszenia zrobiłem modyfikację gaźnika na postawie strony http://www.4strokes.com/t...r650lcarbmods/.

Miałem oryginalnie założone dysze 48/148

Założyłem teraz dysze wolnych 55 i główną 157,5. Dysze kupione po kilkanaście złotych w gmoto.pl

(Dysza główna EBC typ Keihin KJ [157,5] oraz Dysza wolnych obrotów EBC typ Keihin N424-21 [55]) Dysza wolnych jest trochę dłuższa niż oryginalnie ale spokojnie można ją zainstalować bez żadnych przeróbek.
Dałem podkładkę 0,5mm pod iglicę oraz rozwierciłem 2 otwory do 4mm w tłoczku w którym mocowana jest iglica.

Efekt końcowy jest taki że moto zrobiło się mocniejsze w całym zakresie obrotów zwłaszcza na niskich i średnich obrotach. Nie są to może jakieś spektakularne różnice ale zmiany na lepsze czuć mocno i wyraźnie :-)
Mam nx650 91r oraz oryginalne wydechy i standardowy filtr powietrza . Pewnie jak bym odetkał trochę wydechy, zmienił filtr powietrza można by było jeszcze trochę mocy wycisnąć ale w tym moto wolę jak mnie za bardzo nie słychać ;-)
nx-rider - 2015-03-29, 08:45
:
tomekz napisał/a:
oraz rozwierciłem 2 otwory do 4mm w tłoczku w którym mocowana jest iglica.


Jestem Ci winny PIFKO, właśnie się zabieram za gaźnik i coś mi się zdaję że 3 otwór też bez zastanowienia bym rozwiercił. Ale by było :evil:
PrezesASR - 2015-04-02, 17:36
:
wykonałem te modyfikacje co tomekz,
faktycznie moto fajniej się zbiera i nie szarpie przy przyspieszaniu z niskich obrotów na 4,5 biegu
ale zaczął falować na wolnych obrotach i więcej strzela przy odpuszczeniu gazu
i jako laik pytam czy coś spieprzyłem czy po prostu muszę wyregulować gaznik?
tomekz - 2015-04-02, 19:00
:
Ile masz wykręconą śrubę od mieszanki, jakie masz wydechy oraz jak wygląda świeca ?
PrezesASR - 2015-04-02, 19:08
:
3 obroty, wydechy standardowe, nie wiem jak wygląda obecna ale poprzednia na pewno była czarna
tomekz - 2015-04-02, 19:18
:
No jak poprzednio była czarna a dowaliles teraz dodatkowo paliwa to pewnie jest jeszcze gorzej. Wkręć śrubke na 2 obroty i zobacz różnicę.
adziad - 2015-04-03, 06:45
:


Ta śruba wpływa tylko na skład mieszanki na wolnych obrotach (pilot system) i powinno się ją ustawić tak aby obroty silnika na jałowym były jak największe. Jeżeli zmodyfikowaliście gaźnik w ten sposób to jest równoznaczne z większym podniesieniem iglicy na wyższych obrotach niż zwykle, silnik dostaje wtedy więcej paliwa, obwód wolnych obrotów ma tu wpływ ale baaaaardzo mały, nie jeździ się przecież na 1500-2000obr. Jest to zobrazowane na rysunku.

Następnym krokiem jest uwolnienie wydechu i filtra powietrza inaczej świeca będzie zawsze czarna. Nie ma po prostu innej możliwości, dodając paliwa trzeba umożliwić też większy przepływ powietrza. Akurat seryjne wydechy w domi idzie łatwo lekko odblokować, co daje dość wyraźny efekt przy małym nakładzie pracy. Wspomina o tym nawet sam pomysłodawca modyfikacji:

"Jetting Suggestions: With the stock exhaust at sea level and no gasohol, the jetting should be around 55/158. Jet leaner for higher altitude, richer for gasohol, or richer for aftermarket exhaust.

Important Note: These XR650L carburetor modifications work in conjunction with a free-flowing aftermarket style air filter and removed airbox snorkel. These modifications might actually make your dirt bike run worse without replacing the stock air filter and pulling the air-box snorkel."



