Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Wałek rozrządu UŻYWANY vs REGENERACJA vs NOWY

bizarre666 - 2012-06-27, 18:34
: Temat postu: Wałek rozrządu UŻYWANY vs REGENERACJA vs NOWY
Tak się zdarzyło że podczas remontu domina wyszło że krzywki na wałku rozrządu są już wyżłobione, a d 1/4 wigienki wyklepane :cry:
Na alledrogo są pojedyńcze d 1/4 wigienki ok.100zł a sam używany wałek też nie jest tani 300-500zł
I tu moje pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów:
A może by tak regenerować?
?wiątek w Bydgoszczy podobno za ok. pięć i pół stówy regeneruje komplet d 1/4 wigienki i wałek.
Słyszał ktoś o ich regenerowanych elementach?
Pozdrawiam!


W tytule dodano NOWY - kmaj
Raviking - 2012-06-27, 18:50
:
słyszałem o ?wiątku opinie i złe i dobre,złych jest więcej.
Byłem wczoraj w RPMie na Rakowej,nowa d 1/4 wigienka kosztuje około 160 zł więc 100 zł za używke to troche drogo,poszukaj w sklepach w USA wychodzi o wiele taniej,
a wałek można zakupić używke w całkiem dobrym stanie
Cezary - 2012-08-10, 22:57
: Temat postu: AUTODESTRUKCJA WAŁKA OD ?WIĄTKA
Szlag mnie trafia! Na wałek od ?wiątka wydałem prawie 600 zł. Po przebojach z eksperymentalnym dobieraniem dysz je 1/4 dziło mi się nie 1/4 le przez 2000 km.
Ponieważ jednak niepokoiły mnie stuki z okolic głowicy postanowiłem wymontować ją i przyjrzeć się zaworom i d 1/4 wigienkom.
Odkryłem przy tej okazji, że doszło do małej katastrofy - wałek ma kolory świadczące o przegrzaniu i ma wytarte krzywki, szczególnie dwie - od zaworów wydechowych. Wytarte są też współpracujące z nimi d 1/4 wigienki. Po wyjęciu wałka znalazłem wewnątrz głowicy, obok jednego z łożysk gwintowaną końcówkę, która zaślepiała jeden z końców wałka. Jej wypadnięcie było przyczyna tego, że olej uciekał przez łożysko i środek wałka zamiast przez otworki w krzywkach.
Napisałem już do ?wiątka, ciekawe co odpisze. Uważam, że powinien mi zrobić nowy wałek i zregenerować d 1/4 wigienki. Stać go na to - ma sprzęt, ludzi i pieniądze (a ja 3 lata zbierałem się, by zamówić ten pieprzony wałek!).
Ale może by już pomyśleć o rzeczoznawcy a konto ewentualnego postępowania? Jak wyślę wałek, to dowód zniknie.


Temat: AUTODESTRUKCJA WAŁKA OD ?WIĄTKA (posty od: 2012-08-10, 22:57 do 2012-10-13, 18:34 ) został scalony z tematem Wałek rozrządu używany vs regeneracja - kmaj
Raviking - 2012-08-11, 10:07
:
mam nastepne potwierdzenie ,że ?wiątek jednak wałków "robić" nie powinien .Skoro był to pierwszy wałek do XBRy to powinien zrobić super tanio z dożywtnią gwarancją.
za 600zł spokojnie znajdziesz wałek z NXa,szukaj z oznaczeniem na wałku "R4"
Cezary - 2012-08-11, 10:12
:
Z tego co wiem, to NX ma dekompresator na wałku, w związku z czym krzywki są przesunięte w stosunku do wałka XBR. Trzeba by więc dać też pokrywę zaworów od NXa.
A może NX z wałkiem R4 miał dekompresator na linkę?
Raviking - 2012-08-11, 17:21
:
Cezary napisał/a:
A może NX z wałkiem R4 miał dekompresator na linkę?