Fajnie obrazuje wasz mod ten obrazek. To co zrobiliście to tak jakby dynamiczne podniesienie iglicy (jet needle) względem jej gniazda (needle jet). Wpływa to na zmianę dynamiki w środkowym zakresie obrotów, czyli tym najbardziej użytkowanym. Po raz kolejny podkreślam, że regulując skład mieszanki na wolnych obrotach możecie nieznacznie na to wpłynąć, ale jednocześnie zgubicie wolne obroty.



www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8


Artek - 2015-04-03, 09:03
:
A jak ja mam duszę 160 to też mogę ją wykorzystać do takiej przeróbki? Czy muszę kupić 157,5 i 55 duszę?
Tomkez w tym artykule po angielsku koleś mówił chyba o trochę innych dyszach, chyba 148/55, ale rozumiemże takiej może nie ma.i co rozwiercać trzeci. Otwór na 4mm jak pozostałe dwa.i to tylko te modyfikacje: dysze 157,5/55, otwory,podkładka pod ulicę.a ja mam dłubnięte tłumiki i filtr k&n.
Artek - 2015-04-03, 14:20
:
To ja też będę modował, nie wiem jeszcze tylko z jaką dysza główna 157,5 czy 160.ja swoją już kupiłem z dłubniętymi tłumikami,mam wywaloną do czysta pierwsza komorę tą prostokontną zaraz za rurą wydechową i otwory od zewnątrz.
wojtekk - 2015-04-03, 15:11
:
Artek, z tego co się orientuję to kilka osób ma właśnie 160 dyszę główną i nie wiem czy w pierwszych rocznikach właśnie takich dysz nie było. 148 główna to oryginalna. Przynajmniej tylko z takimi się spotkałem.
Artek - 2015-04-05, 13:33
:
to spróbuję to zrobić z dyszą główną 160/55 jak bedzie kiepsko to wsadzę 157,5 i zobaczymy.lubię takie eksperymenty :).
PrezesASR - 2015-04-07, 12:45
:
wkręciłem 1,5 obrotu i w sumie wszystko wróciło do normy jak przed modami tzn trzyma stałe obroty i czasem sobie cicho prychnie przy odpuszczaniu gazu ale jest ok
wykąpałem tez filtr bo zasyfiony był, przyda się nowy (jaki polecacie ?)
w planach mam też modyfikacje wydechów tzn wywalenie lewego tłumika, zespawanie kolanek, wybebeszenie prawego (ktoś to robił? jakieś porady, sugestie?)
Artek - 2015-04-15, 11:46
:
a może powinienem włozyć większą dyszę wolnych obr.jezeli mam dyszę główną 160?są jeszcze większe dysze wolny do naszego gaźnika?
wojtekk - 2015-04-19, 20:17
:
Poda mi ktoś dokładne wymiary dyszy głównej i wolnych?
Oczywiście nie chodzi mi tu o wielkość otworu tylko wysokości, szerokości i gwinty.
tomekz - 2015-04-20, 16:43
:
Kupowałem niedawno nowe dysze to mogę Ci pomierzyc oryginalne stare. Tylko powiedz jak się skok gwintu mierzy.
Artek - 2015-04-20, 17:48
:
Chyba trzeba mieć taki przyrząd do mierzenia skoku gwintu nazywany potocznie grzebieniem,to są takie blaszki z zabkami które trzeba dopasowac do wybranego gwintu i odczytac wymiar który jest wybity na danej blaszce.ładnie wytłumaczyłem?
tomekz - 2015-04-20, 19:11
:
No to mogę pomierzyc bez skoku gwintu lub podać linki do zakupu nowych pasujących zamienników dysz 😃
Oczywiście jeżeli Ci to Wojtek pomoże...
adziad - 2015-04-20, 19:50
:
tomekz, szybkich to wystarczy, że podasz M gwintu, wszystkie dostępne mają skok 0,75, a czy sam łepek będzie szerszy czy węższy (mikuni keichin delorto) to już nie robi

O ile dobrze pamiętam to główna będzie keihin M5 : http://www.larsson.pl/ind...no=MzQ3MDE2NQ==



Potwierdźcie...