u mnie jest "R4" i wydaje mi się ,że jest "ostry" :mrgreen: nie spotkałem jeszcze domina z takim wałkiem
Cezary - 2012-08-11, 18:14
:
Ale też ma automatyczny dekompresator?
Raviking - 2012-08-11, 18:44
:
tak ma,ale deko jest demontowalne
Cezary - 2012-08-11, 18:48
:
Tak, ale wtedy nie ma dekompresatora ani automatycznego ani na linkę. Chyba, że da się przełożyć same d 1/4 wigienki z NX do pokrywy XBR.
Raviking - 2012-08-11, 19:20
:
co nieKtórzy jeżdżą albo je 1/4 dzili bez deko
wydaje mi się ,że d 1/4 wigienka jest taka sama
Masz fotke drugiej strony Twojego wałka ?


adziad - 2012-08-11, 19:26
:
ojojojojoj to lipa straszliwa, a tyleś się Cezary z tym napracował. Potwierdza się jednak zła szemrana opinia o wałkach firmy świątek. Już samo dopasowanie dysz podpowiadało, że różni się krzywkami znacząco od firmowego hondowskiego, a teraz taki bubel z jakożcią samego wykonania i materiału. Teraz chyba najłatwiej wyszło sprawdzić czy nie da się głowicy całęj od domi wsadzić jakiejś przechodzonej może??
Cezary - 2012-08-11, 20:16
:
Bez dekompresatora ciężko widzę odpalanie z kopa. Rozrusznik sobie poradzi. Całej głowicy nie chcę wkładać od NX-a, bo będę mieć kiepską kompresję.

Temat przełożenia wałka z NX-a był już szeroko dyskutowany i wyszło, że albo trzeba też przełożyć głowicę, albo niektóre d 1/4 wigienki:

http://forum.motocyklisto...ni/page__st__20

W przypadku rozbieżności zdań słuszne poglądy reprezentuje Magnum 200.
adziad - 2012-08-11, 20:36
:
No ba, że ciężko. Ja to mojej 450 to wcale nie widzę, żeby bez deko odpalić. Chyba żebym se jakąś orteze na kolano na sztywno i ze 40kg hantelków do plecaka nawładował, po czym skakał rozpędem grawitacyjnym z siedziska;]
Cezary - 2012-08-11, 20:40
:
Cóż, będę się starał o reklamację, niech mi zrobią nowy wałek i zregenerują d 1/4 wigienki.
Raviking - 2012-08-11, 20:41
:
Cezary, bierzesz pokrywe z NXa wiercisz dziure na krzywke i po sprawie
Cezary - 2012-08-11, 20:49
:
To nie takie proste - wokół dziury jest tuleja zintegrowana z pokrywą. W samej dziurze wałek się nie utrzyma. Poza tym na zewnątrz ma on sprężynę, mocowaną do specjalnej śrubki w korpusie pokrywy.

Poza tym wyszłaby kompresja około 6,45:1 (objętość komory spalania wynosi w NX-ie 77,59).
adziad - 2012-08-11, 20:49
:
no właśnie odlew jest w pokrywie od nxa, tylko nawiercić. Może to będzie dobry sposób??


No i odpowied 1/4 mnie ubiegła..
Raviking - 2012-08-11, 20:50
:
Cezary, pokrywe nie głowice

edit: nie lepiej by było całą "góre" przełożyć z domina albo xry ?
Cezary - 2012-08-11, 20:53
:
Mogłoby wypalić, gdybym przełożył też cylinder z NX-a, tak, jak chciałem. Wtedy kompreja wzrosłaby do 7,8:1, przy pojemości cylindra 608 cm3. U mnie jest mniejszy skok niż w NX-ie - 75 mm.
Cezary - 2012-09-12, 22:40
:
Nadchodzi wiekopomna chwila - w tym tygodniu mają mi wysłać nowy wałek i zregenerowane krzywki. Trochę to trwało, ale firma zachowała się w porządku. Tylko straciłem już półtora miesiąca sezonu...
Hannibal - 2012-09-13, 06:30
:
ja mialem walek od nich i byl cacy :) widocznie trafiles na dzielo jakiegos ucznia :/
Cezary - 2012-10-13, 14:29
:
A oto nowy wałek. Tamten był błyszczący, a ten jest jakiś szary.
Hannibal - 2012-10-13, 17:31
:
ten tez bedzie blyszczacy jak juz go zaczniesz uzywac :)
maniek - 2012-10-13, 17:32
:
szary bo pewnie w kwasie przed zapakowaniem moczyli
Hannibal - 2012-10-13, 18:23
:
mój tez taki był oprócz ślizgu na krzywkach ze zrozumiałych powodów
Cezary - 2012-10-13, 18:34
:
maniek napisał/a:
szary bo pewnie w kwasie przed zapakowaniem moczyli

A po jaką cholerę?





Temat: AUTODESTRUKCJA WAŁKA OD ?WIĄTKA (posty od: 2012-08-10, 22:57 do 2012-10-13, 18:34 ) został scalony z tematem Wałek rozrządu używany vs regeneracja - kmaj
Raviking - 2012-12-08, 23:58
:
a może takie cuś ?
http://www.xrsonly.com/pa...-1988-up-xr650l
Habit - 2012-12-10, 07:35
:
A co z deko, przy takim ładnym wałku??
adziad - 2012-12-10, 16:09
:
Nic, tylko trza se wsadzić akumulator od zetora:D
Raviking - 2012-12-10, 16:19
:
eee tam,deko przekładasz :mrgreen:
kmaj - 2012-12-10, 20:58
:
Raviking napisał/a:
a może takie cuś ?
http://www.xrsonly.com/pa...-1988-up-xr650l


Różnią się kąty krzywek od NX?
Raviking - 2012-12-10, 21:04
:
myśle,że tak :mrgreen: w końcu XR ma prawie 60KM
kmaj - 2012-12-10, 21:15
:
607,58 PLN + przesyłka. To 1000 złotych monet zostaje w kieszeni przy kupowaniu z motorista :mrgreen:
Ile świątek i jemu podobni cenią za regeneracje takiego wałka?
Habit - 2012-12-10, 22:39
:
Ale xr ma chyba dwa ga 1/4 niki..??

Ja ostatnio pytałem u gościa co regeneruje wałki ( dostałem na niego namiar od znajomego u którego mój ojciec od 20 lat regeneruje głowice), powiedział mi, że normalnie kasuje 150złociszy za komplet czyli jedna krzywka-jeden konik w naszym przypadku 600 złotówek:)
kulka - 2012-12-11, 08:29
:
qwa , to sa polsrodki wszystko. moim zdaniem lepiej wydac i kupic nowe, mamy wtedy pewnosc ze posluzy a nie strach przed klazda jazda ze szczeznie gdzies w lesnych ostepach i cza bedzie dobic :mrgreen:
Raviking - 2012-12-30, 19:19
:
http://www.powersportsplu...00-MN9-872.html +40 $ za przesyłke ale i tak 1000 zł zostaje w kielni :)

a tu z dostawą do Polski :mrgreen: http://www.motosport.com/...?mmy_source=oem
Alibaba - 2013-02-06, 20:38
:
Xl 600 LM z 1987 potrzebuje albo nowy wałek lub regeneracja kto cos wie na ten temat
Cezary - 2013-02-07, 06:26
:
Facet o ksywie Motofisch ma niemal wszystko i to w rozsądnych cenach:
http://allegro.pl/honda-x...3005462309.html
Habit - 2013-02-07, 07:42
:
To jest gość od którego brałem silnik, a pó 1/4 niej koła, ma duuuużo części do xr xl nx fmx itd.
Zdecydowanie polecam:)
wojtekk - 2013-02-07, 08:49
:
Też kupowałem u niego kompletny wahacz z tuleją stan igła cena 50 zł tak dla przykładu.
kmaj - 2013-02-16, 15:28
:
Jako że yukikaze w swoim temacie opisuje remont całego silnika krok po kroku http://hondadominator.pl/...er=asc&start=45 - posty dotyczące regeneracji wałka rozrządu zostaną skopiowane do tego tematu.