A wolnych po co chcesz zmienić? Nie idzie w granicach czterech obrotów śrubą ustawić najwyższych obrotów silnika??? czy się zapchała i nie idzie jej reanimować??

http://www.larsson.pl/ind...no=MzQ3MTE2NA==


tomekz - 2015-04-20, 20:13
:
Dysza główna jest M5 - kupowałem taką http://gmoto.pl/dysza-glo...1575,10333.html

Natomiast wolnych obrotów http://gmoto.pl/dysza-wol...1-55,10363.html
W oryginale jest krótsza bo ma długość całkowitą 23,5mm ale spokojnie daje się zamontować ten typ z linku wyżej i działa poprawnie.
wojtekk - 2015-04-20, 20:18
:
adziad, chciałem mody porobić jak chłopaki czyli główna wolnych 55 a główna 157,5.
Skok gwintu mnie nie interesuje tylko pani w sklepie powiedziała że ma 3 rodzaje dysz, wysokości łepka i szerokość gwintu była by potrzebna.
Tak jak pokazałeś na 1 fotce jest extra tylko niech ktoś potwierdzi aha i się zastanawiam czy nie wystarczy zmiana tylko głównej na większą.
Pisali że po modach silnik elastyczniejszy, mniej szarpie itd itp.
Jeżeli chodzi o moje moto to śmiga fajnie ale jak się człowiekowi nudzi to działa :mrgreen:
tomekz dzięki za podpowiedź.
tomekz - 2015-04-20, 20:26
:
Wojtek jak się nudzisz to możesz zrobić. Gorzej nie jest :-)
adziad - 2015-04-20, 20:27
:
wojtekk, z dyszą wolnych to jest tak, że ona ustala tylko maksymalną możliwą dawkę paliwa , a tak naprawdę to iglicą śruby regulujesz tą dawkę. Dyszę wolnych powinno się zmienić na mniejszą gdy maksymalne obroty silnika uzyskuje się ze śrubą wykręconą mniej niż 0,5. Zmienia się na większą gdy maksymalne obroty uzyskuje się przy wykręceniu więcej niż 3- 4 obroty. Tyle filozofii, nie ma sensu wstawiać większej dyszy jak i tak śrubą potem zmniejszysz dawkę powiedzmy o połowę... Trzeba to eksperymentalnie inaczej nie ma sensu.

edit:

No dobra zastanowiłem się jeszcze raz i racja, w gaźnikach CV (dominator) zmiana dyszy wolnych na większą da lekki efekt wzbogacenia mieszanki niezależnie od śruby regulacji. Tam pod przepustnicą są jeszcze dodatkowo ze 2 (chyba dwie) dziurki przez które leci paliwo bezpośrednio z pominięciem śruby regulacji. W gaźnikach z płaską mechaniczną przepustnicą jest jedna dziurka gdzie paliwo ogranicza śruba i to co pisałem wyżej sprawdza się.

W dominatorowym gaźniku zmiana dyszy wolnych może przynieść korzyść;]
wojtekk - 2015-04-21, 05:08
:
tomekz, czyli co masz wątpliwości co do poprawy pracy silnika przy tych modach z zmianą dysz i podniesieniem iglicy + wiercenie większych otworów na 4mm w tym plastikowym ustrojstwie?
Artek - 2015-04-21, 08:12
:
Ja kupiłem tą dysze wolnych obrotów 55 co tomkez mówił,ale nie będę zmieniał dyszy głównej na 157 jak mam 160,dam podkładne 0,5 pod iglicę i rozwiercę otwory na 4mm i zobaczę jak będzie,czy z technicznego punktu widzenia może być lepeij lub gorzej na większe dyszy głównej,bo jak będzie kiepsko to dokupię dysze 157,5 i włożę.
wojtekk - 2015-04-21, 08:20
:
Artek, czekam jeszcze na Twoją opinię o skutkach takiego "tuningu"
tomekz - 2015-04-21, 08:24
:
Wojtek spokojnie polecam wykonanie takiego moda. Jest różnica na plus oczywiście ale nie jest jakaś spektakularna ale wyraźnie odczuwalna. No chyba że to spory efekt placebo ;-)