yukikaze napisał/a:
I wrócił wałek z krzywką z regeneracji od Heinricha. Co do krzywki na wałku jest super jednak co do d 1/4 wigienki zaworowej mam mieszane uczucia :-?
Jest kilka podpaleń od spawania. Nie wiem, czy odsyłać do poprawki, czy tak zostawić bo nie będzie miało wpływu na pracę.
Oceńcie sami :



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

wojtekk napisał/a:
To nie są podpalenia tylko miejsca nie pokryte spawem.
Jeżeli chodzi o moje skromne zdanie to powinno to wyglądać jak na wałku.
Może będzie Ok, bo to dołki a nie górki ale ja bym zareklamował.
yukikaze, ile zaśpiewał za naprawę?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

yukikaze napisał/a:
Ja tez myślę, że będzie reklamacja :-P Chyba, że powie jaki to materiał to sam sobie zdjęłam :-D
Za jedną krzywkę i d 1/4 wigienkę 150 PLN.
Samej krzywki nie zrobi tylko z d 1/4 wigienką współpracującą nawet jak owa d 1/4 wigienka była dobra . Dla czego to już raczej każdy się domyśli :lol:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kmaj napisał/a:
yukikaze, reklamuj bo w tych miejscach nie będzie filmu olejowego. Powiem Ci, że d 1/4 wigienka zrobiona trochę na odwal się.
Sprawd 1/4 przykładając do krzywki czy nie wyszlifowali jej na półokrągło.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

maniek napisał/a:
krzywka do reklamacji, dziurki wyszły po obróbce, kto wie co się kryje pod spodem, może być sito.
Gadałem kiedyś z kimś od świątka i powiedzieli mi że wałka od nx nie zregenerują całego ze względu na mechanizm dekompresatora o co im chodziło ?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

yukikaze napisał/a:
maniek napisał/a:
krzywka do reklamacji, dziurki wyszły po obróbce, kto wie co się kryje pod spodem, może być sito.
Gadałem kiedyś z kimś od świątka i powiedzieli mi że wałka od nx nie zregenerują całego ze względu na mechanizm dekompresatora o co im chodziło ?


Maniek krzywka idzie na pewno do reklamacji. A z tym wałkiem to pewnie o to chodzi że mechanizm dekompresatora przeszkadza przy obróbce. Najpewniej chodzi im właśnie o tą krzywkę przy deko. Jest bliziutko deko, a tarcza szlifierska jest szeroka i może oszlifować też przy okazji deko, a wcześniej trzeba krzywkę napawać co może skutkować przyspawaniem deko do krzywki :mrgreen:
Ja deko mam ściągnięte bo od razu zrobię manewr madarta :lol:

kmaj napisał/a:
Sprawd 1/4 przykładając do krzywki czy nie wyszlifowali jej na półokrągło.

Nie wiem jak ma wyglądać ori d 1/4 wigienka. Ta jest zrobiona jak pozostałe 3. I w którym miejscu mam ją przyłożyć do krzywki i jak ma dolegać ?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

maniek napisał/a:
czyli jak rozbiore deko to problem znika ?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

yukikaze napisał/a:
maniek napisał/a:
czyli jak rozbiore deko to problem znika ?

A no na to wygląda bo Heinrich nic nie mówił, a właśnie u mnie była wywalona ta krzywka przy deko :roll:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kmaj napisał/a:
yukikaze napisał/a:

kmaj napisał/a:
Sprawd 1/4 przykładając do krzywki czy nie wyszlifowali jej na półokrągło.

Nie wiem jak ma wyglądać ori d 1/4 wigienka. Ta jest zrobiona jak pozostałe 3. I w którym miejscu mam ją przyłożyć do krzywki i jak ma dolegać ?


Przykładaj do krzywki w kilku miejscach (jak wygodniej). Ori d 1/4 wigienka i krzywka stykają się z sobą powierzchniami cylindrycznymi (w przybliżeniu). A jeżeli wyszlifowali 1/4 le to powierzchnia kontaktowa d 1/4 wigienki będzie półkulista. Na rysunku jest zobrazowanie jak nie powinno być.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MaciekTOS - 2013-02-16, 21:30
:
Takie pytanie mam naukowe do wytłumaczenia niedouczonemu : Kiedy d 1/4 wigienka kwalifikuje się do wymiany ? Co ją wyklucza z użytku , i czy jest jakiś limit wytarcia/zużycia ewentualnie jak to pomierzyć ?
kmaj - 2013-02-16, 21:51
:
MaciekTOS, organoleptyczne też ocenisz. Ogólnie chodzi o to aby d 1/4 wigienka stykała się z krzywką jak dwie powierzchnie walcowe (jak dwa walce - ale nie drogowe ;-) ). Taki kontakt dwóch powierzchni sprzyja tworzeniu się wyporu hydrodynamicznego - filmu olejowego - najlepiej aby powstało tarcie płynne czyli powierzchnie oddzielone warstewką płynu (oleju).
Jeżeli na d 1/4 wigience lub krzywce masz rysy, wżery itp. to powoduje zaburzenia w ciągłości filmu.
Jeżeli d 1/4 wigienka jest wytarta - czyli ma ostrą krawęd 1/4 to powstawanie filmu również jest utrudnione (krawęd 1/4 zgarnia cześć oleju który powinien oddzielać powierzchnie).
Jeżeli na krzywkach i d 1/4 wigienkach pojawiły się jakieś barwy nalotowe - słabe smarowanie przegrzanie: http://www.technique.pl/51/tab1.jpg

Tu kilka fotek uszkodzonych wałków:
http://t0.gstatic.com/ima...ffnaDIPZBkhv0mw
http://img704.imageshack....20100805382.jpg
http://www.landroverclub....c/Worn_cam2.jpg
http://www.suzukituning.c...%20Camshaft.jpg
http://jimbillups.com/c6_cam_failure.jpg
http://www.dieselmaster.s...repair14_3b.jpg
wojtekk - 2013-02-16, 21:54
:
Na d 3/4 wigience widać jak jest wytarta jej część współpracuj z krzywką. Powina być gładka i bez wżeróww ..
MaciekTOS - 2013-02-16, 22:16
:
Hmm dzięki za wyjaśnienie , fotki tych uszkodzonych wałków kojarzę ;-) .Wałek mam okej 1,5 roku temu jakoś był nowy tzn używany kupiony z deko więc jest w dobrym stanie.

Jak mam zdjęta pokrywę mogę przekręcić wałem/kołem żeby obejrzeć go dookoła w razie co.
Bardziej się martwię o d 1/4 wigienki tzn jedną ma lekkie wżery i kolor jasnożółty , rozumiem że jak z d 1/4 wigienki się niszczą tzn wycierają większą powierzchnią przylegają do wałka , tak jak gdzieś Kmaj na forum dawał fotkę tak ? I wtedy nie jest dobrze .Tak sobie myślę jeżeli są te małe wżery lekkie przeszlifowanie papierem coś pomoże ? czy lepiej nie ruszać bo można gorzej zaszkodzić .A jeżeli d 1/4 wigienki są mocno zużyte regulacja śrubą nic nie pomoże ? .Nie będę wam tłumaczył jak to wygląda tylko postaram się jutro dorwać porządny aparat i zrobię dobre zdjęcia wtedy będzie można dyskutować dalej ;-)
A z tymi kolorami jaki powinien być , czy nie powinno być żadnego z tej tabeli , u mnie jest coś takiego że d 1/4 wigienka jak by wytarta lekko i zrobił się z jednej strony taki lekki próg materiału ...
wojtekk - 2013-02-17, 08:38
:
yukikaze jak się zakończyła twoja sprawa z d 1/4 wigienką? Reklamowałeś?
MaciekTOS - 2013-02-19, 11:22
:
Raviking napisał/a:
http://www.powersportsplus.com/parts/detail/honda/HP-14000-MN9-872.html +40 $ za przesyłke ale i tak 1000 zł zostaje w kielni :)