Tak czy siak żałować raczej nie będziesz :-)
wojtekk - 2015-04-21, 08:38
:
tomekz, zamówienie poszło. Jutro będą dysze a do końca tygodnia je zamontuje.
Artek - 2015-04-22, 16:19
:
Bardzo nie wiele trzeba rozwiercic te dwa otwory,zaledwie 0,4 mm.
Artek - 2015-04-23, 09:48
:
a tak przy okazji do czego służy plastik nałożony na dyszę wolnych obrotów w komorze pływakowej?http://www.4strokes.com/tech/honda/xr650lcarbmods/images/14069988-L.jpg
W czym pomaga a w czym przeszkadza :D?
tomekz - 2015-04-23, 11:18
:
Nie wiem po co to jest ale przy ostatnim grzebaniu wywaliłem ten plastik. Teraz w gaźniku więcej paliwa się mieści ;-)
wojtekk - 2015-04-23, 12:02
:
Moje dysze właśnie doszły. Kiedy zamontuję to nie wiem. Za mało coś czasu.
Co do tego plastiku to ja bym zostawił. No chyba że coś ogranicza.
Artek - 2015-04-27, 21:33
:
A więc dokonałem tych modyfikacjI w gaźniku na duszach 55/160, śruba regulacji na dwa obroty zakręcona,i póki co powiem szczerze dupy nie urywa, niby zrżezrywnaest, ale na ten POWER muszę jak by chwilę poczekać,a szarpać dalej szarpie tak samo,i zdecydowanie nie toleruje przyspieszania np.na drugim biegu z 2000 obr.musiał by się ktoś przejechać i ocenić.
Alibaba - 2015-04-27, 22:00
:
Artek, 2000 obr. to nie jazda na dominie , dopiero od 2500 - 3000 można startować , po niżej tych obrotów każdy domin będzie szarpał.
wojtekk - 2015-04-28, 06:20
:
Artek, chyba nie oczekiwałeś, że po tych zmianach będzie dupę urywało. Może się deczko poprawić ale bez przesady.
Artek - 2015-04-28, 08:16
:
wojtekk, Alibaba, wiem,i niczego się nie spodziewałem,tylko koledzy którzy to zrobili mówili że bedzie trochę lepiej,moto jest zrywne,ale wydajem mi się że na ten full power muszę chwilkę poczekać,może powinienem jednak włożyć dyszę 157?Adam musić się nią przejechać i zobaczyć jak ten silnik działa i czy dostaje pełną moc w tedy kiedy powinien,Wojtek ty też mógłbys się nią przejechać :),Ciężko mi ocenić czy jest lepiej,bo power ma,muszę ją jeszcze stestować!na asfalcie zapyla,ale muszę jeszcze zobaczyć na szuterku rwie.
wojtekk - 2015-04-28, 08:20
:
Artek, nie no jak tam expertem nie jestem i jeszcze u siebie nie modziłem. To ty musisz być zadowolony. Zawsze możesz zmienić na to co było jak nie odczuwasz różnicy. Każdy motor jest inny i to ty musisz to czuć.
tomekz - 2015-04-28, 08:23
:
U mnie przy zębatkach 14/47 na 2 biegu przy 2 tys nie szarpie. Jadę te 2tys na dwójce odwijam szybko i przednie koło traci przyczepność ;-)