a tu z dostawą do Polski :mrgreen: http://www.motosport.com/...?mmy_source=oem


Czego w stanach nowy wałek może kosztować 500-600 zł i mniej a u nas tyle trzeba dać za użwkę ? .Znalazłem taki jeszcze .Co myślicie o tych wałkach jakościowo są dobre lepiej kupić taki czy regenerować ?
http://www.ebay.com/itm/1...9032b7e&vxp=mtr
wojtekk - 2013-02-19, 11:45
:
Niestety w stanach wszystko do nx jest tańsze.
Nawet z przesyłką by się opłacało.
Najlepiej kogoś tam mieć i wtedy kupuje i Ci wysyła.
Osobiście nie kupowałem w usa to Ci nie pomogę.
MaciekTOS - 2013-02-19, 13:33
:
Nawet policzyć to wychodzi taniej prosty rachunek ;
używany wałek 500-600
regeneracja 600 tak ?
nowy wałek z usa 500-600
Nie ma się chyba co zastanawiać nie ?
wojtekk - 2013-02-19, 16:08
:
Jak kupisz z przesyłką wałek za 500-600 zł to wiadomo że nie ma się co zastanawiać.
Wątpię że tak tanio się da no chyba że się mylę.
Regeneracja wałka kosztuje mniej więcej (para krzywka z d 1/4 wigienką) 150 zł.
Kolega z forum regenerował. Może u ciebie tylko 1 para siedzi więc moim zdaniem warto zaryzykować regenerację-masz do tego gwarancję.
Jak się zdecydujesz na wałek z usa to może więcej osób będzie chciało i taniej przesyłka wyjdzie.
MaciekTOS - 2013-02-19, 17:47
:
wojtekk napisał/a:
Jak kupisz z przesyłką wałek za 500-600 zł to wiadomo że nie ma się co zastanawiać.
Wątpię że tak tanio się da no chyba że się mylę.
Regeneracja wałka kosztuje mniej więcej (para krzywka z d 1/4 wigienką) 150 zł.
Kolega z forum regenerował. Może u ciebie tylko 1 para siedzi więc moim zdaniem warto zaryzykować regenerację-masz do tego gwarancję.
Jak się zdecydujesz na wałek z usa to może więcej osób będzie chciało i taniej przesyłka wyjdzie.


Też się dziwnie że tam wałki takie tanio ale może tam to normalne przesyłka 40 $ nie ma tragedii , zobacz tego linka co wrzuciłem i Rav też wynalazł coś takiego .Czyli jak regenerują to krzywkę z d 1/4 wigienką razem tak ? .Może i to by był dobry pomysł ale dziwnie jakoś u mnie to wygląda bo jedna d 1/4 wigienka jest przetarta w krzywki na wale wszystkie więc dobrze by było zregenerować i wałek ale 4 razy po 150 to wychodzi mniej więcej tyle co nowy wałek i trzeba by d 1/4 wigienkę kupić jedną używaną .Powycieram i porobię fotki .Szkoda że Ferdas tego silnika nie ma :mrgreen: a i tak będę musiał chyba pożyczkę brać :-/
Franz - 2018-06-04, 12:26
:
Gdyby ktoś szukał walka to na ebay można kupić za 100 $
Do xr 600 czy Nx650
Wysyłka z Izraela. Wałek z Japonii
Raviking - 2018-06-05, 15:57
:
Franz, Dawaj linka
Franz - 2018-06-10, 08:41
:
Raviking napisał/a:
Franz, Dawaj linka


Kupiłem za 70 dolców
na zaś... https://www.ebay.de/itm/N...872.m2749.l2649

a tu inne
https://www.ebay.de/itm/H...jsAAOSwK~da8Uy4
https://www.ebay.de/itm/N...kMAAOSw7~Va8Uyz

Wałek NX 650 i XR 600 jest taki sam
ma wałki do XR 250 i innych
HRSHIMOTO jest firmą w Japonii która handluje markowymi produktami Hondy ,Yamahy i Kawasaki. Tak napisane na amazonie canada. Podejrzewam ,ze jest bierze wałkiod dostawcy dla Hondy

https://www.amazon.com/Ho...camshaft+xr+600
Patrzeć w przedmioty tego użytkownika
Te wałki są popularne na Amazonie w Kanadzie i USA
Franz - 2018-06-16, 10:31
:
Wałek przyszedł po 5 dniach od daty zakupu
Bez kosztów dodatkowych - opłat celnych
dario9z - 2018-09-08, 12:48
:
Pytanie do bardziej doświadczonych, czy ten wałek jeszcze trochę pojeździ, czy szukać innego? Dźwigienki w pokrywie zaworów w dobrym stanie. Co o tym sądzicie?
adziad - 2018-09-10, 12:28
:
A dasz radę zrobić zdjęcia z ostrością na krzywki? Bo z tych ciężko jednoznacznie stwierdzić, szczególnie druga od prawej. Ale jeżeli piszesz, że dźwigienki są ok a wałek wyciągnąłeś z tego samego silnika topowinien być w dobrej kondycji. Zawsze sięte elementy zużywają parami.
dario9z - 2018-09-10, 20:51
:
Tak to wygląda, najwięcej jest uszkodzeń na przeciwnej stronie deko. Nie ma głębokich podłóżnych rys, wyglada tak jakby materiał wałka był niewłaściwej jakości.
wojtekk - 2018-09-10, 21:41
:
Jeżeli krzywki mieszczą się w tolerancji (wysokość) to jeździj. W najgorszym wypadku do wymiany będzie wałek i 1 krzywka.
adziad - 2018-09-11, 10:59
:
dario9z, takie wżery to normalna sprawa po odlewie, wałek można dalej eksploatować. Możesz dla spokojności jak zalecił Wojtek zmierzyć wysokość krzywek na wałku i porównać z wartościami z service manual. Ale ogólnie jest dobrze. Duże zdjęcia pomogły lepiej ocenić.
dario9z - 2018-09-11, 13:24
:
OK, dziękuje za diagnozę, miałem Hondę XR 400, konstrukcja podobna, ale takich wżerów na wałku nie miała.
Franz - 2018-09-13, 08:13
:
To się nazywa pitting ( nie mylić z petting )
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zu%C5%BCycie_wykruszaj%C4%85ce
Ostatnio miałem XRL na warsztacie u Motomaxa i mimo niewielkiego przebiegu
te same objawy.Dlatego zakupiłem wałek na zapas
https://www.ebay.de/itm/N...872.m2749.l2649
Przy następnym większym przeglądze zostanie wymieniony.
adziad - 2018-09-13, 12:31
:
Franz, no najlepiej dla spokojności wymienić. Jednak miałem cb 450 z takim właśnie wałkiem jak u kolegi przy 70kkm, przejechałem następne 30kkm. Z tego co wiem jeździ dalej.
skrzatt - 2018-10-18, 20:02
:
Panowie, jestem w trakcie remontu swojego Dominatora i jutro zaczynam składać z powrotem silnik. Wszystkie części dotarły jednak jest coś co mnie zaniepokoiło. Czy element oznaczony strzałką powinien być luźny i móc się przesuwać w osi prostopadłej do osi wałka (+- 2mm)?
Alibaba - 2018-10-18, 20:08
:
Tak, to jest dekompresator musi mieć luz.
skrzatt - 2018-10-18, 20:14
:
Dzięki! Muszę jeszcze wyjąć i przeczyścić dzwigienki bo na sworzniach mają delikatny opór. W takim razie czekają mnie pracowite kolejne dni :)
wojtekk - 2018-10-19, 09:09
:
Opór ma być tam są po to specjalne podkładki sprężynowe.
skrzatt - 2018-10-19, 19:59
:
Dzięki wielkie za odpowiedź! Mam nadzieje, że po złożeniu wszystko ładnie zagra :)