Po modyfikacji nie ma może efektu WOW ale poprawa jest odczuwalna. Nawet jak jest to tylko w głowie to i tak warto :-) hehe
Artek - 2015-04-28, 09:21
:
Kurna tomekz, to ty masz jakiś nie samowicie mocny sprzęt,moja też zasuwa,ale na koło nie idzie i szarpie na dwójce,ja nie mogę zejśc na drugim biegu do 2000obr a przełożenie mam to samo.
wojtekk - 2015-04-28, 09:57
:
Artek, musi iść w górę zwłaszcza przy takim przełożeniu 14/47 to fruwa. u mnie 14/45 bez przerabiania gaźnika przednie podnosi z 2 biegu.
Artek - 2015-04-28, 11:12
:
Momencik, oryginalnie jest 15/47? To ja mam oryginał, przełożeń nie zmieniłem,a na koło i tak nie potrafię jej postawić, nawet oderwać koło trochę, Alibaba postawił ją kiedyś.
wojtekk - 2015-04-28, 11:45
:
Oryginalnie zawsze było 15 z przodu. Tył to różnie w najstarszych 45 później 47 a w nowszych 46.
Zamontuj do przodu 14 to wiele się zmieni w kwestii oddawania mocy na plus ale jak śmigasz trasy to zostaw 15.
Artek - 2015-04-28, 17:16
:
A więc,moc jest,polatałem teraz nią w koło komina,trochę po czarnym trochę po szutrze i jest raczej ok,w każdym razie gorzej nie jest,wojtekk przełożeń nie bedę zmieniał bo jak będę jechał gdzieś dalej to bedzie problem 90 km/h to i tak jest malutko jak na prędkośc przelotową nie chcę miec jeszcze mniej.
Danas - 2015-04-30, 05:16
:
U mnie ten modernizacje ga1/4nika ktoś już zrobił wcześniej. Dysze mam 48/155 i moc z dołu jest.
Artek - 2015-04-30, 17:14
:
słuchajcie,tak jak pisałem wcześniej że jest dobrze,to jednak nie bylo,dostawała za dużo paliwa i ją skreciłe ją o ćwierć obrotu z dwóch i się polepszyło i pogorszyło jednocześnie bo zaczęła mi gasnąc,przygasać na światłach gaźnik zaczą się ksztusić przy redukcjach a jak miała więcej paliwa to była słabsza ale nie gasła,dziś stwierdziłem że jeszcze nie pracuje jak należy i skręciłem ją o następne ćwierc obrotu i teraz jest chyba tak jak być powinno ale nadal potrafi się przydławić,zgasnąć.Co tu z tym robić?zostawić tak i się przyzwyczaić?
tomekz - 2015-04-30, 19:31
:
U mnie wolne obroty też takie trochę nie równe. Jak jest poniżej 1500 to czasami potrafi zgasnąć na wolnych... ale wcześniej przed modem też tak raczej było.
Ogólnie tak czy siak dopóki jedzie to banan jest :-)
nx-rider - 2015-05-02, 11:41
:
Mam do was prośbę
Z racji że jak już się wezmę za gaźnik, chciałbym mieć wszystko przygotowane (podobnie jak wojtekk) czy ktoś może podać kompletny wymiary podkładki
- grubość
- średnica zewnętrzna
- średnica wewnętrzna

z góry dzięki
Artek - 2015-05-12, 14:24
:
kupiłem se dyszę 157,5,wywalę tą 160tkę póki mam gazior na biórku i zobaczymy czy będzie rużnica.nx-rider, jakiej podkładki?
nx-rider - 2015-05-12, 16:25
:
Artek napisał/a:
jakiej podkładki?

Artek - pod iglicę
Artek - 2015-05-13, 17:33
:
nx-rider, moja ma 0.6mm na 0.65,jest odrobinę szersz ni główka iglicy,tam gdzie jest ten kołnierz iglicy na górze to podkładka jest troszkę szersza,ale idealnie się wpasowuje w to małe zagłębienie w cylindrze a gróbość to 0.6 lepszej nie znalazłem miałem jeszcze tylko 1 mm ale to już za dużo by było,a średnica wewnętrzna to 0,3.
tomek77 - 2017-05-22, 17:04
:
witam serdecznie ,sorki za moje lenistwo , bo pewnie gdzieś cos ktoś pisał ,ale podpowiecie gdzie zanabędę dysze do gaziora ,bo muszę chyba troche poeksperymentować z moją padlinką ?
adziad - 2017-05-23, 16:27
:
tomek77, http://www.larsson.pl/index.php?c=od&t=dysza

ale dyszę to se już chyba znajdziesz??:D
tomek77 - 2017-05-24, 13:32
:
dzieki adziad na chwilę obecną to juz nie wiem sam co robić ,głowica znowu w naprawie ,wysunęło sie oczywiście prawe gniazdo zaworowe ,chyba wyje..... ten tłok 11,5 :1 i 102 mm średnicy, wstawie tłok taki jak inzyniery japońskie przykazały , może za cienki ze mnie tjuningowiec i nie moglem zgrać tego wszystkiego hot camsy -sramsy ,silnik w mojej hondzinie nie powiem miał teraz specyficznego kopa , ale był taki mało kulturalny ,drgania,skłonność do spalania stukowego i ogolnie taki mało elastyczny , dzieki jeszcze raz za podpowiedz i pozdrowionka.
Cezary - 2017-10-05, 22:30
:
A ja w końcu wywaliłem oryginalny gaźnik i wrzuciłem FCR 41 MX. Było z tym trochę zabawy, bo gaźnik polecany do tuningu Dominatora, ale nie uwzględniłem tego, że silnik mam w innej ramie (Honda XBR 500 z silnikem Dominatora). Gaźnik ni cholery nie pasował w przestrzeń po oryginalnym. Kolidował z ramą. Już przestałem liczyć, że go wstawię, ale się udało. Wywaliłem airbox, dosztukowałem króciec gaźnika za pomocą rurki aluminiowej i węża gumowego o średnicy wewnętrznej ponad 40 mm. Gaźnik podwiesiłem z drugiej strony na dorobionej podpórce, aby się nie urwał, bo airbox nie trzyma, gdyż go już nie ma (jest filtr stożkowy K&N). Z efektu jestem zadowolony, zwłaszcza z natychmiastowej reakcji na dodanie gazu - mechanicznie sterowana płska przepustnica i pompka przyspieszająca - krótko mówiąc daje kopa. Jedynie przy dużych prędkościach chyba mieszanka za uboga, bo lubi czasem strzelić, podobnie jak przy nagłym zamknięciu przepustnicy. Przy najbliższej okazji iglica pójdzie o stopień w górę. Generalnie gaźnik jest bardzo konfigurowalny - osobne dysze powietrzne i paliwowe dla obiegu głównego i wolnych obrotów, dysze popularne i niedrogie (Aliexpress). Do tego koniec z wyciąganiem gaźnika w celu wymiany dyszy. W komorze pływakowej jest wykręcany korek. Wystarczy więc lusterko i odpowiedni kluczyk nasadowy. Co jeszcze? Po raz pierwszy mam do czynienia z ciepłym ssaniem. Było na przycisk w gaźniku, gwint taki jak przy zwykłym ssaniu. W krótkim czasie przekonałem się do czego to służy. Przy ciepłym silniku trzeba używać, bo jest problem z zapaleniem. Wkładanie łapy pod bak było kłopotliwe i kończyło się oparzeniami, więc ostatecznie dorobiłem linkę z manetką na kierownicy.
Tak więc mogę polecić. W oryginalnym Dominatorze gaźnik będzie pasował w miejsce fabrycznego.
nx-rider - 2017-10-06, 06:21
:
Cezary piszesz
Cezary napisał/a:
przy dużych prędkościach chyba mieszanka za uboga

a następnie piszesz o ciepłym ssaniu
Cezary napisał/a:
Przy ciepłym silniku trzeba używać, bo jest problem z zapaleniem.


Więc coś mi nie gra. Ciepłe ssanie jest do zubożenia mieszanki, skoro na nim pali a bez niego nie to znaczy że mieszanka jest za bogata.
Cezary - 2017-10-06, 09:07
:
A ja myślę, że może być tak, że na wolnych obrotach mieszanka jest za bogata i trzeba zmniejszyć dyszę paliwiową wolnych obrotów, za to dysza główna może być za mała i przy pełnym lub prawie pełnym otwarciu mieszanka jest zbyt uboga. Zacznę jednak od podniesienia iglicy.
zuczek 38 - 2017-10-07, 08:12
:
Do Japończyka też nie zamontujemy bo też mi kolidował z ramą i sobie dałem spokój , ale już do włocha by się nadał .